Auteur Topic: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke  (gelezen 1441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Richie

Hoi allemaal. Ik heb helaas jullie advies weer eens nodig.
Mijn twin houdt in als ik een flinke dot gas geef, zeg boven de 5k toeren.
Hij gaat dan langzaam-aan wel harder maar echt snel optrekken is er niet meer bij.
In de ochtend trok ik de choke open en dan gaat het opeens een stuk beter!
De motor houdt dan pas in bij de 8k toeren, maar om nou de hele dag met choke open te rijden...

Dus net even de benzinepomp vervangen met een reserve die ik nog had, helaas helpt dit niet!
Ik vrees dat ik het bij de choke-plunjers moet zoeken. Hebben jullie nog tips of ideeen?

Groetjes, Richard

Offline PH-ADW

Re: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2011, 20:07 »
Heb je waarschijnlijk al gecontrolleerd, maar is je gaskabel nog wel in orde ? Als je verder niets aan de motor veranderd heb , zou ik het daar in zoeken.     Als dat in orde is, misschien een vuiltje in de carburateurs ?

Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline Miquel

Re: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2011, 20:08 »
Tank een keer leeg gereden. ????
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Timy

Re: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2011, 20:40 »
We gaan as weekend samen de carbs eraf trekken. Kabels lijken in orde mogelijk de plunjes die van binnen 'rot' zijn. Tank is niet recent helemaal leeg gereden dus geen aanleiding naar vuil.
Voor ik zondag de boel in elkaar zet hoop ik op zoveel mogelijk optie's die julle inbrengen. Zodat ik niet achteraf denk...oh shit dat hadden we moeten doen!  ;D

Binnenkort vakantie dus hij moet het wel goed doen. Ik heb n hekel aan duwen  :P

lijst met checkpoints:
- kabels,
- brandstoffilter,
- sproeiers,
- vlotterbakjes reinigen,
- wat nog meer?
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Timy

Re: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke
« Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2011, 17:00 »
Hij doet t weer als vanouds. Gelijk de brandstoffilter preventief vervangen want waarschijnlijk was het vuil in de carb.
Weer een mysterie opgelost  :)

thx voor t meedenken iig.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Richie

Re: RD07a Houdt in boven 5k toeren, gaat harder met choke
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2011, 16:07 »
Tijdens de Vakantietoer in de Alpen hield de Twin weer in en begon op 1 cilinder te lopen.
Oorzaak gevonden op de eerstvolgende camping: Vuil in de carb icm niet/slecht vonkende bougies.
Loopt sindsdien weer als een trein!