Auteur Topic: AT met watervrees  (gelezen 1251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dampkring

AT met watervrees
« Gepost op: 11 augustus 2011, 20:38 »
Zo, deze simpele ziel meld zich ook weer eens.

Heb namelijk wel weer een apart probleem denk ik. Want als het regent dan loopt mijn fiets voor geen meter, althans, dan rijdt hij voor geen meter. Wil zelfs afslaan. Vaak kan ik em nog net aan de praat houden door de choke erbij te zetten, maar het slaat natuurlijk nergens op. Ben namelijk geen mooi weer rijder en wil dat ook echt niet worden.

Het is net alsof de AT een slok met water binnen krijgt en zich hierin verslikt.

Is er iemand die dit "probleem" herkent?

Ik hoop het wel, en hoop dat er dan ook nog een oplossing is natuurlijk.

Thanks alvast

Groeten,
Dampkring / Leon
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline robgoesdakar

Re: AT met watervrees
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2011, 20:54 »
Hmmmm, eens even denken wat dat dan nu weer kan zijn....

Luchtfilter ? (Vol/vuil/stuk/open) -- hierdoor komt onder droge omstandigheden misschien nog wel genoeg zuurstof naar binnen, maar met een hoge luchtvochtigheid niet.....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Neet

Re: AT met watervrees
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2011, 20:56 »
Ben namelijk geen mooi weer rijder en wil dat ook echt niet worden.

Ik wel maar niet iedereen heeft ballen hoor... 8)

Denk je niet dat het de elektronica kan liggen? Tenzij natuurlijk je luchtfilter helemaal open ligt en de regen rechtstreeks naar binnen giet.

Ik zou zelf is beginnen bij je spanningsregelaar aansluitingen en de cdi. Spuit die boel is nat en anders alles nat spuiten met de tuinslang.
Hoop dat je het vind, succes.

Offline Pakfiets

Re: AT met watervrees
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2011, 21:31 »
Ik zou het in de electronica zoeken!
Bougie kabels(en doppen) als eerste (hoogspanning kan gemakkelijk "doorslaan" als de kabels nat worden en de kabels hun beste tijd gehad hebben). Makkelijk te controleren door de kabels/doppen (als de motor uit staat) ff goed nat te sproeien/sponzen. Daarna starten....

Offline Dampkring

Re: AT met watervrees
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2011, 21:58 »
Hmmm, bougie doppen, tja, die zijn alweer 8 jaar oud, dus dat zou kunnen. Aan de andere kant, om erbij te komen moet ik praktisch de halve motor afbreken, zou water daar dan zo snel en makkelijk kunnen komen?

Het is maar voordat ik aan de "sloop" begin.

Luchtfilter is makkelijker na te kijken, maar met mijn mazzel zal daar waarschijnlijk niets mis mee zijn ;-)

Ik zet binnenkort wel ff de tuinslang erop, eens kieken wat er dan gebeurt.

Thanks voor de tips alvast.

Groeten,
Dampkring / Leon
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline Dampkring

Re: AT met watervrees
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2011, 16:40 »
Goed dan,

Afgelopen weekend onderhoud gedaan bij Ad (was weer gezellig) en naar alle waarschijnlijkheid het probleem ontdekt. De bougiedop aan de linkerzijde van de achterste cilinder hield zich niet meer vast aan de bougie. De bougie had zelfs roestvorming onder de kap. Dop vervangen (+ nog wel meer noodzakelijke dingen) en weer naar huis gereden. Geen moment ingehouden of gestotterd. Ook vanochtend niet toen ik weer naar de arbeit mocht tuffen.

- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -