Auteur Topic: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving  (gelezen 3866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fedor

Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Gepost op: 13 augustus 2011, 00:41 »
Hoi Alpeniers!

Mijn Alp (XL 600 V) loopt helaas niet meer zo lekker, onregelmatig stationair toerental en sputtert en hapert zo nu en dan. Nou denk ik dat het vuiligheid in de carburateur is, maar kan ook meer dan alleen dat zijn. Nou probeer ik voorzichtig aan af en toe wat zelf te sleutelen maar erg handig ben ik er nog niet n en die carburateur durf ik me nog niet aan te wagen.
Aangezien ik dit zelf niet kan ben ik dus opzoek naar een onderhoudsadresje in de buurt van Amsterdam. Dus hebben jullie toevallig suggesties? Ik vraag het hier maar even aangezien ik best teleurgesteld was in het vorige adres waar ik hem wel is heem heb gebracht, zowel qua kwaliteit als prijs. Dus ik zoek een adresje met iemand die een beetje gevoel voor de Alp heeft en een beetje betaalbaar. Want aangezien ik net twee weken geleden afgestudeerd ben en nu nog naar werk zoek (niet de beste tijd om werk te zoeken ? ) heb ik het nu niet al te breed. Dus als jullie ene goed adres weten of mocht iemand van jullie er vertrouwen in hebben de klus aan te kunnen en wat bij willen verdienen dan hoor ik dat graag!!!
Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Fedor

PS: Vind het jammer dat ik pas wat laat horen op het forum nu ik een vraag heb, maar ja, het moet ergens mee beginnen ;-)

Offline Peter_Winsum

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2011, 07:14 »
Dag Fedor,

Welkom hier, als je goede eerste tweede stap zoekt, dan kan ik je verzekeren dat lid worden daar aan voldoet! Zelfs voor een net afgestudeerde student is dat goed te betalen  ;)
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Neet

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2011, 07:39 »
Heel belangrijk om in dit geval je probleem veel uitgebreider ofwel exact hier neer te leggen. Sputtert enzo hebben we niet zo veel aan.
Koud of warm, hoeveel toeren, constant of af en toe, in hoeverre voelbaar enz enz.

Vertel is precies wat er gebeurd, dan krijg je mogelijk een hoop tips en misschien wel hulp vanuit je eigen buurt. Je zit in ieder geval
op het juiste forum. (club)

Offline michelbijl

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2011, 08:32 »
Aangezien je klachten nogal vaag zijn, is het lastig hier iets over te zeggen.

Adresjes?
Hoogland of Ditmar. Niet heel dicht bij Amdam, maar beide erg fijne lui die weten wat ze doen.

Grtzz

Offline V-Twin

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:41 »
Honda dealer Vissers Tweewielers in Santpoort is clubdealer van de TCN en kan je zeker helpen.
Hoofdstraat 214 - 216, 2071 EN Santpoort. tel: 023-5376411.

Succes.

Offline varaderohuibje

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:46 »
Nou probeer ik voorzichtig aan af en toe wat zelf te sleutelen maar erg handig ben ik er nog niet n en die carburateur durf ik me nog niet aan te wagen.
quote]

Als je er handiger in wil worden kan je ook "al sputterend" ff naar Sprundel rijden en daar onder begeleiding zelf sleutelen bij Ad Mies.
Onze eigen leermeester in de techniek vd Alp

http://www.msdmotorbandenservice.nl/

niet duur, leerzaam en je bent er even een dagje uit.  ;D

Offline Zot

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2011, 09:56 »
Honda dealer Vissers Tweewielers in Santpoort is clubdealer van de TCN en kan je zeker helpen.
Hoofdstraat 214 - 216, 2071 EN Santpoort. tel: 023-5376411.

Succes.

jaja

http://www.baatsen.com/reageerdealer.php?id=69

ga liever naar iemand die wel verstand van motorfietsen heeft http://www.baatsen.com/reageerdealer.php?id=62

Offline Fedor

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:05 »
Bedankt voor alle reacties!
Ik ben al TCN lid, had me alleen nog niet voor de forum groep aangemeld dus dat heb ik net ff gedaan. Heb alleen nog weinig met mijn lidmaatschap gedaan, behalve braaf De Transalper lezen en iedere keer tot de conclusie komend at de sleuteldagen altijd net op dagen vallend at ik in het buitenland ben :-)
Heynes handboek heb ik ook al en aan de hand daarvan probeer ik zo nu en dan is wat.
Maar ik denk dat ik dan maar is naar Sprundel ga sputteren, leer ik het misschien toch nog is :-)
Maar ja als ik daar toch gedeeltelijk zelf aan de slag moet kan ik wel wat technisch advies gebruiken en dan zal ik toch naar Neet moeten luisteren en iets minder vaag zijn. Probleem is alleen dat de symptomen (voor mij) redelijk vaag zijn. Maar ik ga mijn best doen de symtomen te beschrijven:

Het sputteren: Als hij stationair loopt (koud/warm geen verschil maar doet zich wel vooral voor als hij van de choke af is) gaat hij af en toe sputteren. Dat wil zeggen toerental zakt een paar honderd en hij dreigt af te slaan, wat hij dan ook vaak doet als ik geen gas bij geef.

Stationair: Los van het sputteren verschilt per keer dat ik rij het stationair toerental nog al. Ik heb hem sowieso zelf wat hoger gedraaid met op op het afslaan door het gesputter maar het fluctueert. De ene dag draait hij stationair 1200 toeren de andere keer 2000 toeren.

Inhouden: De laatste tijd komt daar bij dat hij heel erg inhoud. Niet de hele tijd maar na de eerste 1 a 2 km gereden te hebben verliest hij heel veel vermogen. Met namen als ik meer gas probeer te geven, lage toeren lijkt hij redelijk normaal te doen. Als ik dan nog een paar kilometer gereden heb dan loopt hij bijna van het een op het andere moment weer ‘normaal’.

Klinkt plopperig: Ja nu ga ik echt voor de vage terminologie maar het is de beste beschrijving die ik kan bedenken! Volgens een vriend van klinkt het alsof hij te rijk is afgesteld. Dit wordt bevestigd door de benzine lucht die uit de uitlaat komt en mooie knallen die wel is uit de uitlaat komen bij het afremmen op de motor.

Mijn vermoeden: Ik denk dus vuiligheid in de carburateur omdat ik dat eerder gehad heb. Ik was zo handig om hem lang stil te laten staan met heel weinig benzine er in (ik weet het, jong en naïef). Dus is de tank neem ik aan gaan oxideren en dat is in de carburateur beland. Toen heb ik hem weggebracht (naar Motomaat maar is niet door Dennis gedaan) en die had de carburateur schoongemaakt en toen liep hij weer normaal. Alleen het probleem kwam heel snel weer terug dus ik vermoed dat ze de tank niet hebben schoongemaakt en het vuil wat daar nog in zat de carburateur weer in liep.

Maar daarom denk ik dus dat het die vuiligheid is. Mijn vraag is alleen of dat klopt met de (hopelijk nu iets minder vage) symptomen of dat jullie denken dat er meer aan de hand is?
Nogmaals bedankt voor de suggesties! Ik zal ook de andere gesuggereerde adressen onthouden voor het geval het nodig is!
Fedor

Offline Waffie

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2011, 00:27 »
 klinkt als een absuluut brandstof probleem waarvan ik gok dat de choke of vast zit of de kabel blijft hangen

niets bijzonder dus..


mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2011, 10:49 »
Denk dat Ad gelijk heeft.
Met name de wisselende stationair toerentallen (tot aan afslaan aan toe) komen mij heel bekend voor.
Destijd bleek bij mij de choke kabel niet goed in het Y-stukje te zitten.
Dat Y-stukje zit wel op een lastige plek om er zomaar ff bij tekomen, maar is wel te doen.

Loop even je choke kabel langs naar beneden, net voorbij de radiateur splitst deze zich in 2 kabeltjes, even goed aan voelen trekken/bewegen om te kijken of een kabeltje niet toevallig fout zit.

En anders blijven dus de choke plunjes hangen....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Fedor

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2011, 11:10 »
Bedankt Ad en Rob,

Ik hoop dat jullie gelijk hebben, want dat is natuurlijk wel het makkelijkst :-) Maar ik heb zelf mijn twijfels want hij lijkt wel gewoon goed te reageren als ik aan de choke zit. Maar ik ga het is bekijken en ik houd jullie op de hoogte!

Offline Hotel 317

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:08 »
www.Motomaat.nl
Vraag of Dennis eraan kan werken, is TCN lid, rijdt zelf Twin.


Motorrijden is niet goedkoop; helemaal niet wanneer je een motorzaak laat klussen.
Hou die 25 euro TCN lidmaatschap allereerst maar in je zak en koop er een werkplaatshandboek voor.

dáahw.  ;D

Ik heb nog geen Transalp voorbij zien komen met een carb probleem, dus wat is waarschijnlijk van voor mijn tijd geweest.

Controleer of de klemmen van je aanzuigrubbers niet los getrild zijn? Dat heeft mij ook wat onprettige kilometers bezorgt.

Offline Fedor

Re: Onderhoudsadres Amsterdam en omgeving
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2011, 23:47 »
dáahw.  ;D

Ik heb nog geen Transalp voorbij zien komen met een carb probleem, dus wat is waarschijnlijk van voor mijn tijd geweest.

Controleer of de klemmen van je aanzuigrubbers niet los getrild zijn? Dat heeft mij ook wat onprettige kilometers bezorgt.

Mario had hem toen onder handen genomen, iets meer dan een jaar gelede al weer.
Maar thnx voor de tip, zal dat ook ff nalopen!