Auteur Topic: Ongelooflijk luide knallen  (gelezen 7072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline erwindekeyzer

Ongelooflijk luide knallen
« Gepost op: 14 augustus 2011, 16:46 »
  Hallo, ik bezit een RD7 uit '93 met open uitlaat. Nu heb ik serieus last van serieus luide knallen als ik het gas los laat. De carbs zijn mooi afgesteld, 2.5 tot 3 toeren uitgedraaid. Gas geven gaat vlekkeloos maar als ik loslaat knalt het vanjewelste! Heb de uitlaat nagegaan op lekken maar alles potdicht. Carbs zijn uit gekuist en gesynchroniseerd. Zou dat aan de ontsteking kunnen liggen?

Offline Sandra

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:57 »
Ooo, heerlijk.....niks aan doen lijkt me zo...:P
Mijn Yamaha XJR heb ik er speciaal op af laten stellen, hij is wat rijker afgesteld en die knallen zijn niets anders dan onverbrandde gassen die in de uitlaat tot ontbranding komen...hhmmmmm C:-)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:40 »
Nu mag je zeker nergens meer komen Sandra. ? ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2011, 18:54 »
Valt mee Marien, hij doet 't op commando :P ikke gas dicht doen en afremmen op de motor en hij knallen..
Alleen even in de gaten houden dat die vrienden met die pet  C:-) het niet in de gaten hebben....hoewel ik een keer mee deet met een door de politie begeleidde ''ome Joop''  rit....oo, man...ik kreeg pijn in de benen van het langzame rijden....de politie ook schijnbaar want na een paar uur rijden mochten we massaal wat harder en toen ik begon te knallen kwam oom agent naast me rijden:ik schrok een beetje en dacht nu ben ik de sigaar en wat denkt gij? hij vroeg me: doe dat nog eens... :D
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2011, 19:06 »
Citaat
doe dat nog eens...

Hij was ja ja.......jaloers ;D ;D
Kan op zijn dienstfiets niet
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline erwindekeyzer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:19 »
Ik heb ook steeds een open uitlaat op elke moto, maar dit is toch een beetje te erg. Het is net een machinegeweer en je hoort dat er iets niet klopt. Mijn tiger 800xc knalt ook, maar dat is inderdaad door de onverbrande gassen, een groot verschil. Het is een beetje te erg, en vooraleer ik dat zeg, moet het inderdaad erg zijn...hihi

Offline Sandra

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2011, 22:02 »
Ik ken in Sevenum een man (Ingo) die zelf uitlaatdempers maakt en wellicht ook wel enigzins demping in de uitlaat kan maken, in iedergeval iets minder heftig dan ''open''
Zit hier zelf aan te denken namelijk-> ik heb al last van ''fluiterij'' in de oren na een rit!
Kan hem wel eens bellen of hij nog aktief is in de uitlaten business.....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline jar

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2011, 23:18 »
ehh . . . zet de originele uitlaat er weer op, weg knallen en hij loopt ook weer een stuk beter . . . ?

Offline Waffie

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2011, 11:12 »
 dan staat hij te rijk

iets armer (aant ebevelen co 2 meter) en afstellen op max 0.5 %-1 %

motor wordt wel iets warmer maar moet kunnen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Miquel

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2011, 12:37 »
dan staat hij te rijk

iets armer (aant ebevelen co 2 meter) en afstellen op max 0.5 %-1 %

motor wordt wel iets warmer maar moet kunnen

Ik ben hier niet echt in thuis maar is 0,5 tot 1% niet een beetje weinig.
De AT,s staan volgens mij af fabriek al rijker afgesteld.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline EDxrv

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2011, 12:44 »
Ook leuk:  rijdend "dodemans knop" op off, gas open houden en dan weer aan.....
Dan heb je zelfs met een diversion alle aandacht.


Offline Oldtimer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #11 Gepost op: 29 september 2011, 13:15 »
Citaat
alle aandacht

Die krijg je ook als je uitlaat in een kurketrekker veranderd op dat moment  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 13:57 »
Ik ben hier niet echt in thuis maar is 0,5 tot 1% niet een beetje weinig.
De AT,s staan volgens mij af fabriek al rijker afgesteld.

inderdaad.. daarom knallen en zullen ze nooit 1 op 25 halen

suzuki kan het wel.... maar ja dat is geen honda...

overigens is dit een hedendaagse max waarde om zelfs een euro 2  te halen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Erik

  • Gast
Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #13 Gepost op: 29 september 2011, 18:35 »
dan staat hij te rijk

iets armer (aant ebevelen co 2 meter) en afstellen op max 0.5 %-1 %

motor wordt wel iets warmer maar moet kunnen

Ad, ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt..

Ik neem aan dat je je CO op 0,5%-1% af wil stellen (wat ik ook wel erg arm vind voor een "ouderwets" blok met carbs).

Offline daandus

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #14 Gepost op: 29 september 2011, 18:48 »
ik ga toch iets heel flauws zeggen:
- Zwarte woud is prachtig motorrijden, maar verboden voor motoren op zon- en feestdagen.
- Dorpen in Zwitserland zijn verboden voor motoren, vlakbij 'Innertkirchen'. En daar heb je nou net de mooiste passen....

Mensen storen zich niet aan standaard uitlaten, maar aan die mooie 'knallen' en open uitlaten.
Dus denk daar ook eens aan als je je geluid minder inperkt: uiteindelijk lijden we er allemaal onder, voor die paar die het geweldig vinden om een boel herrie te maken!
... was ooit lid ...

Offline Transit

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2011, 09:46 »
Idd, beetje flauw, want het is ook niet zo, pas nog een toer gemaakt door het zwarte woud en ook weer eens de Furka, Grimsel en noem maar op gedaan maar niets verboden, ook niet op zondag.

Zeg er wel bij dat de Pro duro er dan af is en de standaard stofzuigermond er weer op zit.

Ben er zeker wel voor dat de uitlaten niet persé zoveel geluid hoeven te maken want ik heb m'n Pro duro ook laten temperen door een extra plaatje erin te laten lassen.



Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #16 Gepost op: 30 september 2011, 14:43 »
Mijn Alp met produro klinkt op zich lekker, als ik het gas opendraait dan brult ie. Ik denk zelfs dat ie niet street legal is. Maar als ik normaal en rustig gas geef dan valt het reuze mee.

Dus hier valt ook te zeggen dat het ook veel afhangt van je rechterpols en je lust voor power.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline daandus

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #17 Gepost op: 01 oktober 2011, 21:09 »
ben ook blind aan anderhalf oog, misschien kan ik geen borden lezen!  ;D
Gaat mij erom dat je al wordt uitgescholden op o.a. de Veluwe of zandpaden elders met een AT, bij lage snelheid en met originele pot eronder... 'k vind dat zonde!


bovenstaand bord staat in Zwitserland, daar refereerde ik aan.
... was ooit lid ...

Offline Transit

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #18 Gepost op: 04 oktober 2011, 19:23 »
ben ook blind aan anderhalf oog, misschien kan ik geen borden lezen!  ;D
Gaat mij erom dat je al wordt uitgescholden op o.a. de Veluwe of zandpaden elders met een AT, bij lage snelheid en met originele pot eronder... 'k vind dat zonde!


bovenstaand bord staat in Zwitserland, daar refereerde ik aan.

Dat is gewoon een bordje die je overal in NL ook hebt staan en daar heb je ook niets te zoeken, de passen mag je gewoon rijden, daar zal niemand iets van zeggen.

En dat mensen tegenwoordig makkelijk een grote bek opzetten tegen bv. zandpad motorrijders of in mijn geval mountainbike lijkt me eerder een maatschappelijk normen/waarden probleem dan een natuurvraagstuk.

Erik

  • Gast
Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #19 Gepost op: 04 oktober 2011, 20:53 »
Ad, ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt..

Ik neem aan dat je je CO op 0,5%-1% af wil stellen (wat ik ook wel erg arm vind voor een "ouderwets" blok met carbs).

Of heb ik het nu verkeerd Ad?

Offline daandus

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #20 Gepost op: 05 oktober 2011, 01:39 »
Dat is gewoon een bordje die je overal in NL ook hebt staan en daar heb je ook niets te zoeken, de passen mag je gewoon rijden, daar zal niemand iets van zeggen.

En dat mensen tegenwoordig makkelijk een grote bek opzetten tegen bv. zandpad motorrijders of in mijn geval mountainbike lijkt me eerder een maatschappelijk normen/waarden probleem dan een natuurvraagstuk.

Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in de Alpen.
Maar goed, als jij Duitse bordjes tegenkomt in NL, verwijt mij dan niet dat ik bordjes lijk te zien die er volgens jou niet staan!
Daarbij komt: als je eens goed leest zie je ook dat ik niet stel dat je de passen niet mag rijden, maar sommige dorpjes!
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #21 Gepost op: 05 oktober 2011, 09:52 »
Ik vind transit helemaal niet dwars.

Volgens mij slaat dit bordje op de omgeving van een hospitaal o.i.d. Had dus ook een niet-toeteren bord kunnen wezen. 'Anwohner gestattet' betekent dacht ik ook de lokale bewoners zich hieraan dienen te houden.

Zelfs als ik een fluisterpijp monteer voor op mijn wekelijkse natuurrondje zullen sommige wandelende hondenbezitters kwaad blijven kijken. Dat ligt meer aan de territorimdrift van sommige mensen.
Maar, ik ben al een poosje niet meer in de Alpen geweest dus ik kan Daan's argument niet weerleggen.

Maar goed, in de hele wereld staan ge- en verbodsborden van allerlei aard, neergezet om de meest uiteenlopende redenen.

Grtz, Bromz

(ik heb ook een open systeem op de Twin overigens. En versleten gasbuizen. Dus ook ik roffel lekker door..)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline frankie

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #22 Gepost op: 05 oktober 2011, 11:03 »
'Anwohner gestattet' betekent dacht ik ook de lokale bewoners zich hieraan dienen te houden.



"anwohner gestattet"betekend: (letterlijk) aanwonende toegestaan.


Groet
Frankie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Brombeer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #23 Gepost op: 05 oktober 2011, 12:31 »
Je hebt gelijk Frankie.. :angel:

Maar toch.. jammer dat we de omgeving van het bord niet kunnen interpreteren..

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #24 Gepost op: 05 oktober 2011, 16:27 »
ik stop met de discussie, aangezien het enkel gaat over of dit bordje nou bij een ziekenhuis staat e.d.
Lekker doorgaan zo, ik rijd m'n motor wel ver weg van de touristische pasjes zodat 'k d'r geen last van heb.
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #25 Gepost op: 05 oktober 2011, 17:09 »
..Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in...

...Mexicaanse dorpjes? In ieder dorp waar je rondjes gaat rijden krijgen ze een hekel aan je. Ik kan dat jong met zijn scootertje hier voor de deur ook wel schieten  :P

Het is jammer dat de wereld door regels voor sommigen steeds beperkter wordt. Maar die regels worden ingevoerd om hem juist voor anderen weer ruimer te maken. Ligt er maar aan aan welke kant van die regel je gaat staan..

Geniet ervan Daan, op dag ben je weer thuis en daarmee ook weer een 'gewone' man.. ;)


[edit door Bromz himzelf: post iets aangepast omdat hij schofferend over kon komen]
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2011, 20:40 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sandra

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #26 Gepost op: 05 oktober 2011, 19:17 »
Dat is gewoon een bordje die je overal in NL ook hebt staan en daar heb je ook niets te zoeken, de passen mag je gewoon rijden, daar zal niemand iets van zeggen.

En dat mensen tegenwoordig makkelijk een grote bek opzetten tegen bv. zandpad motorrijders of in mijn geval mountainbike lijkt me eerder een maatschappelijk normen/waarden probleem dan een natuurvraagstuk.

Als je goed kijkt staat er onder op dat bord Gesundheitszentrum, daar zit hem volgens mij de kneep!
Er zijn wel meer medische instellingen bij onze oosterburen waar je zelfs niet Hupen(claxonneren) mag! ;)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Transit

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #27 Gepost op: 05 oktober 2011, 23:21 »
Citaat
Goh, wel humor: Transit hoeft blijkbaar geen eten te kopen in een dorpje als hij rondjes rijdt in de Alpen.
Maar goed, als jij Duitse bordjes tegenkomt in NL, verwijt mij dan niet dat ik bordjes lijk te zien die er volgens jou niet staan!
Daarbij komt: als je eens goed leest zie je ook dat ik niet stel dat je de passen niet mag rijden, maar sommige dorpjes!

Allereerst alleen maar respect voor wat jullie  aan het doen zijn daar in N en Z-Amerika, ik lees de reisverslagen steeds weer met veel plezier maar erg relaxed wordt je er niet van geloof ik. ;)
Duitse bordjes in NL, beetje flauw weer van je om dit zo letterlijk te nemen maar ik bedoel natuurlijk dit soort bordjes in het nederlands, de duitsers hebben het in 40/45 getracht in te voeren maar dat is gelukkig niet gelukt. C:-)
Rond het Reeuwijks plassengebied sterft het ook van dit soort bordjes (met Twins erop dan, geen duitse gs-en  ;D )

Ik maak natuurlijk niet de km's die jullie maken maar kom zeer regelmatig in de Alpen  (herfstvakantie here i come!!!) en pas nog naar Zuid-Frankrijk geweest (niet op de aanhanger) via  o.a  de grenzkammerstrasse vanwege jullie mooie video.
Nog nooit een probleem gehad als Transitje een bordje pap in een dorpje ging kopen hoor! :D

Lezen kan ik ook en je zei dat bij Innertkirchen de mooiste passen lagen en dan refereer je waarschijnlijk aan de Grimsel/Furka/Nufenen/Oberalp enz...en bv in Andermatt kun je prima naar de supermarkt (dwars door het dorp) en in Ulrichen en noem maar op.)
In Andermatt heb je trouwens een prima snackbar met het lekkerste broodje Schnitzel ooit.(vindt ik dan)

Relax, geniet van je mooie trip.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2011, 08:59 door DannyE 4.0 »

Offline Paul

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #28 Gepost op: 06 oktober 2011, 10:47 »
die alp van mij knalt ook zo lekker me die Laser "demper" vooral bergafwaarts Heeeeerlijk ;D 8)

Offline Brombeer

Re: Ongelooflijk luide knallen
« Reactie #29 Gepost op: 06 oktober 2011, 20:52 »
Maar goed, die luide knallen die erwindekeyzer opgevallen zijn:

Zeker bij de al wat rijke Twins is er altijd een klein deel onvolledig verbrand mengsel dat het uitlaatsysteem ingaat en daar alsnog verbrand. Met een originele uitlaat knalt hij ook wel eens, maar dat systeem is zó stil dat je dat niet opvalt.

Voorts, je hebt een al oudere Twin. Bij een wat hogere kilometerstand kunnen de gasbuizen wat versleten zijn. Bij gas dicht trekt de motor in dat geval 'valse brandstof' en in combinatie met te weinig lucht word die erg onvolledig verbrand. Dit komt in het uitlaatsysteem alsnog tot ontbranding. Een open systeem ademt beter en werkt dat verder verbranden nog meer in de hand. Open uitlaten dempen ook veel minder geluid, dus je hoort het ook duidelijker dan bij de originele uitlaat.

Grtz, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin