Auteur Topic: afdekhoes  (gelezen 2684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rodealp

afdekhoes
« Gepost op: 20 augustus 2011, 16:56 »
Hoi, voor de herfst/winter wil ik een afdekhoes voor mijn transalp aanschaffen. Zie veel verschillende prijzen. Wat is jullie ervaring en of tips ?

groet cees

Offline frankie

Re: afdekhoes
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2011, 17:01 »
Zelfde vraag geld voor: welke (goede) hoes past er op een Aftrica Twin ??

(sorry dat ik je topic gebruik  ;))

groet
Frankie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Rik

Re: afdekhoes
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2011, 18:18 »
Mijn vorige motor heeft jaren buiten gestaan onder een hoes. Voor de maat van de hoes moet je op de verpakking kijken. Daar staan een aantal type motoren op waar je je eigen motor vast wel in herkent.

Wat het volgens mij het belangrijkste is, is dat er goed ringen in zitten waar je de hoes mee vast kunt zetten tijdens een storm. Anders kan je na de storm weer een nieuwe kopen  ;D

Offline roland65

Re: afdekhoes
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2011, 19:07 »
Hallo Cees

Ik heb er een van Büse.
Door de topkoffer heb ik maatje xxl genomen. Aan de achterkant komt de hoes tyot halverwege het tandwiel.
Moet er wel bijzeggen dat hij dan op de middenbok staat.
Ik dacht dat de hoes iets van €25 heeft gekost.
Hoop dat je wat kunt met deze info.
Groet
Roland

Offline Marcel T

Re: afdekhoes
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:22 »
Ik heb er zelf een van verheul, stevige kwaliteit (met ringen). Staat al 2 jaar elke dag buiten. Ik denk dat ik van de winter een nieuwe ga kopen ivm verminderde waterdichtheid.

Je kan ze o.a. hier http://www.martijnsmotorwebshop.nl/c-107865/motorhoezen/ bestellen (even zoeken naar de TA) versie.. Heb zelf voor de transalp gekocht, als je een topkoffer hebt moet je het even aangeven, dan krijg je een iets ander uitvoering.

AT zit er misschien ook wel tussen.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Neet

Re: afdekhoes
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2011, 20:42 »
Een standaard Verheul voor de Twin is er niet.
Ga anders even naar Motoport en zij meten je motor op.

Het gekke was dat de op maat gemaakte Verheul goedkoper was dan een veel te ruime originele ander model.
De op maat gemaakt past dan ook perfect. Mooi horizontaal over de grond en precieze lengte en breedte.
Doen ze goed....

Kostte me, ik dacht iets van 85,- tot 110,- Weet ik niet meer precies. Maar dan heb je ook wel wat
zoals eerder omschreven.





Offline frankie

Re: afdekhoes
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:24 »
Kijk...... zo hoort een hoes te zitten  ;D

De mijne, maat xxl bij Motozoom, komt achter nog niet over de remschijf  :-\
Dan schiet het natuurlijk niet op.

Bedankt voor de tip !!
Ik ga eens op onderzoek uit

groet
Frank
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline giedi

Re: afdekhoes
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2011, 08:22 »
Het materiaal is ook belangrijk: het moet ademen, want anders krijg je condens onder de hoes en een hoop oxidatie-ellende. Vooral het elektrisch van veel motorfietsen vind ik qua vochtwering vaak niet goed ontworpen. (Hoe dat precies met de TA-achtigen is, weet ik (nog) niet.)
Toen mijn CB650 motor nog buiten stond, gooide ik de hoes er vaak weer af als het droog weer was. Het is een beetje een gedoe, maar als je 'm niet binnen kan zetten moet je toch wat om 'm een beetje rijdend te houden.

Offline rodealp

Re: afdekhoes
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2011, 08:32 »
Bedankt voor jullie reacties. Ga maar eens beginnen bij motorport zit hier hier dichtbij.

Offline Dero-Ryder

Re: afdekhoes
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2011, 16:09 »
Ik heb nu een XL van bij CycleShop, maar over 2 weken komen de zij koffers erop dus mooet ik een grotere halen, dan hoef ik ze niet iedere keer er af te halen.  Dan is het beste die ook voor de Goldwing is, past perfect en kost ongeveer € 80,00  Ook bij CycleShop Heerlen.    Is dan voor de Dero ... 8) 8)

Offline Neet

Re: afdekhoes
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2011, 17:21 »
Het materiaal is ook belangrijk: het moet ademen, want anders krijg je condens onder de hoes en een hoop oxidatie-ellende.

Deze hoes ademt als kanon . (canvas/kunststof)