Na de velg heel mooi goud gespoten te hebben (5 lagen) heb ik een dominator wiel in mijn transalp (600 uit 1992) gezet.
Maar ik krijg het wiel niet strak genoeg vast, de schroefdraad is niet vergenoeg op de achteras gedraaid.
Door een extra dikke revet aan de buitenkant van de brug te doen, zat het wiel wel vast.
Na meten blijkt de achternaaf een centimeter minder dik is dan van de alp en dat de rechterkant van de brug (schijnbaar het meest veerbaar naar binnen getrokken heb.) Hij buigt wel netjes terug als ik de achteras losdraai.
Natuurlijk dom van me om een Dominator wiel in mijn alp te zetten, hij rijd overigens prima nu maar ik zal aan de binnenkant denk ik een bus moeten zetten of meerdere. Lijkt me niet makkelijk want waar moet ik de speling wegwerken, het tandwiel en de schijfrem moeten eigenlijk mooi in lijn staan.
iemand een idee hoe ik de zelfgemaakte veroorzaakte toestand het beste kan aanpakken?
Ik heb een tekening gevonden waar alle afstand bussen enzo op staan (zie foto/bijlage).
ps
Eigenlijk wilde ik aan de originele achteras een 18 inch velg maken, maar ik heb al zo vaak gehoord dat zelf een wiel spaken niet zo makkelijk is.
heb het daarom maar niet gedaan hoewel ik vroeger enkele malen een racefiets velg vervangen en geheel gespaakt heb, maar ja die reed niet soms 140 km op de snelweg. Misschien moet ik alsnog maar het avontuur van zelf een wiel spaken aangaan.
Haanweels heeft al 2 keer een slag uit wielen van me gehaald, goed bedrijf maar ik denk dat ik erg veel geld kwijt ben als ik daar mijn achternaaf breng en een nieuwe velg met spaken eraan laat maken.