Auteur Topic: Wederom scheurende Anakee voorband  (gelezen 11782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TWIN_HILL

Wederom scheurende Anakee voorband
« Gepost op: 04 maart 2009, 13:06 »
Voor degene die op het oude forum dit al eens gelezen hebben.... mijn 3de anakee voorband is aan het scheuren tussen het profiel!
Ik heb er een tijdje niet naar gekeken en ook heeft de motor 3 maandjes stil gestaan voor onderhoud.

Vandaag zag ik dat de 3de voorband van mijn AT (de michelin Anakee) weer "gezellig" aan het scheuren is geslagen.
Moedeloos word ik ervan, uit het vorige forum heb ik nog meer mensen gehoord met hetzelfde probleem. Hoe is het hen vergaan?

Wie weet een oplossing? (behalve Michelin bellen :P )

Erik

  • Gast
Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2009, 13:24 »
Wat was de productiedatum van deze banden? Toevallig allemaal in dezelfde periode?

Ik heb er zelf nooit last van gehad (en heel wat Anakee's versleten) en bij andere ook nooit gezien maar het schijnt idd een bekend probleem te zijn.

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2009, 13:31 »
Ik weet het niet precies meer maar volgens mij waren de vorige twee allemaal rond dezelfde periode, deze laatste weet ik niet.
Het leek even opgelost toen er rond de 3000Km geen spoor was (al een verbetering op de vorige banden) maar het is nu in alle hevigheid verergerd lijkt het wel.

Ik heb al een nieuwe gehad maar deze gaat ook scheuren...... ziet er best eng uit kan ik je vertellen...

Erik

  • Gast
Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2009, 13:41 »
Ben wel benieuwd, heb je een fotootje?

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2009, 13:53 »
Ik zal er straks een fotootje van proberen te maken.

Offline Waffie

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2009, 21:34 »
ik heb in het verleden dit probleem wel eens aangekaart bij mchelin,

de (droogte)scheuren zullen op geen enkele wijze de betrouwbaar heid van de band in gevaar brengen.
we is het advies om de banden spanning niet voor de 2.2 ato te brengen
en bij lange stilstand
daarnaast zijn weersinvloeden van enorme invloed op het gedrag van het rubber,
zo blijkt dat het verouderen versnelt gaat daar waar grootte concentraties ozon bestaan,
direkt zonlicht
hogere temperaturen

ik heb persoonlijk nog maar 1 band gezien en ook gemeld.
het is wel vreemd dat wanneer je het nu al 3 keer hebt gehad je nog steeds voor dit produkt kiest als het je zo stoort..
ik zou dan toch verder kijken..... conti trail attack misschien ;D

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

bobby templier

  • Gast
Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2009, 21:49 »
mijn achterband heeft dit ook deze is van Metzeler Tourance
ik schuur gewoon door nog zon 5000km wachten en dan weer eens kijken welke band wel er dan om moet  :))

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2009, 11:53 »
ik heb in het verleden dit probleem wel eens aangekaart bij mchelin,

de (droogte)scheuren zullen op geen enkele wijze de betrouwbaar heid van de band in gevaar brengen.
we is het advies om de banden spanning niet voor de 2.2 ato te brengen
en bij lange stilstand
daarnaast zijn weersinvloeden van enorme invloed op het gedrag van het rubber,
zo blijkt dat het verouderen versnelt gaat daar waar grootte concentraties ozon bestaan,
direkt zonlicht
hogere temperaturen

ik heb persoonlijk nog maar 1 band gezien en ook gemeld.
het is wel vreemd dat wanneer je het nu al 3 keer hebt gehad je nog steeds voor dit produkt kiest als het je zo stoort..
ik zou dan toch verder kijken..... conti trail attack misschien ;D

Ik heb nog niets vernomen van Michelin, de banden die ik hiervoor had zijn allemaal vervangen (garantie) en door Michelin meegenomen ter onderzoek.
Daar heb je ook je antwoord waarom ik "nog" michelin rijd.

Er zijn veel dingen aangedragen over mogelijk oorzaken, van droogte, ozon, warmte e.d., dan vraag ik mij af waarom alleen de voorband dit heeft.. ???
Mijn achterband is ook een Anakee en zit er dubbel zo lang onder als de voorband :-\ daarmee schiet je alle theorieen direct uit het water.
De enige theorie die overeind kan blijven is verschil in compound tussen de achter en voorband waardoor hij gevoeliger zou kunnen zijn......  :P

Feit is... en we hebben daar ook contact over gehad Mies... dat het niet zou mogen gebeuren voor een band van net een jaar oud. :'(
Ik heb een fototje gemaakt maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen helaas..

Offline Bono

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2009, 12:16 »
Ik heb nu mijn 2de set Anakees; vermoedelijk ook de laatste  :( Ja, inderdaad, de voorband slijt bij mij ook sneller en vertoont snel scheurtjes; bij beide sets. Ik ben destijds overgestapt van Tourance naar Anakee. Volgende keer de Tourance of wat anders. Ik ben er nog niet uit. In ieder gaval geen Anakees meer.
-- Han --

Offline Waffie

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2009, 19:43 »
Ik heb nog niets vernomen van Michelin, de banden die ik hiervoor had zijn allemaal vervangen (garantie) en door Michelin meegenomen ter onderzoek.
Daar heb je ook je antwoord waarom ik "nog" michelin rijd.

Er zijn veel dingen aangedragen over mogelijk oorzaken, van droogte, ozon, warmte e.d., dan vraag ik mij af waarom alleen de voorband dit heeft.. ???
Mijn achterband is ook een Anakee en zit er dubbel zo lang onder als de voorband :-\ daarmee schiet je alle theorieen direct uit het water.
De enige theorie die overeind kan blijven is verschil in compound tussen de achter en voorband waardoor hij gevoeliger zou kunnen zijn......  :P

Feit is... en we hebben daar ook contact over gehad Mies... dat het niet zou mogen gebeuren voor een band van net een jaar oud. :'(
Ik heb een fototje gemaakt maar weet niet hoe ik die hier kan plaatsen helaas..

Stel dat er echt een probleem was zou je dan niet mogen aannemen dat er veel meer klachten moeten zijn
zeker als jij het al voor de 4e keer hebt op rij  dat is dus een score van 100 %
maw een serieus betrouwbaarheids probleem,
ik vind de roep van "bekend probleem" onzin want het is geen bekend probleem,
Ik vind een forum best okee maar vaak zie je kreten die werkelijk nonsens zijn
 maar echter wel een beeld creeren alsof er iets  weg gemoffeld word
In alle banden komen scheurtjes , dit is evident aan rubber produkten
nu kunnen we het hebben over  de tijd waarbinnen dit gebeurt, hoe diep de scheurtjes wel niet zijn maar we zouden ook af kunnen vragen of er altijd met de juiste banden spanning is gereden
De band nooit in contact is geweest met brandstof of olie producten
de opslag vooraf aan de montage wel goed is geweest.

maw  de werkelijke oorzaak is  niet eenvoudig aan te geven  of te achterhalen,
het enige wat men kan doen is de kwestie te onderzoeken  of er een technische oorzaak is,
de enige oplossing is in de twijfelachtige gevallen de band te verwisselen met een ander exemplaar.
blijven melden is dus wel belangrijk want allen dan kun je voldoende gegevens verzamelen teneinde een conclusie te trekken,

echter dat geld ook voor je zelf (en voor mij)

ps. leuk gegeven dat de meeste motorrijders met verkeerde banden spanning rijden

Dit is wel een bekend gegeven

Ik weet zeker dat michelin geen enkel risico neemt als er een mogelijk probleem is met een band.





« Laatst bewerkt op: 06 maart 2009, 20:02 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #10 Gepost op: 08 maart 2009, 09:45 »
.... moet zeggen dat me dit bekend voor komt.... droogtescheurtjes voor. Achter inderdaad niets.
... was ooit lid ...

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2009, 14:21 »
Stel dat er echt een probleem was zou je dan niet mogen aannemen dat er veel meer klachten moeten zijn
zeker als jij het al voor de 4e keer hebt op rij  dat is dus een score van 100 %
maw een serieus betrouwbaarheids probleem,
ik vind de roep van "bekend probleem" onzin want het is geen bekend probleem,
Ik vind een forum best okee maar vaak zie je kreten die werkelijk nonsens zijn
 maar echter wel een beeld creeren alsof er iets  weg gemoffeld word
In alle banden komen scheurtjes , dit is evident aan rubber produkten
nu kunnen we het hebben over  de tijd waarbinnen dit gebeurt, hoe diep de scheurtjes wel niet zijn maar we zouden ook af kunnen vragen of er altijd met de juiste banden spanning is gereden
De band nooit in contact is geweest met brandstof of olie producten
de opslag vooraf aan de montage wel goed is geweest.

maw  de werkelijke oorzaak is  niet eenvoudig aan te geven  of te achterhalen,
het enige wat men kan doen is de kwestie te onderzoeken  of er een technische oorzaak is,
de enige oplossing is in de twijfelachtige gevallen de band te verwisselen met een ander exemplaar.
blijven melden is dus wel belangrijk want allen dan kun je voldoende gegevens verzamelen teneinde een conclusie te trekken,

echter dat geld ook voor je zelf (en voor mij)

ps. leuk gegeven dat de meeste motorrijders met verkeerde banden spanning rijden

Dit is wel een bekend gegeven

Ik weet zeker dat michelin geen enkel risico neemt als er een mogelijk probleem is met een band.

Ehhhh heb ik iets verkeer gezegd of is mijn indruk dat je wat geirriteerd ben niet juist?? ??? Wanneer dit wel het geval is bied ik mijn verontschuldiging aan, dit is niet mijn bedoeling geweest.
Voor zover ik heb teruggelezen heb ik "bekend probleem" niet, of zodanig, gebruikt....
Dat ik pech heb is duidelijk maar dat het geen probleem is omdat het nooit gemeld is is niet waar.
Ik lees in mijn topic toch wel reactie dat er meer ervaringen zijn, misschien niet kenbaar gemaakt maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Dat Michelin geen risico's neemt hoor je mij niet zeggen, ik geef alleen mijn ervaring aan. Ook al heb nog altijd geen reactie van Michelin gehad kan ik ook voor andere oplossingen kiezen maar wacht nu rustig af.

De grootste reden om het hier te ventileren is puur om te voorkomen dat er misschien wel risico's aan het scheuren van een band zitten.
De vertegenwoordiger van Michelin (ik heb helaas zijn telefoonnummer niet meer anders had ik hen rechtstreeks gebeld) zei bij de vorige band dat er een nieuwe versie van de Anakee zou komen.
Deze versie zou dan bedoeld zijn voor de BMW welke een sterkere band nodig zou hebben en misschien ook voor de AT beter geschikt zou kunnen zijn. (als zijn theory op het scheuren)

Het blijft gewoon raar dat het alleen de voorband is..... :'(

Groetjes
Marco
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2009, 14:25 door TWIN_HILL »

Offline V-Twin

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2009, 21:21 »
Daar zijn ze weer: uthe, snute, kasimir ;D :P

Het deel van de Daltons dat nog niet opgesloten is >:D

Offline Nikotech

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2009, 23:17 »
Het deel van de Daltons dat nog niet opgesloten is >:D

IDD opsluiten die gasten !!! Stelletje forum/topic vervuilers, nog ff en ik geef ze aan bij de forum C:-)

"t lijkt tegenwoordig OVERAL hierop het forum een "praathoek" :(
Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Offline André

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2009, 18:39 »
Een gerippeld hoofd of kleine scheurtjes vind ik ook niet erg, beetje botox er in
en het ziet er weer glad uit. (is wel prijzig)
Maar die kleine scheurtjes in de band die heb ik ook en dat vind ik wel een probleem.
Vorig jaar mijn voorband ook laten vervangen daar zaten ook scheurtjes in maar die was ook al zo goed als versleten. Dus toch weer een anekee laten monteren en daar komen nu ook al scheurtjes in. Ben langs de motorzaak geweest die hem heeft gemonteerd en die gaat er achter aan.
Droom niet je leven,
leef je droom.

Offline Sounddragon

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2009, 23:03 »
Sorry Twin Hill, je mailtje was een beetje ondergesneeuwd in mijn postvak IN  :-\
 
Hier dus beter laat dan nooit de foto van de gescheurde Anakee.
 
 

Offline Waffie

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2009, 21:52 »
Ehhhh heb ik iets verkeer gezegd of is mijn indruk dat je wat geirriteerd ben niet juist?? ??? Wanneer dit wel het geval is bied ik mijn verontschuldiging aan, dit is niet mijn bedoeling geweest.
Voor zover ik heb teruggelezen heb ik "bekend probleem" niet, of zodanig, gebruikt....
Dat ik pech heb is duidelijk maar dat het geen probleem is omdat het nooit gemeld is is niet waar.
Ik lees in mijn topic toch wel reactie dat er meer ervaringen zijn, misschien niet kenbaar gemaakt maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Dat Michelin geen risico's neemt hoor je mij niet zeggen, ik geef alleen mijn ervaring aan. Ook al heb nog altijd geen reactie van Michelin gehad kan ik ook voor andere oplossingen kiezen maar wacht nu rustig af.

De grootste reden om het hier te ventileren is puur om te voorkomen dat er misschien wel risico's aan het scheuren van een band zitten.
De vertegenwoordiger van Michelin (ik heb helaas zijn telefoonnummer niet meer anders had ik hen rechtstreeks gebeld) zei bij de vorige band dat er een nieuwe versie van de Anakee zou komen.
Deze versie zou dan bedoeld zijn voor de BMW welke een sterkere band nodig zou hebben en misschien ook voor de AT beter geschikt zou kunnen zijn. (als zijn theory op het scheuren)

Het blijft gewoon raar dat het alleen de voorband is..... :'(

Groetjes
Marco

hallo marco,

zeer zeker niet geirriteerd,meer verontrust

laten we zegen dat ik zeer dicht bij het vuur zit en het probleem ook ken.
en ik je dus meld dat het zeer sporadisch voorkomt en/of gemeld wordt
Als je  dan een klant hebt die het voor de 4e maal heeft zou je haast denken dat het aan andere factoren moet liggen.
maar dat doet niet ter zake
Juist daarom is het belangrijk om het wel te melden zodat er naar gekeken kan worden,
veel dealers verzuimen dit ondanks dat michelin dit zeer erg op prijs stelt

In eerste aanleg is je dealer je aanspreek punt bij problemen en het is zijn verantwoordelijkheid hier verder iets mee te willen doen,
Zaken kunnen een eigen leven gaan leiden en dan wordt het pas vervelend waarbij de meest erge scenario's naar voren komen,

En even voor de info,

ik rij zelf niet graag op anakee radiaal banden
ze laten zich zeer moeilijk monteren op de velg van het voorwiel maar daarnaast zeer  gevoelig zijn op lengte strepen,

stuur me eens wat foto's van de scheuren...
« Laatst bewerkt op: 15 april 2009, 23:48 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2009, 12:21 »
Ik ga proberen om nog wat foto's te maken en ze naar je te mailen. Ik ben inmiddels van dealer verwisseld maar ga toch nog eens terug.
Het vervelende is dat ik geen bon meer heb helaas, band is niet in rekening gebracht, en dus afhankelijk ben van hun administratie.

Hoe michelin hier instaat weet ik niet, ik heb nog altijd niets vernomen. Mijn ervaring met de vertegenwoordiger was zeer positief dus dat zal geen verklaring zijn voor de stilte.

Ik ga kijken wat ik verder nog kan doen en houd "jullie" op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.

Groetjes
Marco

Offline jasper TA 96

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2009, 14:59 »
ik heb het ook gehad die droogte scheurtjes in de voorband. en die zitten er nog steeds. ik heb mijn dealer op de hoogte gesteld (ad)  ik kon tegen sterk gereduceerd tarief een nieuwe voorband krijgen maar ik heb er voor gekozen gewoon met de band door te rijden. de scheurtjes zijn te ondiep om een gevaar op te leveren. ook is de grip nog gewoon zoals ie moet zijn.
het blijft vreemd dat dit alleen de voorband betreft......

owja  de reden voor mij om anakee te blijven rijden ondanks die droogte scheurtjes is:

 - goede grip op nat wegdek
 - slijten niet gauw "vierkant" af, wat andere banden wel doen bij veel snelweg km`s
 - doen het ook relatief goed bij onverhard in vergelijking met bijv. metzeler tourance

Gr
jasper


Offline roadwarrior

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2009, 18:27 »
Ik rijd al jaren Anakee en heb al verschillende setjes op gereden, rijd trouwens het hele jaar door. Heb hier nog nooit iets van bemerkt of gezien. dus bij mij onbekend. Liggen er nu ook weer op.

Mvg. Roger.

Offline jar

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #20 Gepost op: 26 maart 2009, 19:31 »
Ik heb nog nooit van die scheurtjes meegemaakt..., maar na dunloppies, bridgestones en anakees heb ik nu van die scheurtjes in mijn tourance voorband en ik vind het maar niks, volgende week een nieuwe band. Hij zit er ook al 20.000 onder dus vooruit...
Wel weer een tourance, want ze bevallen verder uitstekend als allroadband.
Maar hoe ontstaat dit verschijnsel nou eigenlijk, en aan mijn bandenspanning ligt het niet want ik vertrek nooit zonder bandenspanningcheck!
De volgende nieuwe band ga ik lekker regelmatig in de vaseline zetten dan heb ik er vast mooit meer last van :))
Jan

Offline Waffie

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2009, 08:07 »
Ik heb nog nooit van die scheurtjes meegemaakt..., maar na dunloppies, bridgestones en anakees heb ik nu van die scheurtjes in mijn tourance voorband en ik vind het maar niks, volgende week een nieuwe band. Hij zit er ook al 20.000 onder dus vooruit...
Wel weer een tourance, want ze bevallen verder uitstekend als allroadband.
Maar hoe ontstaat dit verschijnsel nou eigenlijk, en aan mijn bandenspanning ligt het niet want ik vertrek nooit zonder bandenspanningcheck!
De volgende nieuwe band ga ik lekker regelmatig in de vaseline zetten dan heb ik er vast mooit meer last van :))
Jan

het is een combinatie van factoren

rubber is een natuur product dat onder invloed van ondermeer licht (UV) verouderd (zeg maar uit elkaar valt) en uitdroogt
daar komt bij dat tijdens het gebruik  dit materiaal constant in beweging is
vervuilde lucht bevordert dit proces nog eens flink

scheurtjes zijn dan niet te voorkomen
maar we moeten onderscheidt maken tussen scheurtjes en het compleet uiteen vallen van de band
 diepte scheurtjes van 2-3 mm vormen geen enkel probleem hoe lelijk ze ook zijn
alle rubberen delen die aan je motorfiets zitten  hebben hier uiteindelijk last van en zullen op een bepaald moment vervangen dienen te worden
ten aanzien van de banden spanning geeft over spanning meer problemen op dit vlak dan onder spanning al is beide niet goed.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline jar

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #22 Gepost op: 31 maart 2009, 15:05 »
Jaja, en wat is overspanning dan. Dat kan weer een leuke discussie worden natuurlijk maar op de stikker op de achterbrug wordt geadviseerd 2,0 bar vóór en achter, als ik me niet vergis, en 2,0 en 2,2 respectievelijk vóór en achter indien met passagier wordt gereden.
Nou doe ik altijd 2,2 voor en achter en dan zakt hij langzaam naar de adviesspanning, dan rij ik nooit met zachte banden zo is mijn idee, is dat overspanning?
Die foto met die gescheurde Anakee vind ik trouwens heftig, zou ik ook niet blij mee zijn... zo ernstig is mijn Tourance er niet aan toe.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2009, 15:07 door jar »

bobby templier

  • Gast
Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #23 Gepost op: 31 maart 2009, 15:30 »
Jaja, en wat is overspanning dan. Dat kan weer een leuke discussie worden natuurlijk maar op de stikker op de achterbrug wordt geadviseerd 2,0 bar vóór en achter, als ik me niet vergis, en 2,0 en 2,2 respectievelijk vóór en achter indien met passagier wordt gereden.
Nou doe ik altijd 2,2 voor en achter en dan zakt hij langzaam naar de adviesspanning, dan rij ik nooit met zachte banden zo is mijn idee, is dat overspanning?
Die foto met die gescheurde Anakee vind ik trouwens heftig, zou ik ook niet blij mee zijn... zo ernstig is mijn Tourance er niet aan toe.

foto aub

Offline Bono

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #24 Gepost op: 31 maart 2009, 15:45 »
Hoi Bobby,

De foto staat in het bericht van Sounddragon van 15 maart.  ;)
-- Han --

africatwin

  • Gast
Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #25 Gepost op: 04 april 2009, 23:35 »
klote van je band. Zelf er nooit problemen mee gehad. Heb nu voor de 2e keer overigens bridgestone banden eronder. Ik vind ze veel beter rijden dan de anake. Wellicht voor je volgende set? Maar heb je nu niets aan.

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2009, 11:56 »
Ik ben inmiddels bij de winkel terug geweest maar die vinden het niet zo erg. :-[
Daar ze een volledige wisseling van de technische wacht hebben gehad is er niemand meer die het verleden weet.

Ook de administratie is niet...volledig... zeg maar...
Ik kreeg de keus "om een nieuwe te kopen" of gewoon "doorrijden", het kon geen kwaad dachten ze.

Ik houd het dus gewoon in de gaten maar heb inmiddels wel een andere dealer gezocht.

Offline Waffie

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2009, 23:48 »
naam van het bedrijf melden en als er schade komt dat ze ff zwart op wit willen zetten >:D
dan piepen ze wel anders
michelen ff mailen help ook :angel:

heb ff gemaild voor je Adhad actie :angel:
michilin


Goede morgen er zijn klachten over voorbanden van jullie.
Kunnen jullie hier eens naar kijken ik zit in de technisch commissie maar hier gaat het mijn pet ter boven.
Stuur ff een link daar is de foto ook op te zien.
http://www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=716.0

voorbaat dank leden aan tal is zo,n 900 stuks dus
misschien een actie van jullie kant,Contienentel  heef het ook gedaan in 2008?

vr gr Bobby (tempelier)
Stukje van lid(zo verliezen jullie klanten.

Ik ben inmiddels bij de winkel terug geweest maar die vinden het niet zo erg. :-[
Daar ze een volledige wisseling van de technische wacht hebben gehad is er niemand meer die het verleden weet.

Ook de administratie is niet...volledig... zeg maar...
Ik kreeg de keus "om een nieuwe te kopen" of gewoon "doorrijden", het kon geen kwaad dachten ze.

Ik houd het dus gewoon in de gaten maar heb inmiddels wel een andere dealer gezocht.

hallo,

recentelijk het probleem weer onder de aandacht gebracht bij michelin  en nog steeds komt het te weinig voor om te spreken over een probleem,
Dat het er niet fris uit ziet is een persoonlijke mening maar vanuit hun technisch oogpunt is er geen probleem.

Persoonlijke noot....

De gevolgen van een terug roep actie zijn aanzienlijk echter mocht er direkt gevaar  zijn niet meer dan verstandig....

en dat is er niet.. >:(
jammer dat we dan hierop toch blijven hameren alsof er een zeer groot probleem is...
het ziet er niet fris meer uit

maar terug naar het probleem.

band vertoont droogte scheuren die min of meer storend zijn en nu zouden we(lees  de gebruikers) graag zien dat dit opgelost wordt door vervanging (wat in sommige gevallen ook  al gebeurt is) voor een nieuwe band
gelukkig doet michelin dit niet gauw want van zodra dit zou gebeuren ben ik zeker dat vele ineens scheuren zien zo groot als china
en zelfs na 15000km rij plezier nog een nieuwe zouden eisen

maar samenvatend

Oorzaak.. niet direkt bekent
komt het veel voor... zeer weinig

oplossing.. gewoon een ander merk als het vertrouwen in het produkt zoek is..

case closed ::)









« Laatst bewerkt op: 15 april 2009, 23:51 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TWIN_HILL

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #28 Gepost op: 16 april 2009, 14:24 »
Ik wil toch even voorop stellen dat ik niet uit ben op "gratis banden", persoonlijk vind ik dit een weerzinwekkende instelling.
De conclusie die getrokken word dat het om "droogte scheurtjes" zou gaan word niet verklaard door de leverancier (ik krijg geen reactie van Michelin).

Laat ik duidelijk stellen dat ik (want ik ben de aanstichter) veilige kilometers wil rijden en dat er bij onregelmatigheden ik graag ondersteund wil worden.
Dat er niets aan de hand is tot het eerste ongeval maakt mij geiriteerd (wat wel duidelijk is denk ik) omdat ik het niet zie zitten om de eerste te zijn.

Ik heb namelijk wel advies gevraagd aan (auto)banden specialisten en die zeggen, ondanks de verklaring dat het andere banden zijn als voor auto's, dit er niet uitziet als "droogte scheurtjes.
Het ziet er eerder uit als dat de oppervlakte spanning van de band het begeven heeft waardoor het rubber gaat scheuren.
Ook werd er gezegd dat de band in model word gehouden door zijn bewapening waardoor er mogelijk een vals gevoel van onveiligheid is.

Ik denk dat ik op dit moment een toon van frustratie laat zien en dat kan kloppen. Ik heb behoorlijk moeite met het gevoel wat ik krijg door voor een soort zeikerd versleten te worden.
Is het dan zo raar dat ik antwoord wil hebben?
Ik wil niemand een oor aannaaien, het enige wat ik wil is problemen vroetijdig voorkomen... that's it....

Offline jar

Re: Wederom scheurende Anakee voorband
« Reactie #29 Gepost op: 16 april 2009, 15:46 »
Ik neem je niks kwalijk, je hebt helemaal gelijk, ik zou op zo'n Anakee niet verder willen rijden. Mijn Tourance is inmiddels vervangen, (toch weer gewoon een Tourance) dat waren wel typische droogtescheurtjes volgens Ton Wijler. Bij hem heb ik trouwens die nwe band laten opleggen en dat kostte samen met een verlengde zijstandaard 129,- euri, dasnieduurdachikzo...