Auteur Topic: Remklauw RD-03 blijft aanlopen..!? 2x uit elkaar geweest wie weet raad..!?  (gelezen 2289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline thedennman

Luitjes,

Gisteren en vandaag bezig geweest met mn blokken vervangen,voor en achter.
Beide klauwtjes heb ik geheel uit elkaar gehad,inc bubbers.
Achter alles los gehaald rubbers niet vervangen wel intern alles goed schoon gemaakt .terug plaatsen en perfect 8)

Echter voor zelfde verhaal, hier ook alles los getrokken wel de 2 buitenste stoftringen vervangen org honda,
Alles mega goed schoon gemaakt. rubber en zuigers netjes in de ate vet gezet. maar bleef aanlopen F.ck..

vandaag weer alles los en alles nog een keer goed nagelopen maar weer zelfde verhaal. >:D
Alles ziet er netjes uit niks krom oid.

Wie heeft er raad/advies..

BvD & MvG D C:-)


Offline Waffie

voorop gesteld,

wat bedoel je dan precies  met aanlopen(een remklauw loopts altijd iets of wat op een remschijf0

als het remklauw gewoon goed schoon is gemaakt, en dus de eerste keer de remblokken gewoon geheel vrij lopen maar na de eerste maal remmen lichtijes aanschuren is er toch eigenlijk niets aan de hand

na het remmen moet de schijf weer vrij komen en mag het achterwiel niet absurd tegen de remschijf aan drukken,

ps:

heb je misschien de afstandsbussen verkeerd gemonteerd in het achterwiel

de dunnen aan de zijde van de remklauw en de dikkere aan de zijde van het achtertandwiel
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline thedennman

Thanx,

Maar gaat om de voorrem,
ik weet dat deze altijd iets aanlopen maar het voorwiel loopt gewoon teveel aan..

Offline V-Twin

Het schooon maken luister echt heel erg nauw.
Als je de zuigers niet met de hand kan bewegen dan wel gemakkelijk in de remklauw kan inbrengen dan kan je er van uitgaan dat de groeven niet schoon genoeg zijn.
Met een koper borsteltje op de dremel oid gaat het gemakkelijker maar je staat toch al snel 10 min minimaal per groef te borstelen en als het hardnekkig vuil is nog wel langer.
Zijn je zuigers helemaal blanco en glad.

Als je de zuigers wel handmatig kan bewegen kijk dan ff naar de glijpennen. Sommige smeren daar kopervet op maar dat moet je dus niet doen. Honda, maar ook andere fabrikanten, adviseren siliconenvet. Werkt super.


Succes.

Kijk ook ff of je niet te veel remvloeistof in je reservoir het zitten, je zal niet de eerste zijn die dat overkomt.


Offline Waffie

 als de voorrem blijft aanlopen kun je ook te maken heben met een kromme schijf  of een onjuist op afstand geplaatste rechter voorvorkpoot

deze dient gelijk te zitten met de overgang van de voorvorkas naar de zeskant (waar je de ringsleutel; opzet
 als dit alles gewoon correct is heb je toch een probleem en zeker iets over het hoofd gezien

glijbus niet verroest
glijpinnen gaan soepel waardoor de klauw over de bracket kan schuiven

etc
 
« Laatst bewerkt op: 06 september 2011, 22:41 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Miquel

Ik heb pas nog een  remklauw gereviseerd, ik vervang altijd alle rubbers. Het kan namelijk dat het afdichtingsrubber iets is uitgezet en hierdoor de zuiger niet soepel kan bewegen.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline daandus

een van onze RD07's liep de voorrem aan (maar die bleef echt lekker doorremmen zeg maar), schoonmaken deed wonderen.

- uit elkaar slopen, blokjes eruit. De cylinders zover als je durft naar buiten pompen, schoonborstelen met een tandenborstel ofzo. Daarna schoonvegen, beetje vet erop. Cylinder draaien met een griptang (had niets anders, maar als je de griptang net op de rand zet kun je niets beschadigen wat ooit langs een rubber komt volgens mij).
Alles beetje invetten, en terugduwen. Dan weer uitpompen, schoonmaken, nieuw vet erop... indrukken, uitpompen en weer invetten& induwen, dan zo laten. Niet teveel vet gebruiken, zomaar net een veegje.

Gok dat er bij jou iets anders loos is, want als je de boel netjes reviseert moet het goed zijn lijkt me.
Ook vet ik die glijbusjes altijd enorm in, dat de klauw lekker kan soppen over z'n bevestingingssteun.

Inderdaad, het knarst altijd een beetje... als ik een keer zonder oordoppen rondrijd denk ik altijd dat 't ding uit elkaar valt van ellende! Met oordoppen geloof ik dat 'ie nog net aan elkaar bljft hangen...
... was ooit lid ...

Offline jar

Kijk even naar die koperkleurige veertjes die bovenin de klauw gedrukt zitten. Als je de korte kant aan de binnenkant monteert ipv aan de buitenkant dan lost de buitenste blok niet lekker na het remmen en daardoor krijg je van die aanloopklachten.

Offline hilbertreinsma

hallo bij mij was het de voorwiellager waardoor de remschijf aanliep ( misschien ook ff voorwiel kijken of ie speling heeft)