Auteur Topic: spanningsregelaar?  (gelezen 1489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vissertje

  • Gast
spanningsregelaar?
« Gepost op: 01 september 2011, 21:09 »
hallo allen,

Ik rijd al enige jaren op een dero bj. 2001 en nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Het afgelopen jaar nieuwe accu aangeschaft omdat de motor na enkele weken stilstaan slecht starte of helemaal niet... Nu blijf ik hetzelfde probleem
houden, start soms wel, soms niet. Accu wordt wel geladen, maar aan de hoge kant. Ik heb al enkele keren startkabels gebruikt, vervolgens tijdje geen last en dan begint het weer.
Verder vind ik dat ie momenteel ook niet lekker rijdt in lage toeren bij lage snelheid, hij hapert of bokt wat (overdreven gezegd gaat sneller/ langzamer) Naar mijn idee verergeren deze klachten steeds meer.
Ik zat te denken aan de spanningsregelaar iemand andere suggesties???

Groet Vissertje

Offline V-Twin

Re: spanningsregelaar?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2011, 21:21 »
Gebruik ff de zoekfunctie.
Succes verzekerd.

Offline ron overkleeft

Re: spanningsregelaar?
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2011, 23:37 »
Ha Vissertje  lijkt me geen spanningsregelaar probleem.
zijn je bougie,s nog wel fit.
Luchtfilter kan vet geslagen zijn.

Offline Neet

Re: spanningsregelaar?
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2011, 07:22 »
Ik denk wel dat je de twee storingen apart moet behandelen.

Je accu leeg na een tijd is een kwestie van meten, zet je meter tussen de accu minpool en je draad in de ampere stand.
Tijdens meten niet starten. Bij weinig tot geen stroom, in de milliampere stand zette. Laat dan weer weten wat je meetwaardes zijn.

Heb je accessoires gemonteerd? Weet dan dat ze uit moeten staan of 12 volt geschakeld.
Tomtom oid? Kan wel aan de aangesloten blijven maar moet geschakeld worden. Dus motor uit, geen 12 volt meer naar de Tomtom. 

Bij de Twin komt het voor dat een volle accu na het rijden weer leeg is en de motor niet start. Spanningsregelaar is dan hoogstwaarschijnlijk defect.
Ook dit kan je meten door je meter in de 20 volt stand (of meer) op je stuur te bevestigen en de draden op de min en plus pool van je accu te plaatsen.
Mag ook een ander 12 volt punt zijn. Probeer het dan uit met licht aan en uit, minimaal een half uur. Laat ook maar weten wat de waardes zijn.


Het bokken zal vrijwel zeker niet je spanningsregelaar zijn maar. Zelf denk ik meer aan een onstekingsprobleem (cdi?) of dat je carburatie niet
goed functioneert. Ik zou wat Ron al schreef eerst is gewoon onderhoud plegen.
Laat hierna ook weten wat je hebt gedaan en als het probleem nog voorkomt, wanneer het gebeurd en heb je daar nog andere geluiden bij.
Wijzig dan ook je onderwerp in "motor onregelmatig, bokken" oid.

Succes

 

vissertje

  • Gast
Re: spanningsregelaar?
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2011, 21:10 »
Thx voor de reacties heb veel gelezen op het forum en ben wel weer wat wijzer geworden.

Denk dat ik binnenkort eerst maar eens een nieuwe spanningsregelaar bestel, iemand nog tips waar ik dat het beste kan doen?


Offline Waffie

Re: spanningsregelaar?
« Reactie #5 Gepost op: 07 september 2011, 12:07 »
 ja bij mij ;)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl