Techniek > Honda Transalp

Verhoogde voorruit, veel lucht lawaai ?

(1/6) > >>

Roycooo:
Hallo, zoals jullie weten, heb ik sinds kort een TA, volgens mij heb ik er een met verhoogde voorruit, wat mij opvalt is dat ik op de autoweg heel veel lucht kabaal in mijn helm hoor.

Als ik mij helemaal strek, dus echt overdreven rechtop ga zitten op de autosnelweg is het gebulder weg en hoor ik alleen het windgeruis suizen zeg maar, wat een stuk prettiger klinkt.

Heb ik nog een vraag eigenlijk, wie van jullie rijdt er met gehoorbescherming ? Ik heb zelf van die op maat gemaakte autoplastieken heten ze geloof ik, van mijn werk. Maar als ik die draag tijdens het motorrijden, hoor ik ook bijna geen motorgeluid meer en das nu net zo leuk aan motorrijden.

Misschien moet ik maar eens opzoek gaan naar een laag standaard ruitje en daar eens mee proberen of dat de luchtstroom verandert zodat het gebulder minder wordt.

Ik zag al een soort gelijk verhaal hier, maar dat was voor de Africa Twin, dus ik dacht vraag het hier ook maar eens of er meerder mensen ook last van hebben en wellicht een simpele oplossing ?

Groet Roy.

Neet:

--- Citaat van: lt28tic op 03 september 2011, 09:53 ---Ik zag al een soort gelijk verhaal hier, maar dat was voor de Africa Twin, dus ik dacht vraag het hier ook maar eens of er meerder mensen ook last van hebben en wellicht een simpele oplossing ?

--- Einde van citaat ---

Oeps, niet simpel, wel heel veel besproken.
Ruitje heel laag maken is de oplossing, maar niet mooi. Ruitje vergroten, niet echt de oplossing.
Zo'n dubbele verstelbare mra ruit (hoe heet dat ding ook al weer...) is voor een groot deel de oplossing maar wel redelijk kolossaal.
Deze heb ik ook en voor mij de beste keus, incl. nog steeds oordoppies.

PH-ADW:
ik rij altijd met doppen in.
als je lang genoeg zonder doppen rijdt, hoor je op een gegeven moment ook het motorgeluid niet meer....   duurt een paar jaar, maar toch...

Neet:
Klopt, bij mij is dus rechts naar de kl.te.

Roycooo:
Ik zal de lage originele ruit eens monteren eens kijken of dat helpt, de oordoppen zal ik voor de autosnelweg houden...tot 80 km/h is het goed te doen. (of misschien hoor ik al niet goed meer  :-\)

Aangezien ik hem ook voor woonwerk gebruik en dus ook autosnelweg moet rijden....zal ik de lage ruit eens proberen, ondank ik hem i.d.d. ook minder mooi vind.

Ik zal ook wat foto's maken van de ruit die ik er nu op heb en de originel lagere ruit dus....ik wist effe niet welke nu origineel erop zit laag of hoog.

Groet Roy.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View