Hoi allen,
Dat er 1 CDI kapot is staat voor mij wel vast, ik rijd nu zonder zijkappen en wanneer de motor op 1 cilinder gaat lopen (de toerenteller stopt dan ook) en ik tegen de CDI aandruk naast de spanningsregelaar gaat de cilinder weer meelopen.
Echter slaat de motor regelmatig helemaal af en krijg hem niet meer gestart, wanneer ik 15 minuten wacht start hij vaak weer en loopt dan soms weer op 2 cilinders of op 1.
Zouden nu allebei de CDI's de geest hebben gegeven of misschien ook in combinatie met de bobine, waar zit de bobine, naast de accu
Wanneer ik de CDI's omruil lopen ze kort weer allebei waarna ze weer allebei of 1 er mee stoppen.
Wat is de "goede" positie van de CDI's, is dit liggend of staand? ik heb nu een rubber waar ze in staan met de stekkers boven.
Is er een mogelijkheid dat de CDI's een te hoge spanning krijgen waardoor deze kapot gaan? 1 van m'n CDI's is pas 3 jaar oud.
Robert
`
een te hoge spanning is voor geen enkel component goed maar dan zouden er meer problemen zijn.
jouw probleem zit echt in alleen een niet goed werkende cdi unit,
de ophanging van de units dus rechtop is hier mede schuld aan vandaar dat de modificatie vanaf model jaar 94 een ander rubber betrof waarbij de unit in liggende positie kwamen te liggen
vervanging is dus eigenlijk de meest betrouwbare oplossing
model jaren 87/88 hebben een andere unit dan vanaf 89
dit had te maken met een zij standaard schakelaar die vanaf 89 gemonteerd werd op de transalp
nieuwe unit zijn te vinden vanaf ca 110 euro in de UK en of via ebay
zo bied ik een alternatief aan voor 136,75 (alle bouwjaren) wat tot op heden in mijn eigen motorfiets geen enkel probleem meer heeft opgeleverd
het nieuwe ophang rubber is dan wel wenselijk
a