Auteur Topic: Ruitje vervangen  (gelezen 954 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arnol

Ruitje vervangen
« Gepost op: 11 september 2011, 10:48 »
Dit keer geen vraag over een hoog of laag ruitje, echter over het vervangen ervan. Ik wil mijn ruitje vervangen, echter ik zit me af te vragen of ik ongestraft rustig vanaf de buitenkant die schoefjes los kan draaien zonder aan de binnenzijde een moertje tegen te moeten houden omdat dat anders tussen de kuipdelen door op de grond valt en ik het er vervolgens niet meer inkrijg omdat ik er dan niet meer bij kan >:(

Wie weet dit en helpt me even?

Groetjes
Arno
_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Offline chaos

Re: Ruitje vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2011, 11:38 »
bij een alp600 kan je rustig loshalen want de moertjes zitten in een rubber wat in het onderste gedeelte vast blijft zitten. wat veel voorkomt is dat de moertjes niet goed los willen en mee draaien. dan kan je niets anders dan het bovenste binnen paneeltje verwijderen en met een tang de rubbertje zo vast grijpen dat de moertjes ook vast blijven zitten. nieuwe rubbertjes (met moertjes) kan je bestellen bij de honda dealer maar zijn redelijk geprijsd. even verder zoeken en je hebt goedkopere. deze moertjes kan je van bovenaf in het onderste gedeelte doorsteken (als de ruit er af is)

succes

Offline Arnol

Re: Ruitje vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2011, 11:43 »
Oh owkee, en bij een Alp650?
_______________________________________
Een echte man eet geen honing, een echte man kauwt op bijen.
Groetjes
Arno

Offline Kirerev

Re: Ruitje vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2011, 19:03 »
ik heb zelf ook een 650 en je kan ongestraft en rustig de ruit losschroeven zonder dat er dingen uit de binnenzijde vallen.