Auteur Topic: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger  (gelezen 3385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Gepost op: 11 september 2011, 15:51 »
Om mijn nieuwe Hyperpro achterveren op mijn Transalp te beschermen tegen modder en pekel, heb ik het (te) korte achterspatbord verlengd.

Benodigdheden:
- Bibia spatlap met buigklem (€2,50) bij iedere fietshandel te krijgen (of ogen open houden op straat)
- 2 boutjes + moertjes (zelfborgend) & washers (rvs)

gereedschap
- boor, boortje
- steeksleutel
- inbussleutel (in mijn geval)

tijd: half uurtje

1) Zet de Transalp op de bok. Ik heb het achterwiel niet gedemonteerd, maar zonder achterwiel is het wel makkelijker werken.


2) Snijdt de Bibia spatlap op maat


3) Boor 2 gaten in het achterspatbord en zet de spatlap vast met de boutjes en  moertjes

     
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 11:49 door Brombeer »
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Brombeer

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2011, 23:25 »
Mooie budget-tip!

En verpakt in een how-to die even kort en krachtig is als het klusje zelf!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Ralpie

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2017, 09:31 »
Er wordt vaak naar deze oplossing verwezen, dus een kleine bump verdient het topic met duidelijke uitleg en foto's wel :)

Ik ben ook voornemens om deze budgetoplossing te gaan toepassen.

Offline Guidonno

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2017, 09:31 »
Mooi zeg! Ik wil mijn achtervering reviseren, en dan gelijk maar zon lapje!
Thnx
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl

Offline Ralpie

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2017, 10:27 »
De mijne zit er inmiddels op.

Het makkelijkste is het om te doen als je toch je achterwiel eruit hebt, maar ik heb het gedaan met het wiel er nog in. Is iets meer priegelen, maar gaat prima lukken.

Offline alain

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2017, 10:27 »
Ik gebruik hiervoor altijd een goedkope zwarte emmer uit de gamma. Die zwarte plastic is enorm sterk en taai, én, het belangrijkste, die heeft reeds de gepaste gebogen vorm, en gaat niet gaan flapperen.

Vastzetten kun je ook doen met kleine tie-wraps: die roesten niet, en het gaat sneller.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline voorstad

Re: How-to: budget Mudflap, hugger, spatbordverlenger
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2017, 10:31 »
Ook goed idee!

De Biba flap heeft een metalen strip in het dikke rubber, waarmee je de flap bij de bouten in een ronding duwt. De flap is dik genoeg om in die vorm te komen. Ik heb ''m al jaren probleemloos in gebruik.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....