Techniek > Honda Transalp

Alp hinkelt soms

(1/3) > >>

edho:
Hallo Allemaal,

Mijn '91 TransAlp loopt de laatste tijd bij koud starten op 1 cil. Na een kilometer of 2 a 3 komt de 2e bij en is er verder niets meer aan te merken.

Mijn chokekabel zat al geruime tijd vast/zeer stroef, dus ik dacht dat het slecht lopen daar mee verband hield. Vorige week heb ik dit laten verhelpen. De choke is weer super gangbaar en de carbs zijn gesynchroniseerd. Een merkbaar verschil, na starten kan de choke bijna gelijk weer dicht.
Vanmorgen pak ik de motor om naar werk tegaan en liep hij van af de eerste seconde perfect. Vanmiddag naar huis direct op 1 cil en pas na 2 a 3 km op 2 cil. Vorige week toen ik de motor wegbracht voor de reparatie een zelfde ervaring, starten op 1 cil en na 2 a 3 km komt de 2e tot leven. Daarna loopt ie prima.

Weet iemand deze symptomen te herleiden tot een probleem met een oplossing? Dan zou ik dat graag van jullie vernemen.

Alvast bedankt voor het meedenken,
Ed.

jeffriesen2de:
Ik denk dat het één van de CDI's is
Heb zelf vergelijkbare problemen gehad
Is al vaker aan bod geweest hier hoe je dat kunt testen

edho:
Het lijkt idd zo. Ik heb het zadel er even afgehaald en 1 voor 1 de modules losgehaald. Bij de een doet ie helemaal niets, bij de andere vlot starten, maar wel op 1 been.
Dat ie na 3 km alsnog bijkomt is nu nog mazzel, maar kan elk moment niet meer zo zijn vermoed ik.

Ik ga meneer Mies maar eens contacten......

Groet en bedankt voor je reactie,
Ed.

jeffriesen2de:
Je kan ook proberen te repareren door de defecte cdi te "openen" (bovenkant eraf) en op de printplaat de puntjes opnieuw solderen.
Heb het ooit ook eens gedaan had er totaal geen vertrouwen in maar was toch gelukt.
Vond het wel lachen toen ik heb er nog een tijd mee doorgereden en later een nieuwe gekocht en de gerepareerde als back-up gehouden.
Je hebt niets te verliezen, of je hebt er geen zin dat kan ook..is maar een ideetje

groet Jeffrey

edho:
Ik heb vrijdag een imitatie CDI module binnen gekregen van meneer Mies. Hem er gelijk maar ingezet. Zondag had ik pas gelegenheid voor een proefrit.
In eerste instantie liep de motor goed, na een tijdje, (10km) merkte ik dat bij accelereren de motor hikt tussen de 4 en 5 duizend toeren. Het voelt als een misfire op een van de cilinders.
Dergelijke hickups heeft de motor nooit gehad. Ik zal meneer Mies vragen wat hiermee te doen.

Is er op het forum een goede uitleg hoe je een cdi die stuk is kan solderen. Ik wil het wel proberen maar heb dan graag een "do it yourself" met foto's erbij.

bvd, Ed.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View