Betere (veel betere!) reflectie van objecten en verkeerstekens bij regen en mist - Je valt beter op in het verkeer als motorrijder (tel in de spits maar eens de gebruikers met gele koplampen, een incidentele Franse klassieker daargelaten)
Met die gele lampen onderscheid je, je zelf inderdaad waardoor je opvalt. Heb je nu met die gele lampen ook zelf meer licht dan dat je dat hebt met standaard halogeen lampen? Ik heb inmiddels heel wat testen doorgeploegd maar nergens worden er ook gele lampen getest.
M.i. moet jij daar in het donkere Groningen wel iets over kunnen zeggen.
In de Motovision lamp van Philips zit ook een oranje gloed en daarmee onderscheid je, je zelf ook en die geeft meer licht (79 lux) dan een standaard halogeen pit (53 lux).
Inderdaad een bak ongecontroleerd licht geeft nog geen beter zicht en kan tegenliggers zelfs verblinden of verhinderen je te identificeren als motorrijder. Dat is ook de theorie van Safety Lights en TNO.
Het is lastig om objectieve info te krijgen over het 100W gebruik en om alleen van m'n eigen ervaring uit te gaan is me te smal vandaar deze oproep.
@ Daandus
Het hoge wattage door de schakelaar is m.i. wel te vermijden door de handel wat aan te passen.