Auteur Topic: Wat doet 25kW?  (gelezen 1922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Wat doet 25kW?
« Gepost op: 20 juni 2009, 15:01 »
Ok, Dolly is 25 kW op kenteken, omzetten naar de normale 37 kW is een kwestie van
ongedaan maken en de papieren naar het RDW sturen.

Maar.. wat doet dat 25 kW?
Zojuist een uitvoerig rondje binnenwegen en snelweg gedaan.
Moet zeggen dat ik weinig verschil merk met Betsie.
Van 100 naar 140 misschien ietsje trager.
Maar de teller stond uiteindelijk met gemak op 170

Offline Pervect

Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2009, 15:22 »
Het zou de eerste niet zijn die alleen op papier 25 kW is.....

Je zou kunnen kijken of er begrensd is dmv inlaatrubbers.
TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move and should, use the WD40. If it shouldn't move and does, use the DUCT tape!

Offline PimW

Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2009, 17:36 »
Mijn 25kW fietsie komt niet boven de 150 uit... Misschien dat het bouwjaar daar nog wat mee te maken kan hebben, maar ik zou even kijken of die inlaatrubbers wel de 25kW varianten zijn?

Of heb ik gewoon een slome lichte alp?  ;D

Offline Bill

Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2009, 17:42 »
Mijn 25kW fietsie komt niet boven de 150 uit... Misschien dat het bouwjaar daar nog wat mee te maken kan hebben, maar ik zou even kijken of die inlaatrubbers wel de 25kW varianten zijn?

Of heb ik gewoon een slome lichte alp?  ;D
25 kw begrenst het toerental in het algemeen. Dus flink doortrekken zal bij een 25kw meer moeite kosten dan bij een originele versie. Ook kan de top wat lager uit vallen, maar hoeft niet perse.

Offline Timy

Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2009, 22:13 »
Mijn Alp had precies hetzelfde als je Dolly, Danny.
Alleen het echt doortrekken was iets minder vlot meer was het niet voor mij toen.

Je kan op de rubbers, als het goed is, zien of er 25kw op staat. Dit schijnt erop te horen.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2009, 22:30 »
Als je zuinig wilt rijden, lekker die 25kW rubbers laten zitten. Zo niet, spendeer er een middagje aan en ruk die rubbers eruit en zet er gewone rubbers in. FF om laten zetten bij de RDW en klaar.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline niels_w

Re: Wat doet 25kW?
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2009, 16:56 »
Mijn 25kw komt ook niet boven de 150km/h. Volgens mij gaat een motor niet zuiniger rijden van 25kw. Ik kan me herinneren van mijn oude rijschool dat de 25kw motoren zelfs iets minder zuinig reden dan de onbegrensde motoren.