Techniek > Honda Transalp
Slecht schakelende 700 KLAK!
theovd:
Beste XL700 bezitters.
Ik heb nu bijna 2 jaar een fijne 700, die absoluut niet fijn schakelt.
Met name met terugschakelen in de lagere versnellingen ondervind ik een zwaar (BMW) klak-geluid en dat ben ik bij Honda eigenlijk niet gewend! Mijn dealer blijft beweren dat het niets bijzonders is, maar gezien mijn ervaring met meer dan 10 motoren denk ik daar toch anders over.
Is het een standaard kwaal van de 700 of ligt het aan mijn exemplaar (die in november uit zijn 2 jaar garantie loopt).
Theo (TCN-lid)
Waffie:
dit is natuurlijk niet te beoordelen omdat het jouw ervaring beschrijft
je kunt hooguit iemand anders (die ook een 700 rijdt) later proefrijden of hij die ervaring beleeft die jij beschrijft.
ik maak hierbij direkt de opm dat je altijd op zoek bent naar mede standers die jouw standpunt bevestigen omdat je zelf ook best wel weet wat je zou mogen verwachten.
dus ondanks je vraag moet je jezelf afvragen of je tevreden bent zoals het nu is want ondanks dat een ander zou zeggen dat het wel meevalt(wat zeker niet zo hoeft te zijn) blijf jij zelf toch met een schuin gezicht verder schakelen
de volgende echte optie is natuurlijk de motorfiets van de hand doen en je verlies nemen..
zo heeft een 2e hands ook zijn voordelen
nl de proefrit...
overigens heeft ketting spanning, positie pookje en gebruikte motorolie ook zijn effecten
jeroen emke:
lidmaatschap moet je zelf even instellen
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=114.0
Peter M:
Quote uit: http://www.motorfreaks.nl/testen/2008/test-honda-transalp-xl700v/pagina-3.html
Als een warm mes door een pakje boter, schakelt ze zonder mopperen door de versnellingen heen. Oké.. soms is wel de ‘bekende’ klak te horen, maar goed ook misschien anders ga je nog twijfelen of je wel hebt geschakeld. Het gaat echt soepel!
Persoonlijke ervaring met de XL700.
Het is mijn 2de.....en beide laten een KLAK horen.
Soms harder of zachter. Maar dat licht dan waarschijnlijk een wat Ad al schreef.
-- ketting spanning, positie pookje en gebruikte motorolie heeft ook zijn effecten --
P.S.
Als je naar een TCN rit komt, kan je de KLAK! vergelijken met 1 of meerdere 700 ;D
Two Plugs:
Motorolie is typisch iets waar de Honda 52 graden Vtwin erg gevoelig voor is; met dus idd die spreekwoordelijke 'klak' bij terug schakelen - vooral als je stil staat voor b.v. een verkeerslicht. Heb het gehad met de 600 Alp, met een Africa Twin en met de Dero.
Af- fabriek zit er vaak Castrol in, of zelfs Shell. Die heb ik bij alle motoren direct laten vervangen door (in mijn geval) Motul. Laat de olie eens vervangen voor (bijvoorbeeld) Motul 10W40 halfsynthetisch. Je kunt zelfs vol-synthetische olie overwegen, maar ik denk dat je met half synth. al een goed resultaat zult boeken.
Kan ook in de afstelling van je koppeling liggen, wellicht staat 'ie net te strak waardoor hij de zaak niet helemaal vrijtrekt bij ontkoppelen? Maar ik denk (vermoed) dat je de olie eens zou moeten vervangen. Vraag ff na wat voor merk olie er in zit (als je het niet zelf hebt gedaan). Sommige dealers gooien er (zeldzaam overigens) als kostenbesparing goedkope peut in - de gemiddelde motorrijder checkt het toch niet - en brengen dan dure olie in rekening.
Zal je bij onze TCN clubdealers niet gebeuren - en in Sprundel al helemaal niet, want daar sta je er zelf bij als de beurt wordt uitgevoerd! ;) (das een verborgen tip overigens)
Zelfs mijn XLV750R (de enige clubmotor met cardan) schakelt als een warm mes door boter - maar die wordt ook verwend met vol- synthetische 300V van Motul... ;D
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie