site nummer 2 na m'n mail die ik open in Costa Rica is de TAClub, hoe cool is dat? ;-)
@ Ad: bedankt dat je me adviseert over hoe ik m'n ketting moet spannen
na de vele discussies hierover!
@ allen: het is zeker rozegeur en maneschijn: vandaag 500km gereden in de ZEIKREGEN, in stinkende pakken en de laagste temp was 27,7 graden C.... dus we ruiken nu niet naar rozen, en zien zeker geen maneschijn! Toch smaakt het bier goed, wat Brombeer zal herkennen ;-)
@ allen: dat verzenden kan echt heel duur zijn ja, daarom moet je dat soort zaken vooruit een beetje uitkienen en dus wil je weten hoe ver je kunt gaan. Bijvoorbeeld Mirjam d'r ketting: als ik hem er nu afhaal en ik laat een set invliegen, kost me dat 100 euro verzending, boel stress en een paar tientjes importtax... Als ik nog 2 maanden wacht, en 5000 km.... dan komen mensen ons misschien opzoeken in Peru en kunnen ze het meenemen... dan bespaar ik inderdaad meer dan een paar tientjes ;-). The joy of travel.
En er ligt nog een pakket ter waarde van 400 USD ergens in Guatemala... niemand weet waar. Voor hen die het niet snappen: dat doet heel veel pijn!
Dit is ook de reden waarom veel mensen dus een setje banden achterop knopen... gelukkig kun je die hier wel vinden!
1 voordeel wat velen vergeten: je mag ex. btw versturen naar buiten-Europa! scheelt toch wel wat. Er is nu e.e.a. onderweg naar Panama, en voor motoronderdelen betaal je daar maar 3%, en je hoeft dus 19% BTW niet te betalen in NL... scheelt weer!
@ Ad en/of allen: tandwielen zijn UNIEK voor de AT, voor en achter. Ketting (124 lang) is behoorlijk lastig, niet iedereen heeft een 130-er op voorraad om in te korten... moeilijk moeilijk dus.
Als er andere modellen zijn hoor ik het graag! Een shadow heeft een 44-tands achtertandwiel wat verder moet passen... da's nog een idee.
@ allen, gewoon zodat men mij uit kan lachen: ik heb stiekem een reserve tandwielset en ketting bij me ;-)