Auteur Topic: hardcore facts over kettingslijtage!  (gelezen 9173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #30 Gepost op: 08 januari 2012, 01:58 »
da's wel scary... en DID is ook niet echt de goedkoopste zeg maar!

Mijn ketting is weer op; EK Gold Xring na 18.000 km (heb dus net zo lang met m'n ketting gedaan als met m'n Anakee's... maar die zijn dan ook echt GLAD)

Nu gekocht: RK XSO Xring, 129 USD voor 124 lang. Moet goed zijn, zegt men....
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #31 Gepost op: 08 januari 2012, 10:30 »
Ik heb met mijn eerste wereldreisketting zo'n beetje 30.000km gedaan. Dat was met passagier en 2 man bagage.

Eet jij die dingen of zo? ::)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #32 Gepost op: 08 januari 2012, 12:41 »
da's wel scary... en DID is ook niet echt de goedkoopste zeg maar!

Mijn ketting is weer op; EK Gold Xring na 18.000 km (heb dus net zo lang met m'n ketting gedaan als met m'n Anakee's... maar die zijn dan ook echt GLAD)

Nu gekocht: RK XSO Xring, 129 USD voor 124 lang. Moet goed zijn, zegt men....

xso gaat het niet langer doen, maar voldoet volgens honda specificatie's

 hard fact uit ervaring..
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #33 Gepost op: 11 januari 2012, 22:49 »
'k heb nog een tweede plan:
- goedkope ketting zien te kopen (Oring van RK kost maar een paar tientjes, maar kan ik niet krijgen... zal dus waarschijnlijk een tweede dure RK XSO worden).
Ik heb nog een extra 17tands voortandwiel bij me, dat gaat er dan op (bij mij, niet bij Mirjam... want we gaan net de Andes in ;-)) en het achtertandwiel (ziet er nog redelijk uit) ga ik omdraaien.
Eens kijken of dat werkt!

Ennuh, als ik een kans krijg op de zoutvlakte in Bolivia is die 17tands misschien net genoeg om boven de 200 te klokken?  8)
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2012, 23:46 »

Ennuh, als ik een kans krijg op de zoutvlakte in Bolivia is die 17tands misschien net genoeg om boven de 200 te klokken?  8)

Op mijn GPS staat max. speed 186km/u (kleimeer Lac Iriki, Maroc op RD07/standaard tandwielen) en hoogste altitude 5602m (Khardung-La, Himalaya Ladakh op Enfield/met maar 2pk ofso  ???)

Go for it!  8) (hopen dat je ketting erop blijft  :o)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #35 Gepost op: 17 januari 2012, 05:05 »
huh? d8 dat jij niet geloofde dat ik uberhaupt in een andere tijdzone zit.....
... was ooit lid ...

Offline *thomas*

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2012, 16:33 »
huh? d8 dat jij niet geloofde dat ik uberhaupt in een andere tijdzone zit.....

Bitte, laat die discussies voor wat ze geweest zijn!

Nog een 'hardcore fact'.

RK kettingsetje van bij Hein Gericke op een cagiva elefant 900 (70pk twin). Nog geen 10 000km en volledig (maar dan ook volledig) op. Tandwielen wel nog oké.


Offline xrvtuur

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #37 Gepost op: 17 januari 2012, 17:58 »
om de hoeveel km smeer je dan thomas? 10000 is wel erg weinig. en is dat incl. zand en pekel of zonder?
Varadero SD02  2004

Offline *thomas*

Re: hardcore facts over kettingslijtage!
« Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2012, 23:23 »
om de hoeveel km smeer je dan thomas? 10000 is wel erg weinig. en is dat incl. zand en pekel of zonder?

Het ligt niet aan mijn 'smeerfrequentie', want met een DID haal ik makkelijk het dubbele ;), zegt genoeg, toch?
Andere motoren (ter referentie) zijn een alp (oké, minder vermogen) en een yamaha xtz750 (meer vermogen) dan de cagiva.