Ik ben zo'n mietje die wel wil offroaden, maar geen deuk in de heilige tank wil.
'k Ging ook zeker offroaden, maar maakte me dus altijd zorgen.
Uiteindelijk heb ik een complete kappenset en een tank opgeduikeld, en daar rijd ik nu mee rond. Het mooie spul ligt veilig opgeborgen, voor ooit. Waarschijnlijk gaat het nooit meer gemonteerd worden, maar goed... het geeft mij rust en vrede!
Verdere aanpassingen aan onze motoren:
- Kofferrek geeft idd bescherming, zeker die van Touratech is sterk. Bedenk wel, dat je subframe krom gaat als je rek heel sterk is, iets moet stuk als je echt hard onderuit gaat of ergens achter blijft hangen.
- Valbeugels: Touratech voor de AT, veruit het sterkst. (zoek maar rond, heb d'r al veel over geschreven)
die RVS beugels zijn heel dun, en zitten aan je carterbakbevestigingen vast; dat breekt af! Meer voor 't optische!
- Handprotectors: Ik heb die plastic gevallen van Acerbis, 55 euro geloof ik. Mirjam heeft die grote kappen met dikke aluminium versteviging, 150 euro geloof ik. Mensen rijden de Dakar met die plastic dingen, dus dat lijkt me goed genoeg ;-).
- Gratis: zet alles los op je stuur, je hendels en dus ook je spiegels. Dan klapt het gewoon lekker weg als het iets raakt en breekt het niet af. Wij gaan redelijk vaak plat en hebben alles nog heel!
Gewoon zo los zetten, dat het net niet uit zichzelf verschuift maar dat je het met 2 handen kunt bewegen om je stuur.