Auteur Topic: Mijn transalp loopt niet lekker  (gelezen 2571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jonas

Mijn transalp loopt niet lekker
« Gepost op: 17 oktober 2011, 14:32 »
Hallo,

Eerst maar even voorstellen, ik ben Jonas, 27 jaar, student Game en Media Technology aan de universiteit Utrecht en ik heb sinds een paar weken mijn fel-begeerde rijbewijs A . Een motor had ik reeds klaar staan, een in mei aangeschafte Honda Transalp xl600v uit '92. Helaas verloopt het motorrijden nog niet heel soepel, want mijn Transalp loopt nog niet heel lekker. Ik hoop hier dan ook de kennis te vinden om daar verandering in te brengen. Ik ben vrij technisch aangelegd, maar heb weinig ervaring met motoren.

Ik vertel maar gewoon even het hele verhaal, want het zou zo maar allemaal relevant kunnen zijn .

Zoals gezegd heb ik net mijn rijbewijs en mijn motor heeft dus een paar maanden stil gestaan (ja, ik heb hem braaf laten staan tijdens het lessen ). Vlak voordat ik af mocht rijden heb ik hem dan ook weg gebracht naar motor zaak voor een 'grote beurt' en om alles even na te laten lopen. De rit daarheen ging al niet heel soepel, maar ik dacht dat dat wel zou liggen aan het koud zijn of iets in die richting. Hij duurde in ieder geval niet lang genoeg om er echt iets intelligents over te kunnen zeggen want die motor zaak zat aan het eind van de straat.

Diezelfde dag kreeg ik al snel een telefoontje van de motor zaak: "Hij loopt maar op één cylinder" Dus die vent op zoek en eind van de dag kon ik hem weer ophalen. Hij had de bedrading nagelopen en kon eigenlijk niets vinden maar hij liep inmiddels wel weer zoals het hoorde. Hij waarschuwde me dat het probleem in de CDI-units zou kunnen zitten en dat als dat het geval was dat er niets anders op zat dan die te vervangen.