Auteur Topic: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën  (gelezen 4950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Menno

Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Gepost op: 28 oktober 2011, 19:35 »



Volgend jaar wil ik naar het VIM in Tarragona (Spanje). We gaan de heenreis in twee delen hakken en verblijven eerst enkele dagen in de Vercors. Als tweede stop willen we in de Pyreneeën een stop maken.


Heeft iemand nog tips voor een mooi en betaalbaar plekkie in de Pyreneeën.

Offline Two Plugs

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2011, 20:49 »


Volgend jaar wil ik naar het VIM in Tarragona (Spanje). We gaan de heenreis in twee delen hakken en verblijven eerst enkele dagen in de Vercors. Als tweede stop willen we in de Pyreneeën een stop maken.


Heeft iemand nog tips voor een mooi en betaalbaar plekkie in de Pyreneeën.

Niet zo moeilijk... dan MOET je als Motorrijder gewoon naar Johan van de Wal in Andorra, een begrip!
http://www.hotel-aldosa-andorra.com/nederlands/index.html

(H)eerlijke keuken, goede gastvrijheid. Hebben er geslapen op weg naar VIM6 in Portugal.

Als je mazzel hebt, kun je met Johan ook nog ff per KTM de Pyreneeën offroad verkennen.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Stan

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2011, 10:54 »
Ik ben het helemaal eens met Two Plugs, geen moeilijke keuze dus.
En als je slim bent plak je er nog een dag of 2 aan vast in Andorra, fantastisch rijden in een geweldige omgeving.
groeten,
Stan

Offline Menno

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:22 »
We zijn van plan om 3 dagen in de vercors te rijden (Hotel le Marronnier) en dan door naar Andorra om ook daar 3 dagen te rijden. En dan 2 dagen VIM en dan een ritje van 1800 kilometer met de aanhanger achter de leasebak retour. Ik heb er nu al vreselijk veel zin in (dat laatste overigens niet echt).


Zal dan inderdaad dit adresje maar aanhouden. Iemand nog mooie routes en/of tracks?

Offline V-Twin

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2011, 13:05 »
William Z is dacht ik vorig jaar die kant op geweest.
Je zou hem eens kunnen bevragen.

Offline Stan

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2011, 10:03 »
Voor die drie dagen in Andorra hebben Bas en Johan genoeg routes voor je om je daar te kunnen vermaken, zowel verhard als onverhard....met name het laatste is een aanrader. ER zijn genoeg onverharde stukken die met een Varadero goed te doen zijn en dan kom je op de mooiste plekken die je je kunt bedenken.

groeten en veel plezier!

Offline Menno

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2011, 20:16 »
Helaas heeft mijn maat een CBF1000 en hij vind een stoffige asfaltweg al teveel offroad  :-[ :-X

Offline Two Plugs

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2011, 08:44 »
Helaas heeft mijn maat een CBF1000 en hij vind een stoffige asfaltweg al teveel offroad  :-[ :-X

Andorra heeft geen stoffige asfaltwegen.  ;D 't is nét een circuit!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

madero

  • Gast
Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:00 »
Hmmmmmmmmmm,
Geen slecht vooruitzicht: Barca(!), zonnige stranden en een mooie omgeving. :D
Denkend aan de beelden uit de Tour de France ook een mooie gelegenheid om dat deel van de Pyreneen eens te verkennen.
Vanuit Noord-Oost Grunnen 1775 km. Ben echter op de brommert nog nooit zo ver weg geweest.
Zijn er nog meer TCN-ers die naar Tarragona gaan volgend jaar??
Alleen is ook maar weer alleen.....................

Offline Two Plugs

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2011, 13:42 »
Hmmmmmmmmmm,
Geen slecht vooruitzicht: Barca(!), zonnige stranden en een mooie omgeving. :D
Denkend aan de beelden uit de Tour de France ook een mooie gelegenheid om dat deel van de Pyreneen eens te verkennen.
Vanuit Noord-Oost Grunnen 1775 km. Ben echter op de brommert nog nooit zo ver weg geweest.
Zijn er nog meer TCN-ers die naar Tarragona gaan volgend jaar??
Alleen is ook maar weer alleen.....................

Yep. Wij gaan ook. Uiteraard zou ik haast zeggen. Weten echter nog niet hoe of wat omdat ik het komende jaar zwaar aan de studie moet.

Kans is dus groot dat ik miv februari 2012 iedere woensdag 'op school' zit (nb de hoge school waar ik zelf gastdocent ben...  :o ) en dus ff in twee dagen naar Tarragona moet stuiven én in twee dagen weer terug naar Oost Groningen...

Als de situatie veranderd, trekken we een week uit voor de heen-reis. Vertrek per Hemelvaart, in 2 dagen naar mijn familie in de Ardeche, hier ff blijven dobberen in het zwembad, en dan in twee dagen naar Tarragona (vanaf mijn nichtje ca 600 km) en dan direct na het VIM in 2 dagen weer retour.

Nuja... Op een Varadero kán dat ook...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Stan

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2011, 14:27 »
Als je pas in 2012 gaat (ik neem aan niet meteen in januari?!) dan heb je nog een paar maanden om je maat op een echte motor te krijgen!

Offline Two Plugs

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2011, 14:56 »
Als je pas in 2012 gaat (ik neem aan niet meteen in januari?!) dan heb je nog een paar maanden om je maat op een echte motor te krijgen!

Ik kén die maat van Menno. Geloof me... verloren strijd... NB een CB1000F met GLITTERS. Hoe verzin je 't...  :))
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Menno

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2011, 16:30 »
HOHO!!!


Martin is wel het enige objectieve jurylid bij de verkiezing van de mooiste Varadero (of zoals hij dat noemt: de minst lelijke). Overigens zijn er deelnemers aan het VIM die denken dat Martin geen Varadero mocht rijden van zijn moeder.... veel te link zo'n allroad.

Offline Peter_Winsum

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2011, 18:06 »
Weet niet hoe zaken en prive er volgend jaar uitzien, maar als het praktisch te regelen is kan het best zijn dat ik ook vana het Hogeland naar Barcelona tuf (mits er een groepje gaat).
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

madero

  • Gast
Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2011, 18:54 »
Yep. Wij gaan ook. Uiteraard zou ik haast zeggen. Weten echter nog niet hoe of wat omdat ik het komende jaar zwaar aan de studie moet.

Kans is dus groot dat ik miv februari 2012 iedere woensdag 'op school' zit (nb de hoge school waar ik zelf gastdocent ben...  :o ) en dus ff in twee dagen naar Tarragona moet stuiven én in twee dagen weer terug naar Oost Groningen...

Als de situatie veranderd, trekken we een week uit voor de heen-reis. Vertrek per Hemelvaart, in 2 dagen naar mijn familie in de Ardeche, hier ff blijven dobberen in het zwembad, en dan in twee dagen naar Tarragona (vanaf mijn nichtje ca 600 km) en dan direct na het VIM in 2 dagen weer retour.


 Nuja... Op een Varadero kán dat ook...  ;D


Was eigenlijk van plan om in de zomer op pad te gaan maar dit is natuurlijk ook wel een idee! Heb al ff op mijn "rooster" gekeken. Biedt mogelijkheden. Voel er echter niet zoveel voor om in een paar dagen die Peage op en af te racen. Denk idd ook aan 2- 2,5 week. Op het gemakkie heen en terug en onderweg ook nog wat zien. Het is immers vakantie!

De Pyreneen lijken mij dus ook wel mooi om een beetje te verkennen.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die hier ervaring mee hebben en routes, overnachtingsplaatsen etc kunnen aanbevelen. Moet het allemaal nog een beetje ontdekken dat groot-toerismerijden dus daar heb ik de hele winter al voorpret van. Mss iets voor stammtisch Noord om eens over door te bomen. Ik kan nl. nog een hoop van jullie leren!

Offline ron overkleeft

Re: Gezocht: Hotel in de Pyreneeën
« Reactie #15 Gepost op: 01 november 2011, 00:28 »

Was eigenlijk van plan om in de zomer op pad te gaan maar dit is natuurlijk ook wel een idee! Heb al ff op mijn "rooster" gekeken. Biedt mogelijkheden. Voel er echter niet zoveel voor om in een paar dagen die Peage op en af te racen. Denk idd ook aan 2- 2,5 week. Op het gemakkie heen en terug en onderweg ook nog wat zien. Het is immers vakantie!

De Pyreneen lijken mij dus ook wel mooi om een beetje te verkennen.

Volgens mij zijn er genoeg mensen die hier ervaring mee hebben en routes, overnachtingsplaatsen etc kunnen aanbevelen. Moet het allemaal nog een beetje ontdekken dat groot-toerismerijden dus daar heb ik de hele winter al voorpret van. Mss iets voor stammtisch Noord om eens over door te bomen. Ik kan nl. nog een hoop van jullie leren!
Ha Madero, de pyreneeen zijn het mooist als je ze van kust tot kust rijd .Is m,n mooiste vakantie ooit geweest, met tentje dan wel,overal campings genoeg,das pas het echte motor gevoel! De Spaanse kant aanhouden en af en toe effe Frankrijk in voor de hoge colletjes.