Auteur Topic: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?  (gelezen 17476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Herman

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #30 Gepost op: 06 november 2011, 12:58 »
Kun je dan ook een track laden? Of ben je eerst een tijd bezig om er een route van te maken?

Tot zo ver het goede nieuws......... :-\

Daarom was ik gestopt, je kunt een geregistreerde route wel laden maar zoals ik
het lees niet als "track" a la Garmin op je scherm krijgen en na rijden.

Je moet hem op je tomtom omzetten naar een route, en wat er dan met
zandwegen gebeurd die niet op de kaart staan...?????

Mogelijk weet een bezitter van een Tomtom urban rider (pro) dit te zeggen ?

Erg jammer dat dit niet kan, wat ik ook erg jammer vindt is dat men
geen geheugen uitbreiding  met micro danwel standaard sd kan doen !!!  :angel:

De track functionaliteit kan wel weer met de Hermanizer, toch jammer
al zeg ik het dan zelf.

Groet,

Herman

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2011, 21:44 »
Het onderwerp maakt wel wat los  :D
Allerhande voor- en nadelen van de diverse soorten. Rijd momenteel met een geleende 550 in de rondte. Valt mij op dat ie erg veel moet herberekenen! De genoemde rubberen drukknopjes zijn door mij niet met handschoenen aan te bedienen. Vind het nog steeds moeilijk een keuze te maken. Wellicht geeft de prijs toch de doorslag. Mooie aanbieding gevonden:

GPS-Navigatiesysteem TomTom® Urban Rider. Nu verkrijgbaar in een Limited Edition met GRATIS Active Bike Dock twv. €74,95!
Dus compleet voor €249,95 ! Kijk dat is nog eens te doen! Nog een Interphone F4 bijkopen en klaar! Wordt vervolgd!

Offline Herman

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #32 Gepost op: 13 november 2011, 10:38 »
Hebben ze toevallig de PRO uitvoering ook niet in limited uitvoering met active dock,
voor 300 eurie, kun je een linkje er naartoe plaatsen.....

Groet Herman

Offline Peter_Winsum

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #33 Gepost op: 13 november 2011, 10:49 »
Citaat
Het onderwerp maakt wel wat los

Wel heel grappig. Er zijn een aantal van die tegenstellingen in producten en dan met name merken. Eigenlijk kun je het terugbrengen naar emotie, want dat ze hun werk doen weten we wel. Natuurlijk zijn er altijd vors en tegens, maar in essentie zijn het doorgaans prima producten. Hierbij een klein lijstje, mijn voorkeuren in vet.

Garmin - Tomtom
Canon - Nikon
Microsoft - Apple
Coca Cola - Pepsi
Stimerol - Sportlife
MacDonalds - Burger King
Nintendo - Sony
Lego - Playmobil

Wat de Tomtom betreft moet ik zeggen dat het een mooi setje is. Dit heb ik ook op mijn brommer zitten, ik heb er een Scalarider set bij, omdat ik deze in een mooie aanbieding erbij kreeg. Kan niet zeggen dat het veel meerwaarde heeft, sterker nog, ik zou graag muziek willen luisteren, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik mijn Ipod classic hieraan koppel.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline martsky

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #34 Gepost op: 13 november 2011, 10:56 »
Ik weet niet of het linkje plaatsen mag.....
Maar als je met Google letterlijk die tekst intikt dan is bij mij de 5e hit de volgende site :

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70001589&foundPrefix=EZ&dummy=0

Wellicht dat dit m is.  :P
AT 1996 - Niet gepoetst !

Offline The Headless Horseman

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #35 Gepost op: 13 november 2011, 12:45 »
Grappig Peter zo'n voorkeurslijstje  :)  Hier mijn bijdrag, met uiteraard de voorkeur vetgedrukt  ;)

Honda - BMW

 ;D ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #36 Gepost op: 13 november 2011, 15:47 »
Ik denk ook dat zoiets de reden van de aanbieding zal zijn: er komt mogelijk binnenkort een nieuwe TT uit met bv. WEL een Sd-kaart etc etc. Dus gaan de "oude" modellen in de aanbieding. Indien je helemaal geen belang hebt bij dergelijke zaken kun je nu dus je slag slaan. Verder zijn er zoveel technische ontwikkelingen gaande dat , als je daarop moet wachten, je kunt blijven wachten tot sintjuttemis..................
Daarbij betaal je voor de nieuwste modellen met alle snufjes natuurlijk weer wel de hoofdprijs!

@herman: als ik de specificaties van de Urban vergelijk met de Pro kan ik maar 1 verschil ontdekken: De pro wordt geleverd met een scala-rider en de urban niet. Of zie ik nu iets over het hoofd(waar ik later spijt van krijg?)

Offline Peter_Winsum

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #37 Gepost op: 13 november 2011, 16:08 »
Citaat
@herman: als ik de specificaties van de Urban vergelijk met de Pro kan ik maar 1 verschil ontdekken: De pro wordt geleverd met een scala-rider en de urban niet. Of zie ik nu iets over het hoofd(waar ik later spijt van krijg?)

Klopt!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Argo

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #38 Gepost op: 13 november 2011, 19:28 »
Klopt!

Klopt toch niet helemaal volgens mij.

Een ander groot verschil is namelijk de landen dekking. De Pro heeft kaarten van 45 landen, deze urban limited edition aanbieding een dekking van 19 landen.

Angst is maar voor even spijt is voor altijd.

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #39 Gepost op: 13 november 2011, 19:50 »

Een ander groot verschil is namelijk de landen dekking. De Pro heeft kaarten van 45 landen, deze urban limited edition aanbieding een dekking van 19 landen.

Hey! Dat is scherp opgemerkt! Zou de Ltd Edition dan toch andere specs hebben dan een normale urban rider? De normale uitvoering heeft nl exact dezelfde specs als de Pro! Kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Mss ff telefonisch navragen morgen..............
Volgens de TT website kun je eenmaal gratis de meest recente kaart downloaden. Zou dit de oplossing zijn?

Offline Herman

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #40 Gepost op: 13 november 2011, 20:35 »
klopt,

Het verschil met de Urban rider t.o.v. de Pro is de scala rider SOLO, en het verschil met de limited is extra
de active dock, maar helaas wel weer 19 landen i.p.v. 45 !

De Urban rider Pro (45 landen + scala rider solo) koop je nu voor net onder de 300 euro.

Groet,

Herman

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #41 Gepost op: 14 november 2011, 10:07 »
SHIT! Dacht ik toch echt dat ik het ei van Columbus had gevonden! Aan 19 landen heb ik nix!
Dank voor de oplettendheid!

klopt,

Het verschil met de Urban rider t.o.v. de Pro is de scala rider SOLO, en het verschil met de limited is extra
de active dock, maar helaas wel weer 19 landen i.p.v. 45 !

De Urban rider Pro (45 landen + scala rider solo) koop je nu voor net onder de 300 euro.

Groet,

Herman

Ik ken deze aanbieding niet Herman. Kun je een hint geven?

Overigens natuurlijk weer net niet wat ik zoek  :'(  : hier moet je immers weer een active dock bijkopen voor ca. 80,= en ik wil de Interphone F4 i.p.v. de Scala Solo.
Wat een gedoe allemaal..............................

Offline Herman

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #42 Gepost op: 14 november 2011, 21:01 »
tweakers.net >> pricewatch >> navigatie >> select alleen TT >> classic Pro >> www.pdawereld.nl

Groet
Herman

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #43 Gepost op: 18 december 2011, 14:32 »
Om het topic hierbij af te ronden ; deze Grunniger heeft inmiddels een GPS gekozen. Heb de afgelopen weken vele sites en reviews bekeken en ook met enkele apparaten mogen stoeien. Knoop doorgehakt en zojuist een TT Rider besteld.
Zojuist nog even (op de brommert) gebruik gemaakt van de koopzondag in Grunnen e.o. om enkele prijzen te vergelijken.
Conclusie is eigenlijk best wel schokkend.
Let op : er zijn zaken die (zeer) goedkoop een TT Urban Rider aanbieden doch dit blijkt dan de uitvoering met 19 landen te zijn (ipv 45 landen).

Even voor het vergelijk de Tom Tom Rider Pro (= Urban Rider 45 + Cardo scala Solo):
Winkel W : 399,95
Winkel S  : 399,00 (wilde wel korting geven van 30,=)
Winkel M  : 319,00
Winkel C  : 299,00 !

Een beetje shoppen en goed rondkijken levert met zeer weinig moeite dus al 100 eurri op! In tijden van crisis snel verdiend.

Heb dus zojuist de TT Rider Pro Plus (= Urban Rider 45 + Cardo scala Solo + active dock) bij C besteld voor €369,=

Mooi kadootje voor onder de kerstboom.
Merry Christmas !

Offline Two Plugs

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #44 Gepost op: 19 december 2011, 08:27 »
Jos: goede keuze. Ga je een hoop plezier mee beleven!  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Two Plugs

Deze Groninger heeft... wederom gekozen!
« Reactie #45 Gepost op: 11 mei 2012, 20:45 »
Zo. Kogel is door de kerk. En de TomTom rider 1 (nog steeds een top apparaat) heeft een jonger broertje gekregen:

Het VIM zal als doel worden ingegeven in... een hagelnagel nieuwe TomTom Urban Rider Europe (TomTom Rider III)!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2012, 10:05 »
Hmmm

Citaat
Kogel is door de kerk

ech nie............
blijkbaar gehoor gegeven aan TADIETADA   >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2012, 13:09 »
FF voor de niet rijke mensen. Het gaat prima met een gewone auto GPS en een plastic zakje of zo'n mooi tasje speciaal ontworpen om telefoons, navigators ed op een stuur te plakken.

Ik had een tomtom xl-nogiets en heb hiermee de vogezentocht van gpstracks.nl gereden maar bij ieder waypoint moest ik de TomTom vertellen dat ik door wou naar het volgende punt. Nu heb ik een Garmin Nuvi 1440 en het routerijden gaat perfect!!!! Ik moet zeggen dat voor gewoon navigeren de TomTom beter is. De scherminfo is beter, lane assist is beter en zelfs de stem klinkt beter.

Kortom wil je routes rijden kies Garmin ik moest mijn TomTom hacken voordat hij itn routes vrat

Tip voor het maken en bekijken van routes voor TomTom en Garmin: itn-converter

Straks ge ik alvast een route rijden die ik voor mijn maten geplant heb met hemelvaart. Voor de spotters onder ons... Met hemelvaart friesland drenthe groene TA op kop en daarachter een rare combi van MZ BMW (KenR) Honda Silverwing, V-strom, Tiger en bejaarde Sus 850.

Wanneer mijn auto navi naar tevredenheid een plekkie heeft maak ik wel een foto
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Two Plugs

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #48 Gepost op: 13 mei 2012, 09:48 »

Kortom wil je routes rijden kies Garmin ik moest mijn TomTom hacken voordat hij itn routes vrat

Tip voor het maken en bekijken van routes voor TomTom en Garmin: itn-converter

Duidelijk dat je 'geen TCN lid' in je profiel hebt staan...  ;D
Routes rijden (ook vooraf uitgezette routes zoals die door de Transalpclub aan haar leden wordt aangeboden) gaat nml al JAREN fantastisch goed op een TomTom, Zumo, of wat dan ook. Heb je echt geen Garmin voor nodig. Ik ben (als papieren-roadbook-diehard) in ieder geval om... Dat roadbook ligt stof te happen in de kast!

Want... check maar ff deze feature exclusief voor het converteren van routes:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?board=78.0

*ITN is echt achterhaald, mede vanwege het max toelaatbare aantal routepunten van (ik geloof) 48. Met Hermanizer kun je een *GPX of *GDB route in een oneindig aantal punten converteren naar de TomTom.

Opmerkingen vwb het gebruik van een 'gewone' TomTom op de motor is terecht. Kaatje rijdt met een TomTom Go op haar motor (incl een aansluiting op de boordspanning) en dat gaat echt super.

Vwb het verschil tussen de Rider 'Pro' en de gewone 'Rider':
Die hebben inmiddels allebeide een dekking van 45 landen. Het verschil met de Pro is idd dat deze met een headset etc komt. Ik heb nml de 'gewone' rider III gekocht, zonder bluetooth headset, maar met een dekking van 45 landen; waar ik in mijn rider I nog tussen de kaart van west- Europa en oost- Europa moest switchen. Met de rider III krijg ik er zelfs de hoofdwegen van Rusland bij. Niet dat ik plannen in die richting heb, maar toch, stel dat... ;)

Was door Grunninger al gewezen op de 'bochtigste' route optie. Gisteren ff mee gespeeld... LEUK!!! En idd, er zit een soort van tracklog functie op. Zoek ik na ons reisje naar het VIM wel ff een keertje uit... Of vraag Kaatje... die leest nml gebruiksaanwijzigingen... ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Rudolf

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #49 Gepost op: 14 mei 2012, 08:20 »
Punt is dat len-tour gelijk heeft. Zonder kunstgrepen krijg je geen routes in een TT terwijl dit bij een Garmin zeer eenvoudig gaat, gewoon standaard af fabriek zonder "gefiedel" zoals het gebruiken van programma's van derden.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe TT, dat je er maar vele (veilige) motorkilometers mee mag maken.


Quote "Routes rijden (ook vooraf uitgezette routes zoals die door de Transalpclub aan haar leden wordt aangeboden) gaat nml al JAREN fantastisch goed op een TomTom, Zumo, of wat dan ook. Heb je echt geen Garmin voor nodig."Einde quote

P.s. Zumo is een type motornavigatie van Garmin  ;D dit ter info.

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #50 Gepost op: 14 mei 2012, 09:52 »
Vertrek overmorgen richting Andorra en daarna naar de Vim in Tarragona. Heb als "absolute beginner" zonder enige problemen alle etappes van deze trip in Tyre ontwikkeld en in enkele seconden overgezet op mijn deze winter aanschafte TTIII.
Heb hier in de buurt e.e.a. (met cardo headset) al uitgeprobeerd : werkt prima!
Gaat dus helemaal goed komen!

Aandachtspunt voor degenen die aanschaf van een TTIII + cardo solo overwegen : de meegeleverde cardo werkt prima maar heeft geen mp3 aansluiting (een los gekochte cardo ridersolo heeft dat wel!).
Hier kwam ik achter toen ik een mp3 kabeltje wou aanschaffen.........
Helaas geen muziek onderweg, nou ja, natuurlijk wel het mooie ronkende geluid van een tevreden snorrende Dero  ;D

Offline Two Plugs

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #51 Gepost op: 14 mei 2012, 20:34 »
;) Jos +1!

Hebben inmiddels ook een mooie route ontwikkeld voor onze reis (die hetzelfde doel heeft). Dit keer ook geëxperimenteerd met Googlemaps en Tyre, en met suc6 in de Rider III gezet. Voor de zekerheid ook ff ge-Hermanzed. Overigens... op de website van TomTom staat nu formeel een waarschuwing voor het gebruik van een navigatie mét een app die waarschuwt voor stationaire flitsers in Frankrijk. Naast in beslagname, boete van € 1.500,-. Heb ze d'r dus maar ff vanaf gehaald!

Die 'bochtigste' route optie in de Rider III is overigens écht geniaal. Peter had het al geschreven.
Vandaag op weg van- en naar mijn werk (incl een retourtje Zwolle) plekjes en wegen gezien die ik niet zelf had kunnen bedenken!

Na de vakantie ook ff de 'tracklog' functie uitzoeken.

Was al erg enthousiast over de Rider I, maar mijn TomTom enthousiasme is na 3 dagen motorrijden met de Rider III alleen maar groter geworden. En heeft voor mij bevestigd, dat voor mij, en mijn rijstijl, de TomTom de juiste keuze (wederom) is geweest.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Varadientje

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #52 Gepost op: 14 mei 2012, 20:43 »
Lees ons forum eens goed, dan zie je dat routes op een Zumo rijden niet probleemloos is. Dat is wat Bernard bedoelt.
Ik rij inderdaad met een standaard TomTom Go op mijn motor op een fietsenhouder gemonteerd en die gaat ook mee naar Frankrijk en Spanje!  ;D

Persoonlijk vind ik TomTom navigatie gewoon makkelijker en duidelijker in gebruik, en routes rijden gaat zelfs voor mij op de TomTom heel erg goed. Voor normaal gebruik en toertochten is een TomTom vind ik dan ook een hele goede keuze.

Rudolf... Dat iemand die Garmin gebruikt dit ook van een Garmin vind, is prima en zijn goed recht, maar deze topic gaat daar niet over.
Of hebben fireblade rijders geen leuk clubforum ofzo?   :o



Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Offline Menno

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #53 Gepost op: 15 mei 2012, 10:46 »



Die Garmin Zumo van mij vind ik een KL**E apparaat. Maar toch ben ik er heel blij mee omdat hij nou net die dingen kan die de TT niet kan. En waar de TT erg goed in is, is de Zumo erg slecht. Ik vind het een waardeloos apparaat voor A naar B navigatie en rij dan ook uitsluitend vooraf gemaakte routes. Als ik van A naar B moet kijk ik op de borden en pas voor de laatste 5 kilometers of zo zet ik de Zumo aan.

Offline Two Plugs

TomTom vv La Republique... ;)
« Reactie #54 Gepost op: 15 mei 2012, 12:42 »


Die Garmin Zumo van mij vind ik een KL**E apparaat. Maar toch ben ik er heel blij mee omdat hij nou net die dingen kan die de TT niet kan. En waar de TT erg goed in is, is de Zumo erg slecht. Ik vind het een waardeloos apparaat voor A naar B navigatie en rij dan ook uitsluitend vooraf gemaakte routes. Als ik van A naar B moet kijk ik op de borden en pas voor de laatste 5 kilometers of zo zet ik de Zumo aan.

;) Tot over een dikke 1,5 week, Menno! Koffers al ingepakt?

Ff gemailed met TomTom hoe dat nu zit met dat geflits in Frankrijk. Blijkt dus idd dikke mik te zijn als je een 'flitswaarschuwing' in Frankrijk op de GPS hebt staan.
Voor de TomTommers:

De flitslocaties van Frankrijk zijn inmiddels voor iedereen vervangen voor ''gevarenzones''. Deze gevarenzones zijn legaal en zullen na een update (die wellicht al gedaan is) op de TomTom staan (de gratis updates via TomTom Home).

Controleer dit voor de zekerheid:

Sluit de TomTom aan op de computer
Start TomTom HOME
Kies op pagina 2 voor ''beheer mijn RIDER''
Kies voor de regel flitslocaties en/of nuttige plaatsen
Controleer bij beide of er ''Radars FR'' staan en verwijder deze eventueel aan de rechterkant.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

madero

  • Gast
Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #55 Gepost op: 15 mei 2012, 13:21 »
@ Menno : goede reis en zie je wel in aldosa! (Toch?)
@ twoplug/varadientje : jullie ook een goede reis toegewenst en tot in Tarragona!

Ik had overigens van de tt-site begrepen dat de franse flitsinfo automatisch met een update wordt verwijderd. Heb inmiddels deze update uitgevoerd maar zal voor de zekerheid toch nog ff checken. Bedankt voor de tip!

Offline len_tour

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #56 Gepost op: 15 mei 2012, 19:35 »
Sorry Two Plugs idd staat nog geen TCN bij mijn naam maar dat komt binnenkort wel. De Hermanizer ziet er uit als een geweldige oplossing maar toch blijf ik er bij dat routes op de Garmin handiger zijn. Ik moet toegeven ik moet het eigenlijk proberen maar ik weet nu dat ik een route kan downloaden en die werkt gelijk. In itn-coverter kan ik een route maken en die werkt ook meteen. Ik weet hoe ver het nog is en hoe laat ik aankom. Helaas verteld de Garmin mij niet hoe laat het is maar zoals ik al zei de TomTom werkt fijner en is mooier.
Ik vond de itn converter trouwens beter dan de garmin software.

En op mijn Nuvi zit een offroad vinkje....Hihi nog niet geprobeerd maar zat op de Tommie niet.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline snor

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #57 Gepost op: 18 mei 2012, 21:55 »
Hoi

Ook ik rij met een tomtom rider rond. Na eerst een Garmin zumo 220 te hebben gehad en heel snel weer te hebben verkocht heb ik me een tomtom rider urban gekocht. Wat een verademing ten opzichte van de zumo. Enige minpunt van de rider vind ik dat je hem niet kan opladen tijdens het rijden. Ja het kan wel, maar dan moet je een active dock kopen a69 euro. En om eerlijk te zijn stond ik op het punt zo'n ding te kopen. Want nu ik een nieuwe transalp heb moet er natuurlijk veel gereden worden. Maar ja, ik blijf hollander en 69 euro is weer een beetje boel geld. Dus ik heb eens naar de rider zitten kijken. Het klepje aan de onderkant verbergt het sopkontaktje voor het bijladen thuis.



Het klepje kan echter niet open als de rider in het dock op de motor zit.



Het klepje wordt dan tegen gehouden door het dock (slimme jongens daar bij TOMTOM ;))



Nu zat ik met het idee om een stukje uit het dock te slijpen zodat het klepje wel open kon. Maar na nog eens goed gekeken te hebben zag ik dat het klepje met een pennetje vast zat met een veertje erin. Net zoals een bij een horloge bandje aan het horloge. Dus ik heb met een mesje het pennetje ingedrukt, et voila. Het klepje viel er zomaar uit. Zonder iets te hebben beschadigd.



En nu past hij in het dock en is het stopkontaktje gewoon bereikbaar.



En kan er een gewone laadkabel aangesloten worden terwijl hij in het dock zit. (laadkabel had ik nog liggen van een oude gps)



Nu hoef ik op de transalp alleen nog maar een stopkontakt te maken om hem in te pluggen.
Nadeel is natuurlijk wel dat het niet water dicht is. Maar ik rij dan normaal gesproken geen uitgebreide ritten met gps in de regen. EN het mooie is dat het klepje zo weer terug te zetten is.

Misschien dat dit al ergens anders hier op het forum verteld is, dan zeg ik sorry voor de dubbelpost.

Offline RuuJan

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #58 Gepost op: 18 mei 2012, 22:31 »
Mooie oplossing. Die lader is een gewone usb-aansluiting, volgens mij. Voor water hoef je niet echt bang te zijn. De connector zit aan de onderkant, netals op mijn Garmin Oregon.

Offline Two Plugs

Re: Er gaat niets boven.. Groningers kiezen een TomTom?
« Reactie #59 Gepost op: 19 mei 2012, 20:52 »
Mooie laadoplossing idd, Snor! Maar let wel op de waterdichtheid. Overigens... zoals geschreven rijdt mijn lieftallige Eega met de TomTom Go (of One, weet ik veel...) op haar motor en die heeft best al een behoorlijke plons regenwater mee mogen maken en werkt nog steeds.

Heb me idd wel 'vergrepen' aan het laaddok. Eigenlijk K*L dat 'ie er niet standaard bij zit, dat was bij de Rider I nml wel zo. Anyway, de Rider III moet zich dus nu, de komende 4.500 km en 10 dagen, gaan bewijzen... ;)

Eneh... Dat offroad vinkje... staat wel in de nieuwste TomTom Rider III  ;D ;)

(PS... bij de 'oude' rider I overigens ook - maar onbewust... gewoon optie 'kortste' route aanvinken en je komt me toch in bagger terecht waarvan je het bestaan niet eens wist...  ;D )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180