Techniek > Honda Transalp

Pech onderweg

(1/3) > >>

voorstad:
Gisteravond op weg van werk naar huis. Ter hoogte van Wageningen in de rij voor het stoplicht bij het optrekken opeens een vreemd geluid ("boef") en de alp had geen vermogen meer en maakte een erg vreemd bijgeluid. Snel naar de kant van de weg, de alp liep nog wel, maar op 1 cilinder. Bij nadere inspectie (in het donker langs de weg) bleek dat een van de voorste bougies helemaal los zat (Losgetrild? / er uitgeblazen?). Toen de KNMV pechhulp er was hebben we met een zaklamp erbij kunnen constateren dat het puntje van de bougie er niet meer aan zat. Ik vrees voor m'n blok....... hopelijk valt het mee.

De Alp is nu op transport naar een zeer gewaardeerd clublid in Sprundel...

The Headless Horseman:
Hmmmmm, jakkes voorstad  :(  Hoop iid voor je dat het mee valt met de schade !

4Plugs:
Het kan zijn dat het puntje van de bougie eraf gesmolten is door het langs blazen van verbrandingsgassen.

Ik heb het een keer meegemaakt met een loszittende brommerbougie. Eerst weinig vermogen/ veel lawaai en ineens niks meer. Hele uiteinde van de bougie gaf licht van de hitte. hing eigenlijk nog maar vóór het gat. Echt maf.

heb je de motor nog gestart met een andere bougie erin? of heb je dat risico niet durven nemen? want als het puntje er wel in is gevallen dan is waarschijnlijk het leed al geleden... of het puntje is er via een uitlaatklep uitgeblazen, hopelijk zonder klem te hebben komen zitten tussen klep en zitting. Het is onwaarschijnlijk dat ie klem komt tussen zuiger en wand, die tussenruimte is simpelweg te klein.

In het uiterste geval heb je kapot bougiegat schroefdraad en/of beschadigde klep/zitting. Dat is nog niet een regelrechte ramp te noemen, maar ja het kost wel weer wat werk om alles te inspecteren en eventueel op te lappen.

voorstad:
Tja, op het moment zelf moeten beslissen waar ik de motor naar toe moest laten afvoeren. En 'm dus in overleg met  Ad naar Sprundel laten wegbrengen.

Tot overmaat van ramp heeft de vervoerder m'n alp bij het afladen om laten vallen, dus nu is er ook nog wat plastic naar de gallemiezen. :-(

Ik wacht met spanning op het resultaat van de inspectie met endoscoop die Ad gaat doen....

4Plugs:

--- Citaat van: voorstad op 09 november 2011, 09:06 ---Tja, op het moment zelf moeten beslissen waar ik de motor naar toe moest laten afvoeren. En 'm dus in overleg met  Ad naar Sprundel laten wegbrengen.

Tot overmaat van ramp heeft de vervoerder m'n alp bij het afladen om laten vallen, dus nu is er ook nog wat plastic naar de gallemiezen. :-(

Ik wacht met spanning op het resultaat van de inspectie met endoscoop die Ad gaat doen....

--- Einde van citaat ---

Gelijk de taxateur naar sprundel laten rijden.... ik neem aan dat de vervoerder zijn verzekering gebeld heeft.

En ik hoop voor je dat het allemaal meevalt qua blok.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View