Auteur Topic: VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia  (gelezen 15446 keer)

madero

• Gast
VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
« Gepost op: 18 november 2011, 19:27 »
De tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het al zover : de VIM14 te Tarragona!
De inschrijving is nog niet geopend maar je kunt al wel nadere informatie vinden op:
http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/viewtopic.php?t=2035

Ik ben zelf nog nooit zo ver op de motor weg geweest maar zit er serieus over te denken om naar Tarragona af te reizen. Omdat ik dan toch in de buurt ben wil ik gelijk de Pyreneen bezoeken. Ik heb vandaag de landkaarten gekocht en dat gebied is een waar motorparadijs!!  ;D

Grofweg zit ik aan het volgende programma te denken:
- op Hemelvaartsdag 17 mei op het gemakkie naar Andorra afreizen;
- Zaterdag 19/zondag 20 mei aankomen in Andorra. Moet nog kiezen tussen kamperen of het hollandse "motorhotel" te l'Aldosa : http://www.hotel-aldosa-andorra.com/nederlands/index.html
- Enkele dagen lekker toeren door de Pyreneen(evt nog een dag offroad vanuit het hotel!);
- Op vrijdag 25 mei afzakken naar Tarragona (270 km) voor mijn eerste VIM!
- Op maandag/dinsdag weer retour naar Delfzijl.

Ben benieuwd of er nog meer TCN-ers zijn met plannen richting Tarragona en soortgelijke ideeen. Alleen is ook maar alleen! Wie gaat er mee?

« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 19:55 door Madero »

Offline Two Plugs

Re: VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2011, 22:36 »
Hoi Jos,

Onze heenreis ligt al ongeveer vast (ivm familiebezoek in Frankrijk en een mooie hoteltip van Varahuibje). Terugweg wordt voor mij ook met de spreekwoordelijke 'oren plat in de nek' omdat ik woensdag na het VIM weer mag optreden op de HU in Utrecht. Dus in 2 dagen weer naar Groningen is voor mij - helaas - ook bittere noodzaak. Als we dit samen kunnen doen, is alleen maar leuker (en gezelliger).

Wellicht dat Kaatje een de-tour neemt, maar ook dat staat nog niet vast. Voor hetzelfde geld gaat ze ook rechtstreeks mee terug.

PS: inschrijving zal waarschijnlijk over een paar weekjes starten en geld dan de eerste maand voor leden van varadero-international.com, daarna is de inschrijving open voor alle Varadero, Transalp en Africa Twin raiders. Ben je nog geen lid van varadero-international en wil je toch van de voorinschrijving gebruik maken, zou ik me zsm inschrijven!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

madero

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2011, 12:42 »
Hoi Jos,

Ben je nog geen lid van varadero-international en wil je toch van de voorinschrijving gebruik maken, zou ik me zsm inschrijven!

FF voor mijn beeld: er is toch geen internationale club met contributie etc? Ik heb mij inmiddels op het forum aangemeld.

Offline Two Plugs

« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2011, 13:28 »
FF voor mijn beeld: er is toch geen internationale club met contributie etc? Ik heb mij inmiddels op het forum aangemeld.

Nope. Het Forum vraagt niet eens 'donaties' van haar leden omdat we (als Administrator team) daar vel op tegen zijn. Drijft dus volledig op de inzet en enthousiasme van een kleine groep vrijwilligers. Zo kan het dus ook!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

madero

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2011, 20:04 »
Ik zal de site goed in de gaten houden! Ben benieuwd of er nog meer landgenoten die kant op gaan. Tallguy heeft al plannen en ook Grunneger wil wel (als het past en er een groepje gaat). Geen idee hoeveel TCN-ers een dergelijk evenement normaal gesproken bezoeken. Ik vind het wel een mooi avontuur en kijk er naar uit.

@twoplugs:jammer dat jij weer terug moet racen. Ik kan mij een beetje voorstellen hoe je dan op woensdag voor de klas staat  :o

Offline varaderohuibje

« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2011, 23:01 »
Weet nog niet zeker of ik ga. Een en ander hangt ook ff af van de financieen tegen die tijd  :-\ .

Als ik ga, vindt ik dit zeker een overweging, om alleen de heen- of terug reis te doen. Voorkeur gaat dan uit naar de heenreis.
De terugreis kan je altijd zo lang over doen als je zelf wilt.

http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/dusseldorf_zuid_frankrijk

Offline Peter_Winsum

« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2011, 07:49 »
Citaat
en ook Grunneger wil wel

Zeker zou ik wel willen, maar dat is afhankelijk van een hoop factoren:
Kan ik het thuis regelen (vrouw staat er dan alleen voor met onze kleine kinderen), hoe gaat de behandeling van een zeer naast familielid die ziek is, kan ik de ruimte in mijn agenda vinden tussen verschillende opdrachten door, etc, etc.

De optie van Huib lijkt mij dan ook de beste manier. Ik spring graag met je op de trein Huib en ook ik zou dan voor de heenreis met de trein kiezen. Tentje achterop de brommer en lekker op de gok weer terug knorren naar het noorden. De laatste dag valt ook nog op mijn verjaardag (dan ben ik graag van huis!). Het zou dan mijn streven zijn om bijvoorbeeld op zaterdag 26-05 aan te komen in Tarragona en uiterlijk 01-06 weer in Grunn te zijn.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2011, 08:07 »
Peter, op zaterdag aankomen? Op vrijdag, bedoel je! Anders mis je de (standaard) mooiste dag van het VIM.

Zit nog op een 2e optie te broeden, nml om gewoon de Dero's op de aanhanger te knuppen en de auto + trailer bij mijn familie in Zuid Frankrijk achter te laten.

Maar het doel van een VIM is voor mij altijd de reis geweest...  ;D

Eneh, Jos,... Ik hoef pas vanaf 15:00 in de klas, dus kan woensdag ochtend ook nog rijden. Die laatste ettape wordt dan in dat geval wél naar Utrecht ipv Ommelanderwijk...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

madero

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2011, 21:27 »
Weet nog niet zeker of ik ga. Een en ander hangt ook ff af van de financieen tegen die tijd  :-\ .

http://www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/dusseldorf_zuid_frankrijk

Over financien gesproken: heb ff op die treinsite gekeken want dat leek mij ook wel wat. Ik schrik toch wel een beetje van de prijs. Een enkele reis voor 1 persoon + motorfiets kost (incl. admin.kosten) in de goedkoopste klasse toch al zo'n 400 eurri! Indien je nog een beetje comfortabel wilt slapen ben je nog meer kwijt.  :-\
Dat zet mij toch wel ff aan het denken........

Ik ga maar eens kijken of een leuke meerdaagse route naar Andorra kan uitstippelen!

Offline Menno

« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2011, 23:15 »

Wij hikten vooral tegen de terugreis aan. Het is immers best wel een takke eind om op de motor een beetje snel terug te reizen.

Martin en ik gaan dus met de motoren op de trailer naar de Vercors. Vanaf hemelvaartsdag verblijven wij in motorhotel le Marronnier. Perfect stekkie!
Drie dagen touren en dan op de maandag door naar Andorra waar we in motorhotel Andosa en we gaan dan weer drie dagen touren aan de zuidkant van de Pyreneeën.  En dan naar het VIM.

Terugreis is gewoon weer lekker alles op de trailer en met twee chauffeurs ff lekker doorhalen op de autoroute. Gelukkig mag je daar 130 met de aanhanger dus dat schiet dan weer lekker op. En nu maar hopen dat ik mijn dochtertje niet teveel ga missen als ik 12 dagen van huis ben.

madero

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2011, 12:35 »

Drie dagen touren en dan op de maandag door naar Andorra waar we in motorhotel Andosa en we gaan dan weer drie dagen touren aan de zuidkant van de Pyreneeën.  En dan naar het VIM.

Dat wordt dus een soort "allemaal verzamelen in Andosa!!" :-D
Ik verwacht daar de zondag na Hemelvaart aan te komen en dan nog enkele dagen in de Pyreneen te toeren alvorens naar Tarragona af te zakken!

Offline Peter_Winsum

« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2011, 21:56 »
Mijn vrouw is nogal bedreven in het speuren naar zaken als tickets voor trein en vliegtuig en dergelijke en zij is een gaan speuren naar de mogelijkheden om toch met de trein te gaan.

We zouden voor net iets onder de € 300,00 p.p met de trein naar Narbonne kunnen reizen en de motor meenemen op de trein. Voorwaarden zijn dat we met 5 personen moeten zijn en een coupé moeten delen. Het wordt dan geen echte slaapcabine, maar zogenaamde couchettes.

Voor wie dat niet kent, je moet je voorstellen dat je dan met 5 man in hele ruime vliegtuigstoelen zit die je plat kunt leggen. Dat wil zeggen dat je prima een uiltje kunt knappen, maar echt uitgerust aankomen zit er niet in kan ik uit ervaring melden. Na aankomst zou ik dan wel direct een camping zoeken en eerst een dagje en een nacht lekker rustig aandoen en zeker niet direct een flinke bergrit gaan rijden.

Ik voel er wel voor, zijn er nog 4 die mee willen doen, dan ben ik van harte bereid het wel te gaan organiseren. De prijs valt me uiteindelijk niet tegen als je het afzet tegen brandstofkosten en verblijfkosten (dat stuk doe je op motor of in auto ook niet in één dag).

Offline varaderohuibje

« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2011, 23:02 »
    peter,

Maar ga nu nog niet besluiten of ik ga te ja of te nee.

Als ik daarentegen 11 december wat extra geld mn rekening krijg zou ik misschien
een heel treinstel kunnen afhuren als social-event voor de dero-rijders onder ons.

Offline Peter_Winsum

« Reactie #13 Gepost op: 28 november 2011, 23:05 »
Als er 3 anderen zijn hou ik dat plekje gewoon even voor je vast. Hoeven niet snel te beslissen, is bijna altijd wel plaats. Wil je er graag bij hebben Huib. Sinds ik jouw in die korte broek uit je tent heb zien kruipen in Een  ::) .

Offline Oldtimer

« Reactie #14 Gepost op: 29 november 2011, 09:12 »
Heb er ook wel oortjes naar, maar ff rekenen geblazen.
Enkeltje Narbonne 300 euro is wel duidelijk. ( geen retour neem ik aan voor die prijs.)
Welke andere kosten komen er dan nog bij als we met een groep van 5 gaan.

Kun ( wil )  jij een begroting maken Peter dan zal ik niet meer zo onaardig tegen je doen.??

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

« Reactie #15 Gepost op: 29 november 2011, 10:29 »
Het is vrij simpel Marien.

We moeten op eigen gelegenheid naar Dusseldorf en pakken daar de nachttrein naar Narbonne. Dat kost inclusief motorvervoer zo'n € 300,00 pp mits we met 5 personen gaan (eigen coupé). Ik weet niet welke kosten er aan de meeting zelf zijn verbonden (Bernard?) en kon dat zo snel ook niet op het int. forum vinden.

Als we dit gaan doen wil ik me wel opwerpen als quaestor voor treinreis en VIM-inschrijving.

Offline Menno

« Reactie #16 Gepost op: 29 november 2011, 11:30 »

De kosten voor het VIM zijn nog niet bekend. Wellicht dat Bernard er wat over kan melden, maar de afgelopen jaren is het niet goedkoop geweest. En dan komt er nog een flinke drankrekening bij ook, want reken maar dat het gezellig is.

Offline Oldtimer

« Reactie #17 Gepost op: 29 november 2011, 11:42 »
Zo simpel is dat nou ook weer niet.
Wat ik probeer te achterhalen is de totale kosten.
Verblijf daar natuurlijk,kosten VIM,  terugreis hoe en waar overnachting etc.

Ik kan niet langer dan een paar dagen weg, dus ga eventueel direct na het VIM weer terug.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Peter_Winsum

« Reactie #18 Gepost op: 29 november 2011, 12:13 »
Ook ik zal niet blijven rondhangen, maar wil in een paar dagen terugtoeren naar Nederland. Wil vrouw en kleine kinderen ook niet te lang 'achterlaten'.

Mocht de VIM zelf nou erg duur zijn, dan zouden we ook gewoon met een paar TCN-ers een andere reis kunnen maken. Zelf voel ik er wel wat voor een 'loopgraven-tocht' te gaan maken door het noorden van Frankrijk en door België. De sporen van de eerste wereldoorlog opzoeken (de Maginot linie, VERDUN, gebied rond Ieper, etc.).

Dat kan heel lowbudget, gewoon met tentje op pad en dat in een midweek o.i.d.

Offline Oldtimer

« Reactie #19 Gepost op: 29 november 2011, 12:32 »
Sluit ik me graag bij aan en zeker voor te porren.
Heb dan tijd zat.
Ik heb in september 3 dagen ge-Eiffeld, maar met hotelovernachting.
Was inclusief brandstof ongeveer 160 euro kwijt en rond de 800 km getoerd.
Lunch niet meegerekend.

Alleen dat tentje he,  ;D
Heb ik niet en ook geen ervaring met kamperen.
Als het goed weer is durf ik het wel aan, maar anders laat de gezondheid dergelijke uitspattingen niet toe.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline Two Plugs

« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2011, 12:49 »
Weet (nog) niets zeker over de kosten, die worden door de respectievelijke organisatie-teams berekend. Wat ik wel weet, is dat de kosten significant lager zullen zijn dan voorgaande jaren, omdat we van luxe hotelkamers naar luxe cabins op een camping gaan. Waarbij ook het opzetten van een tentje tot de mogelijkheden gaat behoren.

Zit er inmiddels ook aan te denken om met de auto en trailer naar Z-frankrijk te rijden, die daar bij familie stallen en dan de 500 resterende km's via Route National / binnenwegen naar Tarragona te rijden. Terugweg idem.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline Peter_Winsum

« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2011, 13:27 »
Citaat
Alleen dat tentje he, 
Heb ik niet en ook geen ervaring met kamperen.
Als het goed weer is durf ik het wel aan, maar anders laat de gezondheid dergelijke uitspattingen niet toe.

In principe hoeft dat natuurlijk niet zoveel uit te maken, tent of hotel/pension. Zelf vindt ik een tent heerlijk omdat je altijd een slaapplaats hebt en niet hoeft te zoeken naar beschikbare hotelkamers e.d. Maar als het plots slecht weer wordt als ik onderweg ben pak ik ook een hotel. Natte troep in mijn koffer hou ik ook niet van. Eigenlijk slaap je op zo'n tocht alleen in de tent, de rest van de tijd ben je onderweg of zit je bij elkaar bij een campingbar, waar je vaak ook eet. Koken doe ik ook echt niet, behalve een gebakken ei voor het ontbijt en water voor een kop thee. Ik heb altijd een lekker dik luchtbed bij me (elektrisch pompje in de koffer) en slaap net zo goed als op een hotelbed.

Mocht je een beetje stram zijn Marien, dan zetten we je gezamenlijk weer op de brommer en ducktape zorgt dat je erop blijft zitten  ;).

Zou er meer interesse zijn, dan kunnen we natuurlijk sowieso de 'Loopgraven rally 2012' gaan organiseren. Krijg er zo best zin in. Als er behoefte bestaat wil ik dat wel op me nemen. Ik vindt het altijd erg leuk om een reisje met een thema te maken. Tussen de 3 en de 6 personen is een mooi groepje wat mij betreft. Uitgaande van een tocht van 5 dagen (uit en thuis).

Offline Oldtimer

« Reactie #22 Gepost op: 29 november 2011, 13:47 »
Perfect idee.
Net zoiets als een lady's weekend  8) maar dan niet door TCN georganiseerd.

Was even aan het zoeken naar de lijst met plaatsen van de Maginot bunkers, maar nog niet gevonden.
Wel een cd die 12,50 kost waar ze allemaal op staan.

Maar zonder gekte. Een dergelijke meerdaagse reis zou ik nooit alleen kunnen doen. Reisgenoten =  dus een must.
Tentje kost de kop niet en om het luchtbed op te blazen zijn er pompjes op 12 volt.

Maar laten we het topic VIM niet vernaggelen en een nieuw topic starten.
Gewoon met de naam 'Loopgraven rally 2012'
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

Offline roland65

« Reactie #23 Gepost op: 29 november 2011, 14:10 »
Lijkt me opzich heel lollig zo'n meerdaags tripje!
En dan 's avonds Blackadder kijken tijdens de 1e wereldoorlog!

Offline Two Plugs

Deelnameprijzen VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
« Reactie #24 Gepost op: 02 december 2011, 11:20 »
Mannen & vrouwen,

Heb net de arrangement prijzen binnen gekregen van de Spaanse organisatie voor het VIM: reken op vanaf prijzen die rond 130€ beginnen gebaseerd op 4 deelnemers in een luxe 4 persoons hut met 2 slaapkamers en eigen keuken / sanitair. Mooi cadeautje voor bij de schoorsteen dus! Beluit je om met minder dan 4 personen een hut te delen, wordt de prijs pp natuurlijk hoger.

Kamperen in eigen tent is duurder!  ;D

De inschrijving wordt zoals het nu lijkt, rond Sinterklaas geopend. De eerste maand eerst voor leden van het Varadero forum, vanaf januari start de 'open' inschrijving.
@ Menno... tip... ga voor de (beperkte) hutten met een 135cm bed. Daar passen mannen zoals wij tweeën 'over dwars' in...

En nogmaals... Het VIM staat open voor TRANSALP, AFRICA TWIN en Varadero. Net zoals het ITT open staat voor Africa twin en Dero.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline Menno

« Reactie #25 Gepost op: 02 december 2011, 11:34 »

Zeg Bernard, kun jij dat niet alvast voor MArtin en mij reserveren? Wij gaan zeker komen en zo'n bed klinkt prima! We willen met z'n tweeen in zo'n hutje met twee brede bedden. Is in elk geval wel een stuk goedkoper dan de afgelopen jaren! En dat is in deze tijden bijzonder goed nieuws.

Offline Two Plugs

« Reactie #26 Gepost op: 02 december 2011, 12:06 »

Zeg Bernard, kun jij dat niet alvast voor MArtin en mij reserveren? Wij gaan zeker komen en zo'n bed klinkt prima! We willen met z'n tweeen in zo'n hutje met twee brede bedden. Is in elk geval wel een stuk goedkoper dan de afgelopen jaren! En dat is in deze tijden bijzonder goed nieuws.

Heb ik ook meegegeven aan het Orgateam, Menno. De prijs liep (zeker na Slovakije, vorig jaar) erg hoog op. Op zich was de kwaliteit-prijs verhouding de afgelopen jaren wel dik in orde, maar met dit soort evenementen werd er (in mijn beleving en idd, zeker gezien de crisis) té weinig rekening gehouden met het feit dat de deelnemers vaak ook nog eens half Europa moesten doorreizen om op de bestemming te komen. En ook dat kost geld. Hopelijk houden de Grieken er ook rekening mee met het ITT (moet haast wel), maar Griekenland heeft dan ook nog het nadeel van een (nog) langere reis of een dure veerboot... Het VIM is dus dit jaar meer dan ooit een mooi alternatief voor Transalp Clubbers die wel naar een gezellig, internationaal Honda Allroad treffen willen, maar Griekenland wellicht iets te ver vinden.

Reserveren kun je gemakkelijk zelf doen zodra de inschrijving open gaat. Alle leden van het Forum ontvangen een automatische mailing (doen we dit jaar voor het eerst op deze manier) zodra de site 'open' gaat. De captain van het orgateam zal denk ik dit weekeinde, of net na het weekeinde, groen licht (witte rook, noem maar op) geven.

Kaatje en ik hebben er weer ontzettend veel zin in! Ook al staat voor ons de heen/terugreis nog ff ter discussie ivm mijn (zware...) opleiding in 2012... Maar gaan, doen we! Desnoods ff een retourtje Utrecht-Barcelona-Utrecht in 4 dagen...  ;D Dat is gelukkig geen probleem met een Honda Allroad!

De voorgestelde trein is helaas geen alternatief. Overweeg nog wel de Faab met trailer die ik bij familie in Zuid Frankrijk kan stationeren. Moeten nog ff zien. Met 3 cylinders en 65 PK en dik 1.100 kg op de trekhaak 1.250 km naar mijn nichtje in Zuid Frankrijk lijkt me ook niet zo'n succes... Ben bang dat de Faab de heuvels in de Ardennen niet eens haalt op die manier, hahaha!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Offline Peter_Winsum

« Reactie #27 Gepost op: 02 december 2011, 12:42 »
Door allerlei onzekerheden kan ik niets plannen op dit moment. Ga dus ook niets vastleggen of reserveren. Klinkt wel erg goed en zeker goed aan de prijs.

Offline Two Plugs

« Reactie #28 Gepost op: 02 december 2011, 16:20 »
Prijzen zijn inmiddels van het 'concept' stadium naar 'min of meer definitief' stadium gegaan!

Tentje bijzetten kan altijd snel, Peter. Prijs voor kamperen is vastgesteld op 115€ incl 3x ontbijt, 1x dinerbuffet + wijn in de beachbar (zaterdag) en 1x dinerbuffet in het campingrestaurant (zondag), goodies, tshirt, etc. Prijzen voor een 'cabin' variëren van 125€ tot 130€ gebasseerd op 4 personen die een cabin met elkaar delen.

Bij de cabins is de prijs INCLUSIEF bedlinnen en handdoeken.

Kan wellicht nog een Eurootje schelen, maar veel verschil zal het niet zijn.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

madero

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 02 december 2011, 18:51 »
klinkt allemaal goed! Wat mij betreft een prima prijs voor wat wordt geboden. Krijg er steeds meer zin in! Denk dat ik toch voor het kamperen ga. Heb die hele handel toch al bij me en zoals Grunneger ook al aangaf: in je eigen tentje slaap je toch het lekkerst.
Ben inmiddels ook wel benieuwd naar wat plaatjes van de lokatie en het programma!