Techniek > Honda Transalp

Winterproject gestart

(1/10) > >>

The Headless Horseman:
Hallo allemaal  :)

Voor de Alp zit het seizoen er op, dus hoog tijd om te starten met een nieuw winterprojectje  :D
Allereerst het ding maar eens even op de brug gereden:




1 van de projecten wordt om wat van dat ouderwetse eerlijke staal te vervangen door een stukje alu  ;)



Deze moet er dus ingelepeld worden  :D 

Een aantal zaken past zondermeer:
- achterwiel kan er zo in kwa breedte
- nog niet exact gepast, maar voorzover ik kan zien past hij ook zo tussen het frame
- kettingkastje en kettinggeleider kunnen er ook zo op

Maar een aantal zaken passen niet direkt  :-\
- de verankering van de achterrem moet aangepast worden -> dat word laswerk
- het linksysteem past ook niet 1 op 1

Dus gelijk een vraagje aan jullie: Heeft iemand nog een 'eitje' (het driehoekje in het linksysteem) van een AT liggen, zodat ik eens kan passen en meten?


Verder moet er nog een nieuw ruitje geknutseld worden, want bij mijn laatste ritje heeft dat een aanrijding met prikkeldraad niet overleefd  :(



Fijn spul dat ductape  8) ;)

Ik ga proberen jullie regelmatig op de hoogte te houden  :D

Grtz,
René

V-Twin:
René, heb je nu achter een schijfrem? Zo ja dan zou je er ook een achterwiel van een AT in kunnen zetten. Als je dan een velg hebt van een RD07(A) kan je achter ook direct een wat dikkere band monteren voor meer grip in het zand.

PimW:
Sowieso is die achtervork veel mooier om naar te kijken, maar ik ben vooral benieuwd wat jij van de rij eigenschappen gaat vinden. Ik heb zo nu en dan het idee dat die alp vork een beetje zwabbert...

In ieder geval nog een kijkproject waarmee ik de winter door kan komen. In ieder geval tot mijn jammie-ha terug is   :-X

succes! :D

The Headless Horseman:
Hi Bram  :)  Nope, trommelremmetje nog seeds, en dat wilde ik eigenlijk gewoon houden  8) Een schijfrem zou volgens mij idd. zo in ene over te zetten zijn, maar dat betekent ook weer meer aanpassingen, meer gewicht, meer onderhoud en de stopkracht en dosering van het trommeltje bevalt me eigenlijk best goed  8)

@Pim: ik denk dat het onafgeveerd gewicht ook wat omlaag gaat. Zal ze beide eens op de weegschaal zetten. Vwb de stijfheid zal het ook wel een verbetering zijn ja  :) maar goed, dat merken we wel als íe er onder zit.

PimW:
Dat zou helemaal mooi zijn inderdaad.

Mooie heftafel ook!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View