Techniek > Honda Transalp

Nokkenaskettingspanner

(1/2) > >>

Nader:
Beste Leden,

Sinds een paar dagen hoor ik een gerammel aan de voorkant rechts komen als motor in neutraal staat, kan het de nokkenaskettingspanner zijn?

BIKE INFO: PD06,1987,56K, in september bougies olie en oliefilter vervangen
Kleppen zijn gesteld eind oktober met behulp van een zeer goede bevriende TCN LID.
Als ik rijd dan is geluid weg, bij stilstaan hoor ik dat geluid soms komen en soms als ik voor stoplicht sta komt het heel duidelijk terug.
Kan de dokter zelf aan de slag? Graag tips om het probleem aan te geven of  juist uit te sluiten....
Dokterninja

mauppie:
Ik denk eerder dat het van de koppeling komt, verdwijnt het als je hem inknijpt?
Als dat zo is, dan kan het geen kwaad het schijnt wat slijtage op de kooi te zijn. Ad zal zeggen "ze kunnen er oud mee worden"
 

The Headless Horseman:
Met mauppie hierboven ^^

Ik verdenk ook in 1e instantie de koppeling. Nokkenaskettingspanners leveren zelden problemen op bij de Alp of Twin  :)  Het is geen Kawa  ;)

Nader:
Heren alvast bedankt,

Ik ga hem vandaag maar nog een keer onderzoeken, maar idd ik heb wel het gevoel dat ie wat moeilijk schakelt zou dat dan betekenen dat ik misschien nieuwe koppelingsplaten moet aanschaffen?


En wat betekent slijtage op de kooi?


gr

Jeroen:
Moeilijk schakelen kan ook te maken hebben met je ketting spanning, controleer die ook voor de zekerheid.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View