Auteur Topic: remklauwen  (gelezen 1981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ninety

remklauwen
« Gepost op: 07 maart 2009, 22:37 »
Wanneer ik de pistons uit de klauwen duw om de boel eens grondig te reinigen, krijg ik die er dan achteraf weer in of is daar speciaal gereedschap voor nodig? Alle andere tips zijn welkom. Momenteel zijn de voorpoten immers gedemonteerd in afwachting van nieuwe veren.

Offline djustmie

Re: remklauwen
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2009, 23:11 »
krijg je weer terug met een plankje en een lijmtang.
rene

Offline Timy

Re: remklauwen
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2009, 09:12 »
Je moet ze er niet HELEMAAL uit duwen!
Dan mag je gelijk ook remvloeistof vervangen namelijk...

Maar idd lijmtang+plankje of een waterpomptang werkt gewoon.
Als ze helemaal in orde zijn kan het zelfs met de hand.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline ninety

Re: remklauwen
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2009, 10:19 »
TE LAAT. Ik heb dan maar ineens de leidingen los gemaakt ook. Nu kan ik waarschijnlijk best de dichtingen vernieuwen alvorens terug te monteren zeker? Bestaan hier setjes voor?

Simon

Offline Timy

Re: remklauwen
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2009, 10:41 »
 :-\ Tja, ik zit nog net geen 24/7 hier dus had je niet eerder kunnen waarschuwen. :))

Maar er zijn inderdaad setjes voor. Ik heb het altijd bij Ad gedaan, die heeft ze standaard liggen.
Geen idee waar je woont maar je hebt dus de optie Ad of motorzaak.
Neem aan dat een zichzelf respecterende motorzaak de afdichtringen ook heeft.

Heb je wel zelf de spullen om het allemaal lucht vrij te krijgen als je de remvloeistof erin hebt gegoten?
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Frenkie H

Re: remklauwen
« Reactie #5 Gepost op: 08 maart 2009, 12:46 »
Citaat
Heb je wel zelf de spullen om het allemaal lucht vrij te krijgen als je de remvloeistof erin hebt gegoten?

een sleutel 8 en je remhendel voldoet prima om te ontluchten hoor. Je moet wel vaak pompen maar als je goed volhoud dan gaat dat prima.

frank

Offline ninety

Re: remklauwen
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2009, 18:35 »
EXCUSES. Inderdaad supersnelle respons hier, waarvoor DANK.

Binnen 2 weken komen er nieuwe voorveren onder en omdat ik de komende week er misschien niet toe kom, heb ik alvast de veerpoten er dit weekend vanonder gehaald. Aangezien de remmen een tweetal keren vastgelopen zijn de afgelopen winter, ga ik deze nu eens grondig nakijken. Ineens ook de oppervlakkige roest (steenslag) bijgewerkt en de witte spatbord-stukken in het zwart gespoten. Achteraan gaat er ook nog een stukje van de nummerplaathouder en aan de keienvanger heb ik me ook al aardig kunnen uitleven.

Ik mis het rijden nu al.

Offline ninety

Re: remklauwen
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2009, 16:33 »
Ik heb ondertussen met de nodige moeite de pistonnetjes uit de klauwen verwijderd gekregen. Het randje van de klauw waar de rubber in zit is wel door corrosie aangetast en op sommige plaatsen zelfs afgebrokkeld. Wat nu? 
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2009, 18:39 door ninety »

bobby templier

  • Gast
Re: remklauwen
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2009, 17:50 »
er uit drijven andere weer er in lijn klem er op de ander die vast zit zal er uit gepompt worden met je rem hendel/voet pedaal.
wel ont luchten aub anders is het een kogel als hij vrijkomt >:D

sleutel dagen zijn hier prima voor

niet droog monteren iets olie aan de zuiger smeren aub ;)