Uploaded with
ImageShack.us Mooi verhaal Ron, het geeft toch aan dat de moderne motorrijder ook een techneut moet zijn. In mijn vorige leven heb ik motor gereden van 1974 tot 1987 en in die 13 jaar heb ik vele motorfietsen gehad en 200.000 km gereden. Je kocht een motor en die liep gewoon goed, van powercommanders hadden we nooit gehoord. De enige commanders waren de vrouwen die achterop zaten en ja, daar waren er bij die behoorlijk wat power hadden getuige het feit dat als je iets te hard of iets te plat ging de omhelzing zo innig werd dat je braakneigingen kreeg. Het waren mooie tijden zoals je op de foto uit 1975 kunt zien. Motorfabrikanten zijn nu niet meer in staat om een motorfiets af te leveren die perfect loopt, er is voor ieder model een powercommander te koop, je moet het balhoofd 10 mm laten zakken, met de slangen experimenteren, andere bougies erin, andere veren balhoofdlagers etc. Het zou handig zijn als ze een handleiding bij de motorfiets zouden doen waar al die zaken in beschreven staan. Erg leuk zo'n motormanagement en katalisator, goed voor het milieu, prima natuurlijk, alleen de motor loopt er niet beter op. En ik zie allemaal toeters en bellen die vroeger niet bestonden en de motoren liepen wel als een zonnetje.
Ik kijk hoe de motor straks loopt en anders ga ik je ideeen een uitproberen.
Groet Cas