Als ik zo het fotootje zie is dit niet de Alp die vaak problemen heeft met de CDI maar het is zo'n enorm klein plaatje dat ik het niet goed kan zien. Welk model Alp heb je? Kijk even op het frameplaatje en de kentekenpapieren. Kan zijn dat iemand de nieuwere kappen op een oud model heeft gedaan. Dat kan namelijk en je kan ineens heel ander technische advies krijgen
Bij het oudere model zijn het twee losse CDI"s maar het lijkt erop dat je het model hebt waarbij de CDI één grote is.
Over het algemeen bij een kapotte CDI blijft één pit wel lopen maar kom je niet ver boven de 80 km p/u uit.
paar vragen:
- Stinkt de motor erg naar benzine als hij afslaat?
- Slaat hij direct weer aan nadat hij is afgeslagen?
- Wat gebeurd er als je de choke 'aanzet'?
- Slaat hij afentoe af of is het elke rit na bijv 10km o.i.d.?
Haal je zadel er eens af en als het goed is zie je dan daaronder thv de tank één of twee zwarte kastjes zitten. Zijn die er twee of is het er één?
Als het er twee zijn maak dan even de contactjes schoon en wissel de stekkers om. Ook ben ik benieuwd of ze rechtop staan of liggen.
Succes!