Auteur Topic: Platte tankdop op TA 600  (gelezen 1006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sander.en.marianne

Platte tankdop op TA 600
« Gepost op: 30 december 2011, 17:36 »
Is er een mogelijkheid om een platte (of kleinere) tankdop op een TA 600 te monteren?
Ben namelijk in het bezit van een SW Motech / Bags Connection City Tanktas, met het zogenaamde quick lock systeem.
Dit systeem is mijn uitermate goed bevallen op mijn 1150 GS (hard gecrashed en tanktas zat nog prima op z;n plek).
Voor de rest is het een hele fijne tas. Maar 1 probleem je moet een schroefbare tankring monteren.
En die zit er niet op een 600 uit 1999.
Dus is er een manier om toch zo'n tankdop te monteren? Weet er misschien iemand waar je die dingen eventueel zou
kunnen bestellen dat ik mijn tank zou kunnen aanpassen? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik begrijp dat er een nieuw bevestigingssysteem (Quicklock Evo) is dat ook op de 650 zou passen, bij mijn weten is dit
ook geen dop met schroeven. Dus ik vraag me af hoe dat dan werkt, en of dat eventueel ook nog een optie zou kunnen
zijn.

Offline Hotel 317

Re: Platte tankdop op TA 600
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2011, 22:10 »
Ik denk dat de makkelijkste manier is, om een compleet stuk tank van een andere machine met zo'n tankdop, in je bestaande tank te lassen, en daarna de binnenkant van je tank te coaten met epoxy.

En dat is gevaarlijk, en zeer moeilijk op kwaliteit te controleren.

Offline Rommit

Re: Platte tankdop op TA 600
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2011, 16:14 »
Ik meende / heb ergens gelezen dat de tankdop van een Honda MTX ook past , deze is een stuk platter.

Of het echt 100 % past durf ik niet te zeggen !