Techniek > Honda Africa Twin

Past een RD07 cockpit op een RD07A?

(1/2) > >>

Hotel 317:
Ik wil m'n IMO vervangen door een normale cockpit i.v.m. de verkoop.

Passen 1995 tellers (RD07) dus op een 1996 RD07A?

En ook niet geheel onbelangrijk: Hoe is de kilometerstand te corrigeren? een kwestie van een boormachine op de snelheidsmeteraandrijving en links/rechtsom?

EDIT: Als iemand nog originele tellers heeft waar hij van af wilt mag je dat ook melden uiteraard ;).

*thomas*:
Ik dacht van wel Dennis. Enkel de RD03 en RD04 hebben andere tellers (toerenteller en km teller waren 2 afzonderlijke blokken), bij de RD07 is het één blok en de aansturing is voor zover ik weet hetzelfde.

Cheers

daandus:
het gewei is wel anders, maar misschien past de cockpit wel.

Hotel 317:
Voor een "misschien" doe ik het helaas niet.  Ik zal de verkoper melden dat ik toch niet over zal gaan tot kopen.

Dank!

*thomas*:
Dennis, een tip:

Controleer het part nummer van de complete cockpit van een RD07 uit 1995 (dat is: 37100MY1003 )

Vergelijk dit nu met het part nummer van een RD07 uit 1998 (dat is: 37100MAY861)

Kans is groot dat ze niet hetzelfde zijn. Toch kunnen de verschillen miniem zijn waardoor je wel gewoon kan uitwisselen. Kan je niet even proberen of het past? Ik neem aan dat je de voorste connectors van je kabelboom opnieuw moeten maken, dus in theorie kan je wat dat betreft nog alle kanten uit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View