Auteur Topic: goedkeuringsstikker  (gelezen 3433 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jar

goedkeuringsstikker
« Gepost op: 06 januari 2012, 11:45 »
Mijn AfricaTwin is tijdens de feestdagen (eigenhandig, jawel) uitgerust met een LeoVince-demper,
jaja, tadaaaaa, geluidje !!

Nu zit er zo'n grijze stikker bij met het Europees goedkeuringsnummerbesluit of zoiets, die zou je zo dicht mogelijk bij de demper moeten plakken en heeft alleen geldigheidswaarde met de Db-killer op zn plek, maar wat doen jullie daar mee,
plakken we die op de uitlaat zelf? (kan dat uberhaupt met die hitte?) of ergens op de brug? of hou je hem bij je papieren?

Offline tomtom

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2012, 13:03 »
Mijn advies: samen met je DB-killer weggooien >:D

groet Tom

PS al mooie tunneltjes gevonden????

Offline V-Twin

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2012, 20:12 »
Jan, Voor de NL wetgeving moet er een E-keur nummer op de demper zelf staan. Volgens mij is dat het geval bij een LV met dB-killer.
Het zou wel eens een Duits voorschrift kunnen zijn dat die sticker verplicht is omdat in Duitsland voor alle afwijkende onderdelen er een goedkeurend attest aanwezig moet zijn en dat zou in dit geval die sticker wel eens kunnen zijn.
Plaats anders eens een foto van die sticker?

Offline jar

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2012, 21:22 »
Ja dat is hem V-Twin,
ik heb nu inmiddels begrepen dat in een aantal buitenlanden de goedkeuring van je uitlaat een geliefd controle-onderwerp aan het worden is. De stikker met het goedkeuringsnummer van de vervangingsdsemper moet bij de typegoedkeuring van je motor zitten, dus niet op of bij de demper, maar gewoon bij het typeplaatje van de motor zelf, bij het balhoofd denk ik dus, ik zal eens gaan zoeken.
iig: Bedankt voor het meedenken mensen.

Offline hcm

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2012, 19:07 »
Geweldig geluid zonder DB killer ik rij zelf ook met een leo maar dat zonder. Als je Duitsland ingaat ff monteren of gewoon de gok nemen :D. Ik neem altijd de gok sus6
lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Offline xrvtuur

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2012, 19:56 »
Met een DB killer die alleen met een boutje vastzit ga je in duitsland ook niet meer verder rijden, ding moet met popnagel of gelast vast zitten. Je kan natuurlijk de gok nemen, probleem is dat je behalve de dikke boete ook niet meer verder mag rijden, en das best lastig een kilometertje of 1000 duitsland in tijdens een vakantie... Ik ben een liefhebber van dikke klappen maar neem dat risico niet meer.
Varadero SD02  2004

Offline jar

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2012, 10:32 »
Daar ben ik dan weer niet zo blij mee, ik ben niet van plan de DbKiller eruit te halen, en heel veel van mijn motorreisjes gaan naar Duitland, dus dan zou ik hem eigenlijk 'even' vast moeten lassen ?

Offline xrvtuur

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2012, 10:49 »
als het goed is zit bij een nieuwe uitlaat met E keur de dB killer vastgelast of met popnagels vast, in ieder geval niet met boutje want dan krijgt uitlaat geen E keur.
Varadero SD02  2004

Offline jar

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2012, 14:10 »
O goed zo, das een geruststelling, en ja er zit indeed een 'reserve' boutje bij voor als je hem los zou hebben gemaakt.
Ik zal nog eens even goed kijken dan, want het is een nieuw exemplaar.

Offline Sounddragon

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2012, 09:55 »
Mijn nieuwe Leo heeft met killer al een redelijk grote bek, én idd ingeslagen goedkeuring  :)


Overigens vond ik geen stickers in de doos; niet voor de pimp, én geen goedkeuringsshit voor in .de.



Offline xrvtuur

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2012, 10:40 »
en hoe zit de db killer nou vast dan?
Varadero SD02  2004

Offline robgoesdakar

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2012, 10:55 »
Bij mijn leo uitlaat op de alp zat ie gewoon met een imbus boutje vast.
Of beter gezegd, hij zat er los bij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar na een kort ritje was ik het er snel over eens dat ie er gewoon aan vast geschroefd blijft, want bij 100 kph werd het windgeruis nog steeds overtroffen door het uitlaat kabaal :D

Ik moet wel eens even kijken hoe de Dakar uitlaat van de Twin zit als ik daarmee naar Griekenland ga.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Brombeer

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2012, 11:12 »
Tja de issue hier is natuurlijk de potentiele geluidsoverlast.

Uitlaten die een dB-reductie nodig hebben zijn natuurlijk op zich al dubieus en landen als Duistland zijn daar redelijk strikt in geworden blijkbaar.

De reden dat dat ding erin moet en niet uitneembaar mag zijn (i.e. las of pop) ligt natuurlijk in het feit dat je dan ook hun landje doorrijdt zonder daar schijnheilig de hand mee te kunnen lichten.

In het verlengde daarvan zijn ze ook nog eens irritant belerend: als jij naar Italie onderweg was, blijft dat ding w.s. ook daar erin want niet veel zullen op de camping naar een accuboor op zoek gaan om dat hem er weer uit te krijgen (voor de tientallen tunneltjes rond het Gardameer.... ;D 8))
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Sounddragon

Re: goedkeuringsstikker
« Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2012, 16:58 »
 :P
en hoe zit de db killer nou vast dan?
Nog steeds met een inbusschroefje aan de onderkant, stom systeem eigenlijk, ik had het inbusje aan de bovenkant gemaakt.

Overigens maakt hij zonder killer meer leven als de Laser, alleen klinkt hij mooier .