Techniek > Honda Transalp

Dunlop D404F op Transalp XLV650V uit 2006

(1/2) > >>

varig767:
Goedenavond,

Sinds enkele uren ben ik in het bezit van een prachtige blauw / zilverkleurige Transalp XL650V uit 2006. De dealer heeft de motor, conform afspraak, afgeleverd met ondermeer een nieuwe voorband. Hij heeft ervoor gekozen een Dunlop D404F met maatvoering 80/90 te monteren. Achter zit een Bridgestone BW502 met nog ruim 5 mm profiel en ik ben er in mijn naïviteit van uitgegaan dat ik dan voor wel een BW501 zou krijgen.

Wat ik via internet kan achterhalen, is dat deze band (de Dunlop D404F) nou niet direct met een Transalp wordt geassocieerd. Eerder met custom-achtige motoren is mijn indruk.

Omdat ik met de dealer niet anders ben overeengekomen dan "nieuwe voorband", ben ik niet van plan te reclameren bij de dealer. Ik zou graag wel wat feed-back willen hebben over de mate van geschiktheid van deze band voor mijn Transalp.

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Martijn Droog

GS Allroad:
Stuur ad Mies een berichtje,hij heeft veel gepaste banden voor de transalp.

Ik heb bij hem een set Michelin anekee 2 banden gekocht en erop laten leggen

PimW:
Hoe rijd die Dunlop?

varig767:

--- Citaat van: PimW op 08 januari 2012, 00:10 ---Hoe rijd die Dunlop?

--- Einde van citaat ---

Dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb net 80 km ervaring op een Transalp, hiervoor alleen een Diversion 900 en een CBR 1000F gereden. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vraag dus feitelijk alleen voortkomt uit hetgeen ik zie (namelijk een Dunlop 404) en niet uit hetgeen ik voel of ervaar. Ik had onderweg naar huis niet het idee dat ie niet lekker reed, integendeel.

Waffie:

--- Citaat van: varig767 op 07 januari 2012, 22:41 ---Goedenavond,

Sinds enkele uren ben ik in het bezit van een prachtige blauw / zilverkleurige Transalp XL650V uit 2006. De dealer heeft de motor, conform afspraak, afgeleverd met ondermeer een nieuwe voorband. Hij heeft ervoor gekozen een Dunlop D404F met maatvoering 80/90 te monteren. Achter zit een Bridgestone BW502 met nog ruim 5 mm profiel en ik ben er in mijn naïviteit van uitgegaan dat ik dan voor wel een BW501 zou krijgen.

Wat ik via internet kan achterhalen, is dat deze band (de Dunlop D404F) nou niet direct met een Transalp wordt geassocieerd. Eerder met custom-achtige motoren is mijn indruk.

Omdat ik met de dealer niet anders ben overeengekomen dan "nieuwe voorband", ben ik niet van plan te reclameren bij de dealer. Ik zou graag wel wat feed-back willen hebben over de mate van geschiktheid van deze band voor mijn Transalp.

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Martijn Droog

--- Einde van citaat ---

hallo martijn,
 
naar aanleiding van je vraag omtrend je gemonteerde voorband
 
de dunlop d 404 f 80/90-21 48H wordt  niet geassocieerd met deze motorfiets( ze wordt zelfs niet geschikt geacht door dunlop nederland.)al is dit niet het grootste probleem
 
de maatvoering is niet correct (velgbreedte is 1.85 inch en niet 1.65!!)  wat weer gevolgen heeft voor geometrie en de draagkracht van de band
het moet dus echt  een 90/90-21 54 S zijn
de 54 staat voor de maximale belasting in kg die de band mag hebben
 
door die onjuiste maat is deze draagkracht  32 kg minder en dat is niet conform de  homologatie wetgeving
 
mijn advies is dus om terug te gaan en een voorgeschreven band  te eisen en het zou dan netjes zijn om een zelfde merk/type band te gebruiken als die er reeds op zit dus  een bridgestone. BW 501 90/90-21 54 H (S hebben ze hierin niet)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View