Auteur Topic: Schertsplaat voetsteun krom?  (gelezen 934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sander.en.marianne

Schertsplaat voetsteun krom?
« Gepost op: 08 januari 2012, 19:24 »
Ik ben vandaag bezig geweest om allerlei dingen aan mijn Transalp te verbouwen waaronder de voetsteunen. Ga ze vervangen door Pivot Pegz.
Maar bij het vervangen van de linker voetsteun, loop ik toch tegen wat problemen aan. Allereerst de pin (as) waar de voetsteun mee aan het frame zit,
heeft een zeer merkwaardige vorm. Bij de kop zit er ineens een slinger in; is dat normaal of hoort hij gewoon recht te zijn (ik vermoed het laatste, want
met de pivot peg erop krijg ik hem er ook niet meer in)?
Daarnaast als ik de voetsteun erop heb zitten, staat hij in een hoek naar voren. Ziet er niet normaal uit, dus ik vermoed dat de motor een keer gestuiterd
is waarbij dus de schertsplaat van de voetsteun krom is geraakt.
Ik heb helaas niet de tweede motor hier staan, om mijn vermoedens te verifiëren..

Offline *thomas*

Re: Schertsplaat voetsteun krom?
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2012, 19:35 »
Kans is groot dat hij dan eens tegen de vlakte is gegaan.

Nieuwe pin bestellen, testrijden en als het niet soort verder niets aan doen. Wel goed controleren op barsten.

Cheers

Offline The Headless Horseman

Re: Schertsplaat voetsteun krom?
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2012, 19:50 »
Met Thomas hierboven ^^  hij zal we een klappertje gemaakt hebben  :-\

Neem 's kontakt op met xlv-transporteur Sander, hij heeft recent een Ap gestript en heeft wellicht nog wel een goede schetsplaat in de aanbieding voor je. Stephan woont ook nog eens bij jou in de buurt.
Ik heb op de mijne ook de PP's zitten en ze horen mooi recht/haaks te staan, iig niet naar voren.

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Schertsplaat voetsteun krom?
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2012, 20:33 »
Die pin heb ik er ook zo uitgetrokken na een stuiter. Steuntje klapt wel in maar drukt vervolgens tegen de schetsplaat waardoor de boel alsnog vernagelt.
 ::)