Techniek > Honda Transalp

Dashboardverlichting Transalp XL650V uit 2006

(1/1)

varig767:
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over de dashboardverlichting van een Transalp Xl650V uit 2006. Uit hoeveel lampjes bestaat de dashboardverlichting? Ik heb namelijk de indruk dat de linkerhelft veel minder fel brandt dan de rechterhelft. Zo zijn de kilometeraanduidingen 0 t/m 80 op de snelheidsmeter in het donker duidelijk minder fel dan de overige kilometeraanduidingen en zijn de dagteller en de totaal afstandteller nauwelijks afleesbaar. Ook de verlichting van de brandstofmeter brandt minder fel dan de verlichting van de koelwatertemperatuurmeter.

Mijn vorige motor (Diversion 900) had ook dit verschil in de snelheidsmeter, maar toen kwam de monteur erachter dat er maar één lampje onder zat die om de een of andere reden wat meer naar rechts was ingebouwd.

Vandaar mijn vraag.

Vriendelijke groet,

Martijn Droog

GS Allroad:
Hallo Martijn,

Ik had een jaar geleden precies het zelfde met mijn Transalp 600.
Ik ben toen naar Ad Mies gegaan om alle lampjes in Tellerset te vervangen,nou zat er een lampje in,met een apparte afmeting,die moest dus besteld worden,toen die eenmaal binnen kwam weer richting Sprundel,lampje erin gezet en er kwam mooi helder licht vanaf( nog steeds)

Stuur anders even een mail naar Ad,hij kan je verder .helpen.

Grt.
Stephan

Waffie:

--- Citaat van: varig767 op 09 januari 2012, 11:08 ---Goedemorgen,

Ik heb een vraag over de dashboardverlichting van een Transalp Xl650V uit 2006. Uit hoeveel lampjes bestaat de dashboardverlichting? Ik heb namelijk de indruk dat de linkerhelft veel minder fel brandt dan de rechterhelft. Zo zijn de kilometeraanduidingen 0 t/m 80 op de snelheidsmeter in het donker duidelijk minder fel dan de overige kilometeraanduidingen en zijn de dagteller en de totaal afstandteller nauwelijks afleesbaar. Ook de verlichting van de brandstofmeter brandt minder fel dan de verlichting van de koelwatertemperatuurmeter.

Mijn vorige motor (Diversion 900) had ook dit verschil in de snelheidsmeter, maar toen kwam de monteur erachter dat er maar één lampje onder zat die om de een of andere reden wat meer naar rechts was ingebouwd.

Vandaar mijn vraag.

Vriendelijke groet,

Martijn Droog

--- Einde van citaat ---

lampjes worden zwart aan de binnen kant dus alle vernieuwen kan een optie zijn

overigens zitten er 2 in de km  teller en in de temp meter 1

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View