Auteur Topic: HeavyDuty kofferset  (gelezen 12391 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul_K

HeavyDuty kofferset
« Gepost op: 11 januari 2012, 22:19 »
Zoals jullie misschien al weten heb ik al eerder contact gehad met HeavyDuty panniers en waren zij bezig met de ontwikkeling van een set voor de RD07. Inmiddels heb ik wat foto's gekregen van Alex van de vooruitgang. Als het goed is ga ik binnenkort het een en ander bij hem bestellen. Gekeken naar de prijzen zit ik hier wel goed. Hoe het verder gaat lopen, daar houdt ik jullie van op de hoogte.

Momenteel hebben ze een kofferrek zoals weergegeven op de foto's. Daar kunnen 39 of 48 liter koffers aan worden gehangen. De versie met uitsparing voor de uitlaat is nog in ontwikkeling. Tevens is hij bezig met een nieuw type koffer met meer rondingen erin.

Daarbij nog wat foto's van de valbeugels in ontwikkeling. Een derde versie ligt ook nog in de planning. Beugels zoals op de foto's moeten nog afgelast en afgewerkt worden natuurlijk.

Citaat
We will mount a steel grid over the front light and over the side part
it will protect the fairing and you will be able to attach luggage or gasolin caniester on sides
probabli this will be a choice for those who will travel long distances in rough terains
like africa
also the bars will offer a better grip when you have to pull up the bike\
after a fall or on off road
kind of
after all we are heavy duties

Vertaling naar het Nederlands

We gaan een stalen grid/gaas monteren over de koplamp en het zijgedeelte. Het zal de kuip beschermen en je hebt de mogelijkheid om bagage te monteren of een kan met olie/benzine. Dit is waarschijnlijk een keuze voor zij die lange reizen maken in ruig terrein.
De valbeugels hebben tevens beter houvast voor het oprapen van de motorfiets na een val. Want, we zijn en blijven natuurlijk wel Heavy Duties.

Website: http://www.heavyduties.ro/panniers.html










Valbeugel type 1






Valbeugel type 2








Alex aan het werk:






PS, nee, ik heb geen financieel belang bij dit bedrijf ;)

Offline martsky

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2012, 22:32 »
Poe hee, mooi spul!  :P
Ik zit al een hele tijd te broeden op zelfbouw, of koffers van Daer, en een 2e hands rekje, maare als ik dit zo zie, ben je voor nog geen 500 eurie's helemaal klaar.
En de tijd die ik dan bespaar kan ik lekker gaan poetsen rijden.
Laat hier maar ff weten wat jouw ervaring is als je besteld hebt.
AT 1996 - Niet gepoetst !

Offline The Headless Horseman

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2012, 22:42 »
Die koffers zien er goed uit  8) Maar die valbeugel....... OMG  :o  Jakkes !  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline daandus

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2012, 22:52 »
koffers: wel mooi. Rek: kopie van Touratech qua montagepunten, maar da's sterk. Wel zou ik de buis naar de passagierssteps rechter houden, geen bochten erin. Maakt het alleen maar slapper, en zwaarder ;-)

Valbeugels: waarom zo achterlijk hoog gaan? En zeker de versie met de koplampen; wat is daar het doel van?
Wij hebben de Touratech-beugels (veruit de beste op de markt in mijn optiek) en die hebben al heel veel klappen gehad... hoger dan dan heb je haast nooit schade... en het gewicht een beetje laag houden is ook niet verkeerd natuurlijk.

just my two cents!
... was ooit lid ...

Offline Two Plugs

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2012, 11:12 »
Mooi stukkie huiswerk! Complimenten.

We hebben op onze motoren de Alu Standaard van Hebco & Becker. Geloof me, die koffers zijn écht bullet-proof.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline daandus

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2012, 14:38 »
de koffers wel ja, maar de ophangpunten aan het rek? En het rek zelf?
De koffers van Touratech zijn veel slapper idd, maar het systeem en het rek zijn wel top vind ik.

de koffers heb ik compleet verbouwd... en een verslag over getikt. Komt binnenkort ergens online!
... was ooit lid ...

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2012, 19:38 »
Poe hee, mooi spul!  :P
Ik zit al een hele tijd te broeden op zelfbouw, of koffers van Daer, en een 2e hands rekje, maare als ik dit zo zie, ben je voor nog geen 500 eurie's helemaal klaar.
En de tijd die ik dan bespaar kan ik lekker gaan poetsen rijden.
Laat hier maar ff weten wat jouw ervaring is als je besteld hebt.

Koffers kunnen qua afwerking niet in de schaduw staan bij die van Daerr! opnagel verbindingen, fraai is anders!
Vraag me ook af of ze waterdicht zijn wat bij die van Daerr wel het geval is. Dagen zware regen in Noorwegen en geen druppel erdoor!!
Ik was voor bij Daerr aan materiaal: koffers, alu verstevigingsplaat voor aan de binnenzijde en slotjes € 230,- euro . Manlief heeft 2 rekjes gelast om de koffers aan het Givi kofferrek te hangen. Klaar!
Als je bv Daerr koffers koopt en die aan een Hepco en Becker kofferrek wilt hangen, kun je bij Daerr adapterplaten bestellen die je aan de koffer bevestigd om ze op te hangen, easy peasy...
Dat rek vind ik overigens erg lelijk! Die verbindingen alleen al...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Erzberg

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2012, 21:09 »
Manlief heeft 2 rekjes gelast om de koffers aan het Givi kofferrek te hangen. Klaar!

Sandra,

kan je enkele foto's plaatsten van je Därr koffers aan je Twin en vooral van die  eigenbouw rekjes ?

Dank je

Erzberg

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2012, 10:43 »
Hi, zal eens kijken of het me lukt! De foto's heb ik, dat is geen probleem.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2012, 10:43 »
O, eh bij mij hangen die koffers aan een PD10 Transalp
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Rommit

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2012, 11:51 »
Wat betreft die valbeugel die over de koplamp loopt.

Heb een aantal plaatjes / ideeen geupload , misschien dat je er nog wat mee kan ?

Ziet er voor de rest goed uit !

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2012, 12:54 »
Hallo, hier de foto's van de Daerr koffers met het door Herbert gelaste bevestigings systeem:
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2012, 13:22 »
Rest van de foto's lukt niet, doe hetzelfde. Ook al geprobeerd om ze per stuk te verzenden, ook niet. Kleiner gemaakt naar 3300kb lukt ook niet.......server error........
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Biker000

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2012, 14:19 »
Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2012, 19:53 »
Alex (de Roemeense bouwer van koffers en valbeugels) heeft me nog even snel twee foto's gestuurd, voordat hij naar Oostenrijk vertrok. Valbeugels zijn op deze foto afgewerkt. Over een weekje komt hij als het goed is terug en kan ik gaan bestellen. De valbeugel op de bovenste foto is nog niet eerder getoond, dit model lijkt een beetje op Touratech, maar dan voor een veel leukere prijs.

Alle feedback heb ik naar hem doorgespeeld over de mail. Als hij terug is zal hij de vragen beantwoorden.




Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2012, 23:57 »
Tijd weer niks van me laten horen, sorry. Stage is bijna afgerond, alleen nog de laatste puntjes op de i zetten in het verslag :) . Nu weer terug de schoolbanken in en verder met het volgende leuke project (auto op waterstof).


Zoals beloofd ook weer een update vanuit Roemenië van Heavy Duties. Jullie zien een paar verschillende type valbeugels en twee koffer rekken. Het ene rek is volledig symmetrisch opgebouwd. Het andere rek heeft een inkeping vlak boven de uitlaat, om zo het geheel net iets smaller te maken. De koffers voor dat rek zijn nog in ontwikkeling, verwachting is dat deze met een maand of 2 klaar zijn (dat worden geheel nieuw type koffers met meer rondingen erin).
































Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2012, 00:05 »
Over smaak valt niet te twisten!

(maar ik mis alleen nog het bordje 'Heras hekwerk'  8))
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Neet

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2012, 08:43 »
Nu nog een roll bar en wat kan jou het dan nog schelen op het terrein...
Links, rechts vallen, koppeltje duikelen, berg afrollen enzo geen probleem meer. Spuit erop en je kan weer naar je werk.

Heel leuk en netjes gedaan allemaal.

Offline Two Plugs

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2012, 09:04 »
Mannen, topicje gaat over 'Heavy Duty'. Niet over smaak of hekwerken.

Vind het best wel een mooie oplossing voor motoren die geen 'stereo' uitlaat, of lage uitlaat hebben. Vooral getuigen van een mooi stukje technisch huiswerk!
Vraag die ik wél heb... Als ik bv kijk naar de ophanging van mijn eigen H&B koffers: die 'steunen' voor een gedeelte ook op de bovenrand van het kofferrek. Hoe zit dat met deze oplossing, en dan natuurlijk met name de rechter koffer? Zie ook: posting Nr #11 van Sandra met close-up foto.

NB... helemaal 'af' zou zijn als de rechterkoffer 'om' de uitlaat heen ontworpen zou kunnen worden... Heb ik één keer gezien, heel lang geleden op een NTT bij een stelletje die met de Africa Twin een overland trip naar India aan het voorbereiden waren...

Helaas geen digitale foto's van beschikbaar... Zo lang geleden was dat dus...  :-[ Maar het zag er wel stoer uit!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2012, 11:00 »
@Two Plugs
Hieronder een foto van de wijze van montage.

Het kofferrek met de uitsparing boven de uitlaat is een voorbereiding op een nieuw type koffer. Alex is nog bezig met de ontwikkeling. Het nieuwe type koffer zal meer rondingen kennen. De montage is hetzelfde, de koffer wordt dan op maat gemaakt voor het betreffende rek. De rechter koffer zal dan iets minder inhoud krijgen, in ruil voor een smaller geheel. Hireboven kan je ook het verschil zien tussen het kofferrek met en zonder uitsparing.


Offline Two Plugs

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #20 Gepost op: 01 februari 2012, 07:56 »
Duidelijk, Paul! Tnx.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #21 Gepost op: 01 februari 2012, 08:32 »
Even een prikkelende vraag tussendoor......

Wat is het doel van dit topic?
Zelf vindt ik het best leuk om te zien wat de voortgang van de ontwikkeling van een product is, maar het gevoel bekruipt mij een beetje dat dit een soort advertorial aan het worden is. Volgt er straks een website, e-mail adres of telefoonnummer waar het spul besteld kan worden?

Dat lijkt me in het licht van de discussies over sluikreclame en belangenverstrengeling namelijk niet echt zuiver. Dan zou dit op zijn minst in de 'commerciële hoek' thuishoren. Mogelijk kan Paul_K dit even toelichten. Paul laat namelijk ook alleen iets zich horen in dit topic. Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders  ;) .

Of begin ik nu een beetje basisch zuur te urineren?
(azijnpissen)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2012, 22:30 door Grunneger »
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #22 Gepost op: 01 februari 2012, 10:28 »
Even een prikkelende vraag tussendoor......

Wat is het doel van dit topic?
Zelf vindt ik het best leuk om te zien wat de voortgang van de ontwikkeling van een product is, maar het gevoel bekruipt mij een beetje dat dit een soort advertorial aan het worden is. Volgt er straks een website, e-mail adres of telefoonnummer waar het spul besteld kan worden?

Dat lijkt me in het licht van de discussies over sluikreclame en belangenverstrengeling namelijk niet echt zuiver. Dan zou dit op zijn minst in de 'commerciële hoek' thuishoren. Mogelijk kan Paul_K dit even toelichten. Paul laat namelijk ook alleen iets zich horen in dit topic. Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders  ;) .

Of begin ik nu een beetje basisch te urineren?
(azijnpissen)

Dat laatste denk ik.

Ik ben ook maar een simpele consument die zijn ervaringen wil delen (dit is het voortraject om te bestellen). Leek me wel leuk om eens mijn ervaringen te delen over een relatief onbekende leverancier en meningen uit te wisselen. Dit topic kost me verder ook alleen maar tijd en energie. Aangezien ik voor die tijd en energie niet betaald wordt is commercieel belang ver te zoeken.

Offline Petrus

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #23 Gepost op: 01 februari 2012, 17:45 »
Citaat
Als het zo is dat de koffers en beugels tegen materiaalkosten, zonder facturen en belasting e.d., kunnen worden aangeschaft is het natuurlijk wat anders
Ik weet niet of je de prijzen van al dit moois hebt bekeken maar met die kosten zit het wel goed.

Vindt het inderdaad een beetje azijnpissen. wat trouwens zuur is i.p.v. basisch  ;)

Ik kan het enthousiasme van Paul wel waarderen en er zijn vast meer mensen geïnteresseerd.

Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #24 Gepost op: 01 februari 2012, 21:54 »
Mijn beta-knobbel is niet verder onderhouden na het lyceum, dus vergeef me de fout over zuur en basisch  ;D.

Zoals gezegd vind ik het leuk om te lezen, maar plaats het graag even in het perspectief van de discussies rond leden van onze club die een handel hebben en daar streng op worden gevolgd. Maar ga rustig door hoor, ik lees het met plezier!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Rommit

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #25 Gepost op: 03 februari 2012, 15:40 »
Gadverdamme waar maak je je druk om  >:(

Ad Mies plaatst toch ook zijn "opruiming" in het gewone deel en niet in het commerciele deel ? Daar hoor je ook niemand over.

Ik vind dit topic juist leuk om te lezen , wetende dat buiten nederland dus ook aanbieders / fabrikanten zijn.

En als de TS een site , naam whatever plaatst dan is het toch aan je eigen om er op te reageren ?

@ De Ts.

Blijf zo doorgaan met dit verslag !

Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #26 Gepost op: 03 februari 2012, 16:22 »
Ik maak me helemaal nergens druk om, vroeg me alleen af of dit een advertentie is.

Overigens heb ik begrepen dat het idee van de commerciele hoek intussen een stille dood is gestorven. Daarbij vroeg ik me af wat het belang van de starter eigenlijk is aangezien hij verder niet actief is op het forum. Bij mij dus geen drukte, alleen vragen en zoals gezegd lees ik met plezier mee.

Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #27 Gepost op: 03 februari 2012, 17:12 »
@Grunneger
"Verder niet actief op het forum" kan beter vervangen worden voor "Stil actief op het forum". Posten doe ik niet zo veel, lezen wel. Maar ja, ik kan gebrijpen dat het overkomt alsof ik alleen maar reclame maak voor HD, echter is dat niet zo bedoeld, zoals ik eerder al probeerde uit te leggen.


Wat betreft de koffers en valbeugels: vandaag Alex een mailtje gestuurd of hij een totaalprijs voor me kon maken voor de set koffers met rek en valbeugels inclusief verzenden naar Nederland. Daarna zal het een tijdje stil zijn (lees: wachten tot ze binnen zijn).

Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #28 Gepost op: 03 februari 2012, 17:31 »
Dat was me al helemaal duidelijk Paul.

De bron van mijn vraag was te weten of je onafhankelijk een positieve recentie schreef of een belang hebt. Dat maakt in mijn ogen de waarde van een recentie namelijk groter. Zelf heb ik geen interesse in blikken achter op de motor en vindt het alleen leuk om te lezen. Hoop dus ook van harte dat je doorgaat ( dat heb ik nu 3 keer geschreven).

Nu reageer ik enkel op de verantwoordingsvragen die anderen mij stellen. Ga dus vooral door en wordt vooral ook actief deelnemer in andere topics. Sterker nog, ik hoop dat je lid zult worden van de club want enthousiaste mensen zijn alleen maar een meerwaarde.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #29 Gepost op: 03 februari 2012, 18:16 »
@Grunneger
Uiteraard ga ik door met het posten van updates ;) . Geen zorgen hoor, ik neem ook zeker geen aanstoot aan uw reacties, aangezien ik kan begrijpen hoe het over kan komen op derden.

Betaald lid worden van TCN doe ik niet, maar dat terzijde.

Zal straks eens een verslagje posten van m'n radiateur herstel :)