Auteur Topic: Hoofdsproeier  (gelezen 8413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annoyingthing

Re: Hoofdsproeier
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2012, 11:27 »

En Irriterendding, toch wel leuk dat je de boel weer aangeslingerd hebt. Veel extra info.


Ik was, net als jouw, ook op zoek naar info dus HULDE aan de tipgevers en vooral hoe iets waar te nemen in de praktijk daar kan je wat mee  ;D

Gisteren proefgereden en ik denk dat ik iets te enthousiast ben geweest met de gasnaald 2 groeven te laten zakken.
Iid soms een kleine  ""naijl" reactie, volgende wijze les is stapje voor stapje iets te veranderen  :-[  ;)
Nu eerst maar eens een tank leegrijden en het brandstofverbruik controleren en de kleur van de bougie's tijdens deze setting.

Tot zover groetjes van Moi en geniet van het weer

Zwarte Africa Twin,'01, sinds 2004

Offline Brombeer

Re: Hoofdsproeier
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2012, 12:04 »
Maar, zoals je zelf al aangaf, het zijn de ruwe richtlijnen.

De 'bereiken' lopen op gegeven moment in elkaar over. Dus, tegen 3/4 gas aan, gaat de hoofdsproeier al meelopen met het laatste deel van de gasnaald.

Als Annoyingthing nu zijn gasnaald weer één positie terug zet en daarmee van zijn 'naijl' af zou zijn, dan loopt die in dat bereik goed. Blijft hij in de hogere toerentallen een te arme bougie houden, kan hij een grotere hoofdsproeier proberen. Kijken wat dan het effect is.

En ja, je sleutelt je een ongeluk!  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin