Auteur Topic: HeavyDuty kofferset  (gelezen 12389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bono

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #30 Gepost op: 03 februari 2012, 22:09 »
Mooi mannen. Alles helder nu en weer verder met de rapportages en verslagen  :D .
-- Han --

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #31 Gepost op: 06 februari 2012, 20:51 »
De offerte van HeavyDuties uit Roemenië is binnen

Citaat
2x39l koffers - 250 euro, accesoires inbegrepen
Kofferrek voor RD07 - 85 euro
Crash Bar Enduro - 65 euro

Luchtpost = 112,- euro
Normale post = 82,- euro
Toerbus = 35,- euro (hij laat het dan meekomen via een toerbus, die dropt het pakket weer bij een agentschap in Amsterdam, dan kan je het daar ophalen)

Die toerbusverzending, daar heb ik geen trek in, dus kom ik met de normale post uit op een totaalprijs van 482,- euro's *D  *D . Kost wat meer, maar dan gaat het tenminste op een gestandaardiseerde manier, lijkt me toch net even iets vlotter en betrouwbaarder.

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #32 Gepost op: 24 februari 2012, 21:55 »
Update: betaling is geregeld, de pakketten zijn onderweg vanuit Roemenië :)

Offline nikki

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #33 Gepost op: 03 maart 2012, 20:55 »
Zijn deze sets later ook nog te bestellen? Wij gaan eind 2013 met onze twee AT's vanuit Nederland naar Zuid-Afrika en dit lijkt me een degelijk systeem.

Offline Peter_Winsum

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #34 Gepost op: 03 maart 2012, 23:45 »
Citaat
Update: betaling is geregeld, de pakketten zijn onderweg vanuit Roemenië

Zeg Paul, zijn de blikken al binnen?
Ben nieuwsgierig of het aan je verwachtingen voldoet!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #35 Gepost op: 04 maart 2012, 01:08 »
@Nikki
Zo lang als de fabrikant/bouwer zijn bedrijfje heeft neem ik aan dat de koffers en rekken bestelbaar blijven.

@Grunneger
De koffers zijn deze week binnen gekomen. Donderdag avond gesleuteld, vrijdag gereden, zaterdag werken en vandaag (zondag) wil ik de valbeugels gaan monteren. Het rek is werkelijk oerdegelijk, nog netjes gelast en gespoten ook. Doordat het rek een stang achterlangs heeft is deze vormvast. Ze zullen waarschijnlijk ook prima dienst doen als valbeugel. De koffers zelf zijn van 2mm dik aluminium gemaakt, met een behoorlijk lading popnagels erin. Zonder problemen kan ik op het deksel staan op de bal van één voet met m'n 70kilo, geen krimp, wat betreft degelijkheid geen twijfel. Je kan zien dat de afwerking wat minder is dan duurdere koffers als Touratech. De randjes en hoekjes zijn niet helemaal strak en zo zie je her en der nog waar de plaat ingeklemd heeft gezeten voor het vouwen van de hoeken. Puur optisch is dat. De sloten, handvatten en binnenbekleding zijn dan wel weer erg netjes gedaan. De totale breedte van de set komt op 108cm uit, uitgaande van het standaard rek met 2 koffers van ieder 39 liter. Op verzoek kan hij het rek ook smaller maken, mocht je een smallere uitlaat dan standaard hebben. Het monteren van de koffers is trouwens erg makkelijk en doeltreffend. Je hangt de koffers op het rek en daarna zet je een blokje over de buis en die van binnenuit vast. Zo kunnen je koffers ook niet gestolen worden, als je deze op slot zet.

De kofferset voldoet wel een mijn verwachtingen. Zeer betaalbaar, degelijk gebouwd en technisch dik in orde. Voor mensen die functie boven uiterlijk verkiezen en een set goede koffers willen voor een lage prijs kan ik het aanraden.

Binnenkort hoop ik wat foto's te schieten van de motor met koffers erop en de valbeugels gemonteerd. Hier zijn wat foto's van afgelopen vrijdag, toen reed ik nog zonder koffers.






Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #36 Gepost op: 12 maart 2012, 20:11 »
Gisterenben ik met wat vrienden en m'n ouders nog een stukje gaan rijden, zo een 200 kilometer :) . Meteen mooi de gelegenheid om eens de kofferset te testen, dat is toch best wel praktisch :P . Met rijden merk je het amper gelukkig. In het begin lijkt de motor iets makkelijker in de bocht te vallen, al kan dat ook komen door het asfalt dat stukken warmer is dan vorige week.

Overigens is de AT met deze banden in zijn geheel niet geschikt voor off-road rijden. Denk je slim te zijn door om te rijden, door het gras en een klein beetje blub. Dat zou immers een heel stuk valsplat omhoog terugsteppen schelen, sta je vervolgens aan de achterkant een goede 15 centimeter lager, tot aan de velg in de bagger, heel leuk :') . Met wat heen en weer bewegen, wat rondvliegende modder, een hoop geslinger, gezwabber en geploeter stond ik een goede meter verder weer op het gras. 

De Trail Attack doet het prima op de weg, maar de blubber kan je vergeten. Wat betreft de bandenspanning: voor heb ik 'm op 2.5 en achter op 2.8 bar. Zeker vanuit de voorkant krijg je verschrikkelijk veel informatie, ieder klein detail in de weg voel je.







Offline David

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #37 Gepost op: 13 maart 2012, 17:46 »

Ziet er leuk uit.

Op die foto zonder koffers mag ik je kenteken zien.......Even later op de foto's met koffer niet meer ;)
www.liebetig.at voor een mooie vakantie. Heerlijk motorrijden bijvoorbeeld ;-)

Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #38 Gepost op: 13 maart 2012, 19:12 »
Vraag me af wat de totale breedte is met deze koffers?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Biker000

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2012, 20:52 »
Zaterdag worden er bij Baukje dr fiets ook koffers gemonteerd komen hier vandaan.



http://www.arokoffers.nl/nl/aluminium-koffers/aro-travel-zijkoffers

Lijken me prima,





Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Offline Paul_K

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2012, 22:05 »
@David
Deze foto's had ik even bewerkt voor de kofferbouwer, hij wilde de foto's namelijk op zijn website hebben.

@Sandra
Totaal zit ik op zo een 108 centimeter breed.

Offline swisstool

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #41 Gepost op: 14 maart 2012, 08:08 »
Mijn vriendin heeft de adventure koffers van ARO aan haar fiets hangen.
We zijn er goed over te spreken. 


Offline Sandra

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #42 Gepost op: 14 maart 2012, 10:12 »
Mijn vriendin heeft de adventure koffers van ARO aan haar fiets hangen.
We zijn er goed over te spreken.

Dit zijn precies dezelfde koffers als de duitse Daerr koffers die ik heb. Bevallen mij goed! :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Biker000

Re: HeavyDuty kofferset
« Reactie #43 Gepost op: 19 maart 2012, 18:00 »
Mooie rit naar Olst gemaakt zaterdag voor de koffers 32 en 36 liter te laten monteren.
Was binnen een uurtje gebeurd.





Totaal een meter breed







En op de terugweg meteen maar een mooi bospad met gravel meegenomen.

« Laatst bewerkt op: 19 maart 2012, 19:51 door Biker000 »
Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07