Er zit mogelijk sluiting in je regelaar. Als je volle accu onbelast een volt of 13 a 13.5 geeft zal deze wel
goed zijn maar ik verwacht ook niet dat je spoel door een defecte accu defect raakt. Je regelaar wel. En raadt eens? Deze
regelaars van de @Twins zijn vaak kapot. Zelf zou ik ook de regelaar vervangen als de spoel is doorgebrand. Ok, en bij twijfel
even een accu halen.
Tenzij je voor goedkoop wil gaan en de oorzaak bij de verrotte stekker legt. Dat kan natuurlijk ook. Keus is aan jou.
Als je je spoel hebt vervangen met je oude regelaar, zal je mogelijk meteen hele foute waardes meten en weet je dat ook
je regelaar defect is. Je spoel zal niet 1.2.3 verbranden door een defecte regelaar tijdens stationair en zonder licht enzo.
Maar ga dan maar niet rijden als je fouten meet.
Indien een volt of 13 bij stationair toerental dan je voltmeter op je stuur vast-duck-tepen en op je accu aansluiten.
Dan zie je alles tijdens stationair, rijden, met en zonder licht.
Het rotte van elektronica is dat het soms niet altijd meteen zichtbaar is maar pas na een aantal kilometer. Soms ook alleen met licht aan.
Ga er maar vanuit dat de laadspanning niet lager mag worden dan een volt of 13.
Je zal waarschijnlijk tijdens rijden tussen de 13.5 en 15 volt meten. Met licht en stationair iets minder. Das dan goed.
Weet je wat, verwissel gewoon jou regelaar met die van je vrouw.......
........
Edit: Oja, kijk wel uit als je spanning oploopt naar ver boven de 15 volt. Ik bedoel echt ver.
Dan is je regelaar zeker defect en zet je motor dan zo snel mogelijk uit.