Techniek > Honda Transalp

Topkofferplaat SW-Motech op XL600

(1/1)

sander.en.marianne:
Omdat ik nog een Trax topkoffer had liggen, heb ik onlangs een topkofferplaat van SW Motech gekocht die eigenlijk alleen geschikt zou zijn voor de XL650, Varadero's en Africa Twin. Maar omdat ik op Africa Queens had gelezen, dat de plaat die zij verkopen, voor XL600V/XL650V en Africa Twin gelijk zijn heb ik de gok maar gewaagd en de plaat besteld.
Wat blijkt de plaat past ook op een XL600V! Er is echter wel 1 klein probleempje.
Afgaand op de foto's van het rek die er op internet rondzwerven zijn er twee versies van het rek; eentje met 6 schroefgaten en eentje met vier schroefgaten.
Nu heb ik diegene met de 4 schroefgaten toegestuurd gekregen. De gaten zitten op de goede plek, maar zijn alleen wel geschikt voor verzonken inbus bouten maatje M8.
Zoals jullie misschien weten heeft de XL600, 6 gaten in het rek zitten van maatje M6.
Zou het kwaad kunnen het rek gewoon vast te zetten met vier boutjes M6??
Bestaan er verzonken M6 inbus bouten met een grotere kop?
En heeft er misschien iemand in omgeving Almere een kolomboor om nog even een paar verzonken gaatjes bij te boren?

The Headless Horseman:

--- Citaat van: sander.en.marianne op 16 januari 2012, 15:21 ---Zou het kwaad kunnen het rek gewoon vast te zetten met vier boutjes M6??

--- Einde van citaat ---

Hangt denk ik ook een beetje af van de stevigheid van de topkofferplaat  :-\

Zélf heb ik een Givi topkofferrek, wat van metaal (alu ?) gemaakt is. Dat zit slechts met 2 M6 boutjes vast. Die 2 in het midden. Kan zo gauw geen plaatje van de plaat vinden, maar de onderkant loopt aan de voor- en achterkant naar boven op, dus hij raakt het Transalprek slechts in het midden, ter hoogte van de boutjes dus.

Als je weet hoeveel gewicht ik daar al op gehad heb, zowel in de topkoffer, als ook gewoon mbv roltassen  :o  En het geeft geen krimp  8)

Op je overige vragen efe geen antwoord, sorry  :-[

Grtz,
René

Nikotech:
Met die 4 M6 gaat het vast ook wel lukken, je hebt een redelijk "groot" vlak wat draagt.
Voor de zekerheid en het "gevoel" zou ik er toch twee gaatjes verzonken M8 bij zetten. 
Daar heb je echt geen kolomboor voor nodig. Met een klein scherp boortje beginnen en dan op boren en verzinken/souverijnen.
Ja had natuurlijk ook een Nikotechplaat kunnen nemen :)  haha   
 
Succes !

sander.en.marianne:
Das een mooi plaatje die Nicotech, als bagagedrager waarschijnlijk beter dan de SW-Motech plaat die ik er nu op heb zitten.
Maar bij de SW-Motech plaat, kan ik middels een quicklock mechanisme snel de grondplaat van de topkoffer bevestigen.
Misschien een idee om beide te combineren :P

Enfin, zodra de motor weer terug is, zal ik eens kijken of ik 2 gaatjes er bij ga boren. Zal eens kijken hoe ver ik met een accuboor ga komen.

Nikotech:

--- Citaat van: sander.en.marianne op 16 januari 2012, 19:57 ---Maar bij de SW-Motech plaat, kan ik middels een quicklock mechanisme snel de grondplaat van de topkoffer bevestigen.
Misschien een idee om beide te combineren :P

Enfin, zodra de motor weer terug is, zal ik eens kijken of ik 2 gaatjes er bij ga boren. Zal eens kijken hoe ver ik met een accuboor ga komen.

--- Einde van citaat ---

Laat ik dat voor de GIVI koffers al reeds bedacht en gefabriceerd hebben :)
Gaat je vast lukken met een Accuboor, Niet te hard draaien !!!!  Het boortje het werk laten doen :) 

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View