Volledig met jou eens Ad .
Maar veel mensen vergeten die leidingen goed te borgen met klemmen. Toch ben ik ervan overtuigd dat Honda zelf voor een dubbele setup gekozen zou hebben (ipv een driedubbele). Voor hen is de originele constructie immers ook duurder...
Persoonlijk zou ook ik lekker gaan voor Honda's systeem: Ze zullen er wel over nagedacht hebben, immers: Bij hun crossers (lange veerwegen, maar 1 schijf) buigt de remleiding helemaal niet bij het wiel, maar loopt deze vanaf de remklauw omhoog tot aan de
bovenste kroonplaat, en gaat dan pas met een sierlijke bocht naar de rempomp toe. Bij de Dominator wordt de boel wel weer muur vastgezet aan de onderste kroonplaat.
Op mijn schakelbrommer heb ik het meegemaakt dat de remleiding is gaan schuren tegen de onderste kroonplaat door het 180 graden anders monteren van een zeer lullig beugeltje. Ik was er gelukkig op tijd bij, maar moet me er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Ook bij sommige motorfietsen die ik zie zie ik dat de boel bijvoorbeeld tegen het gewei aan schuurt: Dan bespaar je 35 euro op bij de aanschaf! goed zo!
Het originele (3-weg) systeem heb ik trouwens gewoon weten te vullen met een schroevendraaier, remvloeistof, en een sleutel 8: geen rare fratsen, gewoon met "feeling" pompen totdat je druk hebt.