Techniek > Honda Africa Twin
staalflex remleidingen
PH-ADW:
De rubberen remleidingen van mijn 1996er AT beginnen uitgedroogd te raken.
Zit er over te denken om bij vervanging meteen maar staalflex leidingen te monteren.
Nu is de standaard voorrem-leiding constructie enigzins complex naar mijn idee, 1 korte rubber leiding van reservoir met hoofd remcilinder naar een stalen pijpje met een splitsing er in, vanaf daar weer twee rubberen leidingen naar de remklauwen. Is het niet veel handiger om direct bij het reservoir te splitsen, en gewoon twee "lange" flexible leidingen helemaal naar beneden te laten lopen ?
wat zijn jullie ervaringen / ideeen ??
Alvast bedankt voor het meedenken.
jeroen emke:
http://motorenzo.nl/product/4442/2-weg-Remleiding-racing-voorzijde?cid=21457
http://motorenzo.nl/product/4441/3-weg-Remleiding-standaard-voorzijde?cid=21457
*thomas*:
Hmm,
Veerweg is wat groot voor zo'n constructie, tenzij je op sommige plekken de remleiding vast zet met een remleidingklem.
Op die manier kan je zoals je zelf aangeeft 2 leidingen gebruiken.
Wat mijn voorkeur geniet, is het gebruik van een splitter. Die monteer je op de onderste kroonplaat. Er komt er korte leiding toe en er vertrekken 2 langere leidingen. Op de yamaha xtz750 supertenere zit het alleszins op die manier gemonteerd.
Die laatste heb je in allerlei maten en soorten, gewoon even eentje bij yamaha dealer voor bovengenoemd model bestellen is wat ik zou doen.
Succes!
daandus:
Mirjam en ik hebben beiden stalen leidingen op de AT's gezet.
Ik rijd met Lucas (besteld bij motoport), en die zijn wat aan de korte kant. (we hebben ook 25mm handlebar risers) Past wel, maar net aan zeg maar.
Mirjam heeft Touratech geloof ik, en die passen lekker losjes.
Beide sets splitsen bij de remcylinder, dus al dat fitwerk kun je van je voorpoten schroeven! ;-)
*thomas*:
--- Citaat van: daandus op 17 januari 2012, 05:00 ---Mirjam en ik hebben beiden stalen leidingen op de AT's gezet.
Ik rijd met Lucas (besteld bij motoport), en die zijn wat aan de korte kant. (we hebben ook 25mm handlebar risers) Past wel, maar net aan zeg maar.
Mirjam heeft Touratech geloof ik, en die passen lekker losjes.
Beide sets splitsen bij de remcylinder, dus al dat fitwerk kun je van je voorpoten schroeven! ;-)
--- Einde van citaat ---
Ik laat mijn stalen remleidingen altijd opmaat bij HEL maken. Je betaalt hiervoor geen meerprijs en je bent zeker dat het goed is.
Wat Daan al aangeeft, zeker opletten dat ze lang genoeg zijn. Beste is om de motor met voorwiel van de grond te heffen (dus voorweg volledig uit) en dan te gaan opmeten.
Als je er toch voor kiest om te gaan splitsen bij de rempomp, zorg dan zeker voor enkele klemmen. Bij het inveren van de poten zou het anders wel eens kunnen gebeuren dat de leidingen tegen het cockpitframe gaan schuren.
Succes!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie