Bij harder rijden dan 120 en heb je het idee dat je eraf stuitert! Zodra ik ontkoppel en het motor toerental zakt is het weg, dus het lijkt mij niet gerelateerd aan banden/ketting e.d. anders zou je verwachten dat de trilling pas weg gaat als je snelheid afneemt.
Misschien wat mierenn......, maar er is een verschil tussen trillen en schudden. Trillen is waar je het dode handen gevoel van krijgt. Maar als je bijna het idee hebt dat je van de motor af stuitert denk ik meer aan schudden.
Verder, als de koppeling ingeknepen wordt, ontspan je de druk op de ketting/versnellingsbak. Ketting zou ik dus nog niet direct uitsluiten.
(Bovendien heb je je stuur anders/steviger vast als je de koppeling in knijpt)
(Blijft hoe dan ook altijd lastig op afstand beoordelen)
Ik zou in ieder geval eerst de eenvoudige zaken bekijken. Maar als je nooit een twin gehad hebt, is het lastig vergelijken..
- kettingspanning. (Ik kijk meestal even of ik de ketting, in het midden, tegen het zwarte deel op de acherbrug kan duwen. Mag iets moeite kosten. Maar zoek vooral alle discussies hierover maar op)
- tandwielen (haal bij het voortandwiel even het kapje eraf en kijk naar het tandwiel. Moeten geen haaietanden zijn) (Overigens verwacht ik niet dat hier de oorzaak ligt)
- ketting slijtage.... trek even aan de achterkant van je achtertandwiel aan de ketting. Als deze van het tandwiel af komt, en je kunt een duidelijk gat zien tussen ketting en tandwiel, dan is je ketting zowiezo versleten
- achterwiel er recht in. Controlleer de stand van je as aan beide kanten in je achterbrug. (Streepjes op dezelfde afstand)
Verder.... heb je bv valbeugels gemonteerd ?
Valbeugels zijn af en toe lastig te monteren. Zitten vaak onder spanning en zorgen daardoor vaak voor het doorgeven van trillingen uit het blok naar de hele motorfiets. Zeker als tijdens de bevestiging men alle punten een voor een vast gezet heeft. Beter is het om valbeugels op alle punten te bevestigen zonder meteen volledig vast te zetten. Als je valbeugels hebt, is het een kwestie van alle bevestigingspunten even een paar slagen los te draaien, je beugels te bewegen (waarmee je ze eigenlijk ontspant) en vervolgens alles weer aan te draaien.
Meer kan ik op dit moment ook niet bedenken.