In het verleden was door jurispondentie de 25 kw uitdraai voldoende en dus rechtsgeldigheid bood bij ongelukken waarbij de 25 kw een eis was in relatie tot het kunnen verzekeren,
het waren juist de verzekerings maatschapijen die het eerste deze vorm van vaststelling acepteerde.
echter de juiste papieren waren in het verleden lastiger omdat de rdw geen mogelijkheid had deze 25 kw zelfstandig vast te stellen .
ook dit is inmiddels aangepast.
daar kwam bij dat de motorfiets importeurs weinig motorfietsen importeerde die volgens homologatie 25 kw waren.. deze markt was veel te klein waardoor er binnen de huidige wetgeving gewoon weg geen keus was. de aanpassing was de enige echte oplossing
jurische gezien is er nu dus geen belemmering meer om bij de desbetreffende motorfiets niet over de juiste papieren te beschikken en vanuit dat standpunt bestaat de kans dat indien deze papieren ontbreken, dit zondermeer een prent zal opleveren als men dit controleert.
de problemen hiermee zullen waarschijnlijk ook hun vervolg hebben met de 11 kw invoering (lees ca 125 CC)
Maar Nederland is inmiddels ook al op de vingers getikt om hun afwijkend beleid tov de europese regelgeving vanuit brussel, echter de minister betaalt gewoon de dwangsom en gaat lekker verder op zijn eigen manier.
hij wil namelijkhet aantal slachtoffers omlaag hebben onder deze zwakke groep
dus downsize je gewoon deze groep..... ook een manier
gerechterlijke ongehoorzammhied door onze eigen overheid... hoezo nog langer geloofwaardig..
verhoogt wegenbelasting voor motorfietsen drastisch
heft de old en klassieker regeling op voor motorfietsen en scooters
en mischien toch nog de APK
maar wat mij vooral hekelt......
waar heb je de motoractie groepen gehoord of de knmv of zelfs maar de anwb... inderdaad die zwijgen alsof ze dood zijn
het is duidelijk.. deze overheid wil van de gemotoriseerde 2 wieler af en ziet ons liever in low budget auto rijden zodat het fileleed alleen maar toeneemt .
ja, ja het ligt allemaal aan de motor en scootrijder....