Algemeen > Algemene discussie

Welk gereedschap en onderdelen mee voor onderweg?

(1/5) > >>

madero:
Het mooie van het maken van toertochten is natuurlijk al de voorpret! Ik ben al lekker aan het prepareren voor mijn eerste (nog zeer bescheiden) solo-tocht naar de VIM in Tarragona dit jaar.  Tijdens mijn autovakanties ging er dan altijd een koffer met gereedschap mee. Dat wordt nu dus allemaal wat compacter. Al prakkezend kwam de vraag: wat nemen jullie eigenlijk mee op een lange toertocht van enkele weken?
Ik heb al een aardig lijstje. Hebben jullie nog zinvolle aanvullingen?

- Steeksleutels (10/11/12/13/14/15)
- Inbus (tbv verwijderen zijpanelen)
- Pijpsleutel (tbv boutjes voorzijde tank)
- combitang
- bougiesleutel
- schroevedraaier(s)
- Tieraps
- Duck-tape
- IJzerdraad
- Electr. draad + div connectors
- Poetslappen
- Loctite o.i.d.
- Olie
- Kettingspray
- Res. lampen
- Res. zekeringen
- Bandenplakset (of toch een spuitbus?)

Hoe ik het wil meenemen? Ik ben bezig met de volgende oplossing (1x links en 1x rechts: ik houd van symmetrie!):



Tasjes voor 23,95 bij nederlandse webshop te verkrijgen (incl bevestigingsplaat)!
Sorry, geen plaatje van een Dero beschikbaar  :-[

The Headless Horseman:
Zinvolle aanvullingen?

Kwa steeksleutels hou ik het persoonlijk liever op ring/steek-sleutels.
Of je kunt ook denken aan dopsleutels en inbusdoppen (evt. torx als die gebruikt worden bij de Vara) + de benodigde ratel- of kniesleutel + verlengstuk. Doppen verpakken wat kleiner als ring/steek sleutels.

Nou ken ik de Varadero niet zo, maar Honda kennende gebruiken ze alléén de maten 8, 10, 12, 14, 17, 19, 22 en/of 24. De rest kun je dus thuis laten  :) Hooguit nog maatje 13 als je accesoires (denk aan een valbeugel) hebt.

Grtz,
René

madero:

--- Citaat van: The Headless Horseman op 24 januari 2012, 22:11 ---Kwa steeksleutels hou ik het persoonlijk liever op ring/steek-sleutels.
Nou ken ik de Varadero niet zo, maar Honda kennende gebruiken ze alléén de maten 8, 10, 12, 14, 17, 19, 22 en/of 24. De rest kun je dus thuis laten  :) Hooguit nog maatje 13 als je accesoires (denk aan een valbeugel) hebt.

Grtz,René

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de tip Rene! Heb zelf momenteel alleen steek- of ringsleutels.Vandaar deze combinaties. Wou nog ff bij de Action gaan kijken naar die mooie Werkmann ring/steeksleuteltjes voor wenugh! ;D Kan dan de maten ook selecteren.

Overigens nog vergeten op mijn lijstje : 12V spanningszoeker

Oldtimer:
Voor de spanningszoeker gebruik ik een metalen prikker met lampje.
Ideaal voor onderweg, want je kunt gewoon dwars door de isolatie prikken e neemt geen ruimte in.

http://www.szerszamok.abbcenter.com/?id=17268#

Voor de Varadero gebruik ik verder een gereedschapsetje met doppen inclusief inbussleutels.( van de LIDL dus)
Een paar tangetjes, schroevendraaier, ductape en wat draad. Je hele motor demonteren hoeft vaak niet onderweg, dus de grotere maten laat ik lekker thuis.

Two Plugs:
Nix. Alleen maar een ratel met opzetstukken om mijn ketting te spannen. En zelfs die wordt zelden gebruikt.

Spuitbusje kettingspray en spuitbusje noodreparatie (foam) voor een lekke band. That's all.  ;D
Kabelbinders en Ducktape zijn daarnaast onmisbaar! Niet voor een Honda, maar heb al meerdere keren mede- reisgenoten uit de brand geholpen; bv een afgebroken zijkoffer met kabelbinders (groot formaat) en ducktape weer vastgemaakt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View