Auteur Topic: stuur verhogen  (gelezen 2410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nader

stuur verhogen
« Gepost op: 27 januari 2012, 03:17 »
Beste leden,

Er is veel geschreven over bar risers, maar het is me nog niet helemaal duidelijk met hoeveel cm je max de Transalp kunt verhogen.

Ik wil die SW bar riser van Louis kopen maar ik twjfel tussen de 2,5 cm en de 3,0 cm.

Het liefst kopp ik de 3,0 cm vanwege mijn lengte 1,92, maar zit er dan ook echt merkbaar verschil in 0,5 cm, want ik wil niet mijn koppelingskabel/gaskabel/remkabel klem zetten bij het draaien van het stuur naturlich...

Welterusten

greets Dokterninja
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2012, 12:48 door Dokterninja »

Re: stuur verhogen
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2012, 06:06 »
ik heb ze van 3,0cm op de alp, geen probleem.

Offline Two Plugs

Re: stuur verhogen
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2012, 07:29 »
Hoe 'lang' ben je?

Heb hier met mijn 2,04 m lengte de 2,5 raisers toegepast (van Touratech). Niet alleen is daardoor de zithouding verbeterd (meer 'actief-rechtop'), maar is het op de stepjes staan ook een stuk makkelijker. Hoef bij bv verkeersdrempels of kuilen en gaten alleen nog maar licht door de knieeën te buigen; maar dat doe je sowieso al om de 'klappen' op te vangen.

Kan het écht aanbevelen. Een kleine investering, met grote (postieve!) gevolgen!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Hans Schaap

Re: stuur verhogen
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2012, 12:19 »
Op de Alp van Marie Louise zitten de verhogers 25 mm van Louis.
Monteren was binnen 10 min gedaan en geen problemen met kabels.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: stuur verhogen
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2012, 12:58 »
hoe lang je zelf bent doet er niet toe, je kabels kunnen niet meer hebben dan 25mm verhoging, iedereen die met hoger rijdt en niks aan zijn kabels en remslangen doet is verkeerd bezig.
Varadero SD02  2004

Offline Neet

Re: stuur verhogen
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2012, 13:03 »
3 cm op mijn oude alp was geen probleem. Alleen de remslang stond iets minder mooi ontspannen.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2012, 14:05 door Neet »

Offline Sandra

Re: stuur verhogen
« Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2012, 13:56 »
hoe lang je zelf bent doet er niet toe, je kabels kunnen niet meer hebben dan 25mm verhoging, iedereen die met hoger rijdt en niks aan zijn kabels en remslangen doet is verkeerd bezig.

Ik heb 30mm standaardverhogers op mijn PD10 Transalp gaat prima, maar idd je moet de kabels/slangen iets verder naar binnen op het stuur zetten. Die houder waar de spiegel en de hele reut mee vast zit tussen een halve en 1 cm naar binnen toe verschuiven. Dit werkte bij mij prima.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Nader

Re: stuur verhogen
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2012, 15:04 »
Beste Sandra,

Zou je daar een foto van kunnen posten,als het niet veel moeite is?

gr Nader

Offline ron overkleeft

Re: stuur verhogen
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2012, 15:48 »
Heb zelf kantelbare risers van ROX dan kan je het stuur ook nog naar je toe of van je af kantelen.
Kijk maar op het forum bij  Allroadmeniacs.nl  klik dan op webshop.en klik rechter plaatje aan(stuur) .

Offline Brombeer

Re: stuur verhogen
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2012, 17:38 »
..en als je ROX bereid bent te betalen, dan ook langere remleidingen.

Je kunt overal wat pakken: sommigen verlagen voetsteunen (anti = minder goed sturen met pedalen), hendels wat omlaag kantelen (moet als je veel staat om makkelijker te bedienen)  en zoals  Sandra kun je een fractie naar binnen toe daarmee. Stuur iets omhoog kantelen (stuurt ook direkter) allemaal van die dingen. Veel hoofdbrekens, terwijl een setje langere remleidingen je maar pakweg 100 euro kost!

Er zijn erbij die een veelvoud daarvan uitgeven aan veel nuttelozere accesoires toch?

Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin