als je dus een goede motormonteur hebt en jij de beurten op tijd geeft zijn die boutjes preventief ingevet.( althans zo zou was het vroeger) Daarom betaal je bij een echte dealer iest meer !!
dit is onzin.. , geen enkele dealer kan zich een uur bezig houden met een schroefje.. dat wordt in de meeste gevallen dan maar gewoon stuk draaien uitboren en vervangen wat stuk is ... de fact maakt het allemaal wel duidelijk
maar er is zeker bij een dealer verschil , dit is namelijk een reparatie en herstel fabriek met de nadruk op vervangen
edere schroefdraad heeft ruimte waardoor lucht en vuil kans heeft ,komt bij dat door galvanische werking nog meer de boel vast kan gaan zitten... als ze dan ook nog vast gezet worden door mensen maakt het weinig verschil of dit bij de dealer gebeurde of niet.
en dat beetje vet kan er ook voor zorgen dat ze juist los gaat
maar hoe kleiner de boutjes hoe vaker te vast....aangezet
belangrijk gebruik het juiste gereedschap , wat al zeer belangrijk is bij schroeven en bouten en moeren dus bijv geen schroevendraaier als beitel.
een luchtsleutel gebruiken voor een 5mm inbus is ook gewoon over kill
de definitie van vast gerot vind ik ook buiten sporig wat als dit zou zou zijn is loskrijgen onmogelijk (koud gelast)
wat je kunt verwarmen kun je ook bevriezen met dat verschil dat de bevriezing methode uit een spuitbus komt (werkt ook goed)
met geduld is het gewoon op te lossen... zonder iemand de schuld te geven en zonder al te veel moeilijke manieren
gewoon oer hollands geduld werkt het beste