Auteur Topic: Bevestiging RVS valbeugels  (gelezen 7742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Bevestiging RVS valbeugels
« Gepost op: 02 februari 2012, 11:25 »
Zojuist aangeschaft: RVS valbeugels :-) (via MP)

Nu kan ik mij herinneren dat er een discussie is geweest over de bevestiging van deze beugels. Aan het frame of aan de radiator ophanging. Nu weet ik niet welke beugels dit zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Heeft iemand een foto van de bevestiging aan het frame voor me? Bedankt!


PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2012, 12:47 »
Deze gaan aan het frame (bij de voetsteunen + mbv een plaatje aan de voorste motorsteun) én ook aan de radiatorbevestiging.

Effe geen foto's bij de hand, sorry  :-\  maar wijst eigenlijk vanzelf  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2012, 14:49 »
HH, dank voor je reactie. Ik meen me te herinneren dat er een modificatie is geweest van radiatorsteun naar frame. Ik zal het forum nog eens doorspitten.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2012, 15:06 »
Ik heb al wat gevonden:







Inderdaad dus OOK aan de radiator steun.....

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2012, 11:29 »
Gister mijn valbeugels eindelijk gemonteerd. Het was wat 'froemelen' en om 23.00 uur zaten ze erop.

Echter, nu komen zowel links als rechts de remleiding/stootblokjes tegen de beugel aan, waardoor de stuuruitslag een stuk kleiner is geworden.

Heb ik iets fout gedaan? Of heb ik de verkeerde beugels? Moet ik aan het slijpen/lassen?

Zie de foto.....
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Waffie

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2012, 12:35 »
 hallo eelco,

eh ja .. de beugels voor de modellen met dubbele remschijven zaten ander gemonteerd (iets hoger en iets meer naarhet frame toe.

als oplossing zit ik te denken om de remleidingen te  wijzigen in staalflex exemplaren

dat vevallen deze blokjes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2012, 08:52 »
Hoi Ad,

Ik hoor dat ik binnenkort weer gezellig kom sleutelen....

Maar goed idee, kan ik mooi meteen combineren met het vervangen van de verbogen tapeinden van het stuur en en het verhogen van het stuur. Na de motorbeurs maak ik een afspraak met je!
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline LEM

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2012, 20:27 »
Hallo Eelco,

Ik ben ook op zoek naar RVS Valbeugels voor RD07.

Waar heb jij deze gekocht en hoe duur waren deze?


Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #8 Gepost op: 02 maart 2012, 07:47 »
Hoi Lem,

De valbeugels heb ik gekocht via marktplaats..... De beugels zijn gemaakt door de firma Motad en ze zijn er mee gestopt:

Citaat
"we stopped making desert bars because the high cost of making a decent quality bar was not resulting in sales- because of the complexity of our design increasing the price against the "bend it and run" competition"

Meer hierover is hier te vinden. Maar om je nog even lekker te maken:

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline LEM

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #9 Gepost op: 02 maart 2012, 10:59 »

Hoi Eelco,

Ja, ja wrijf het er maar in. Ziet er geweldig uit
Niet op vallen hoor! Zou zonde zijn.

Ik blijf nog ff doorzoeken.

Bedankt voor je reactie.

groet.

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #10 Gepost op: 02 maart 2012, 19:08 »
Af en toe komt er nog wel eens een setje voorbij op marktplaats, of hier op het forum.
Ik heb recent ook nog een set kunnen scoren hier  8) Maar daar heb ik wél een jaar of 3 op gewacht  :-\

Geduld dus  :)

Als alternatief zou je een set van African Queens kunnen nemen. Nieuw dan, want die zie ik gebruikt nooit  :-\
Die zijn iig errug stevig, maar helaas niet in RVS.

Grtz.
René (die blij is  ;D)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Trans.Jedi

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2012, 19:40 »
Dat aanlopen heb ik ook last van gehad, maar dat heb ik opgelost door de linker en rechter bevestigingsbeugel van de remleiding van plaats te verwisselen.
Tevens de remleiding wat in de juiste vorm gekneed en gaan:






May the FORCE be with the V-Twin and it's master.

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #12 Gepost op: 08 april 2012, 20:04 »
Vandaag ook bezig geweest om m'n pas gescoorde setje RVS beugels te monteren, maar dat valt nog niet mee  :-\

Kreng past van geen kanten  >:(

De gaten in de losse plaatjes voor aan het frame zitten niet op de juiste plek, dus daar gaat de flex in  8)
En verder is het stripje om de 2 beugels voor de carterbak aan elkaar te bevestigen te kort  ::)

Zal even een vraagje voor een beter stripje posten.

Zit de boel bij jou al goed Voorstad?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #13 Gepost op: 09 april 2012, 12:00 »
Hoi Rene,

Het is wat froemelen, maar uiteindelijk zit het. Aan de linkerkant wel erg krap op de kuip. Weet je zeker dat je een ander rvs stripje nodig hebt? Ik heb de meegeleverde gebruikt, want als je hem smaller maakt, komt de beugel meer naar binnen en past je kuip niet meer..... Ik heb een busje gebruikt om de ruimte op te vullen bij de bevestiging aan de onderkant voor.

Succes, het staat uiteindelijk erg mooi :-)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #14 Gepost op: 09 april 2012, 16:59 »
Ik heb nog niet gepast met de kuipdelen er aan, zal ik eerst eens doen ja voor ik de boel definitief in mekaar zet  :-\

Maar goed, het stripje moet juist wat langer worden (gaatjes wat verder uit elkaar), zodat de beugels wat breder komen, dus verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee  :)

Heb jij de bovenste bevestiging 'achter' het lipje van de radiateurs zitten, of juist er 'op' ?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Bill

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #15 Gepost op: 09 april 2012, 19:49 »
Ik heb nog niet gepast met de kuipdelen er aan, zal ik eerst eens doen ja voor ik de boel definitief in mekaar zet  :-\

Maar goed, het stripje moet juist wat langer worden (gaatjes wat verder uit elkaar), zodat de beugels wat breder komen, dus verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee  :)

Heb jij de bovenste bevestiging 'achter' het lipje van de radiateurs zitten, of juist er 'op' ?

Grtz,
René
Ik wil het spul wel van je overnemen René, Ria valt toch nooit zei je zelf. Dus stop met tobben en verkoop de handel. ;)

Offline PimW

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #16 Gepost op: 09 april 2012, 20:38 »
Anders een goede rvs lasser zoeken en pasmaken ;D ;)

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #17 Gepost op: 09 april 2012, 21:22 »
No worries, gaat goedkomen Pim  8) Sorry Bill  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Floor

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2012, 13:23 »
Ik heb net zulke beugels. Bij mij paste het ook niet, maar na het een en ander wat uit elkaar gedrukt te hebben met het nodige geweld past het nu wel fatsoenlijk. De schroeven die dat stripje op zijn plek  houden waren echter helemaal los getrild... die kon ik er zo uitdraaien, is wel mooi makkelijk, maar het is denk ik niet helemaal de bedoeling. Er zit nu een zelf-borgende moer achter dus ik neem aan dat het probleem nu opgelost is (nog niet heel veel mee gereden nadien)... ik weet niet of meer mensen daar last van hebben, maar het is misschien wel even iets om in de gaten te houden.

Offline PimW

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #19 Gepost op: 10 april 2012, 15:13 »
Ik heb ook veel gede gehad met mijn SWmotech beugels. Ze ginen er wel op maar met een heel ingewikkelde manier van stap voor stap boutjes aandraaien.

Toen moesten ze er weer eens af was ik er klaar mee. Heet gestookt waar ik ze kon verbuigen en waar het echt klote was heb ik ze doorgeslepen en weer aan elkaar gelast.
Vervolgens gingen ze er zó op! ;D

Voordeel van spanningsloos monteren is dat ze (veel minder) gaan resoneren/trillen. Dan heb je ook niet zo snel loslopende bouten.

Offline Floor

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #20 Gepost op: 10 april 2012, 15:27 »

Voordeel van spanningsloos monteren is dat ze (veel minder) gaan resoneren/trillen. Dan heb je ook niet zo snel loslopende bouten.


Uiteindelijk heb ik ze er ook spanningsloos op gekregen. Maar het paste eerst echt van geen kant, dat irriteerde, dus toen moesten eraan geloven. Nu zitten ze mooi: kan ze er zo afhalen en opzetten. Dat soepel eraf halen was dus wel iets te letterlijk, want de bouten hoefde ik ook niet meer los te draaien... waarom ze los trilden is me ook een raadsel. Waarschijnlijk toch resonantie van de motor oid.

Offline sander.en.marianne

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #21 Gepost op: 18 april 2012, 19:48 »
Mooie valbeugeltjes; Marianne heeft ze ook op haar Alp zitten.. Zijn volgens mij een stuk degelijker dan die dingen van Hepco & Becker die er bij mij op zitten.

Offline Oldtimer

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #22 Gepost op: 18 april 2012, 20:12 »
Citaat
een stuk degelijker

waarschijnlijk ( zeker)  dus niet. Het RVS materiaal is een heel stuk dunwandiger  dan van de H&B.
De grotere diameter geeft alleen maar de indruk dat het sterker is.

De enige voordelen:  Ze roesten niet en het oogt beter.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #23 Gepost op: 18 april 2012, 22:18 »
Dat het dunwandig is, is geen probleem Oldie  ;)  De grotere diameter kompenseert veel kwa sterkte.

RVS is ongelofelijk taai en je moet al een behoorlijke klappert maken voor ze krom gaan. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je ze met geen mogelijkheid meer teruggebogen krijgt  :-\ Been there, done that  ::)

De H&B beugels verbuigen al als je er per ongeluk tegenaan plast, maar goed die zijn (na het wassen uiteraard  ;D) dan weer wat gemakkelijker in model te plooien.

Het is maar nét wat je wilt, maar voor mij liever de RVS variant  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2012, 21:14 »
Tja, ik kan natuurlijk niet altijd gelijk hebben he :o

Maar plausibel verhaal, terwijl de metaalfreaks eerder het tegenovergestelde beweerden.
Het probleem zou het knikken van de buis zijn wanneer er krachten op komen.

Nou ja, ik ben ook geen metalurist.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2012, 19:50 »
Het heeft effe geduurd  :-[ :-[ maar de valbeugels zitten er op  :)  En de motor staat weer op de wieltjes  8)




En in het geval dat de valbeugels écht gebruikt gaan worden, heb ik ook maar een setje vastpakbeugels (of zoiets  :-\)  aan het bagagerek gemonteerd  ;D  Om wat houvast te hebben bij het overeind zetten  ;)
Zijn natuurlijk van een later bouwjaar, maar ik vind ze erg mooi zo  8)

TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Keewhip

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #26 Gepost op: 16 april 2013, 11:18 »
Mijn vriendin heeft ook deze RVS Motad valbeugels op haar Transalp zitten. Ik vind ze mooi en zien er stevig uit, maar bij haar hebben ze wel een probleem.
Wanneer ik stevig in de remmen ga dan raken deze beugels haar voorspatbord, niks kapot gedrukt, wel wat lak eraf en zelf remt ze normaal gesproken wat rustiger.

Voorpoten zijn niet doorgestoken, kunnen misschien nog een halve centimeter omlaag.
Voorvering vind ik ook nogal slap, moet nog even kijken of ik alleen olie ververs (met hogere viscositeit) of ook meteen progressieve veren. Dit zal ook zeker invloed hebben.
Het gaat om een 99er PD10 Transalp.

@Eelco en René:
Komt dit probleem jullie bekend voor?
Als de voorvering bij jullie vol ingedrukt is, hoeveel ruimte hebben jullie dan nog tussen valbeugels en voorspatbord?
Bijgevoegd foto van de plekken die raken en de voorpoten tov de kroonplaat. Zit dit bij jullie op dezelefde wijze gemonteerd?

PS @Eelco: Bevalt het zadel nog en functioneert de lip naar behoren?

Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Offline voorstad

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #27 Gepost op: 16 april 2013, 12:10 »
@Eelco en René:
Komt dit probleem jullie bekend voor?
Als de voorvering bij jullie vol ingedrukt is, hoeveel ruimte hebben jullie dan nog tussen valbeugels en voorspatbord?
Bijgevoegd foto van de plekken die raken en de voorpoten tov de kroonplaat. Zit dit bij jullie op dezelefde wijze gemonteerd?

PS @Eelco: Bevalt het zadel nog en functioneert de lip naar behoren?

Hoi Kasper, Het probleem komt me niet bekend voor. Waarschijnlijk omdat ik progressieve veren en nieuwe voorkvorkolie heb..... Het verbaasd me echter niet. De beugels zijn voor de PD06 gemaakt, niet voor de PD10. Het was bij mij een behoorlijk gepriegel om ze erop te krijgen. Ben nog steeds niet 100% tevreden over de constructie aan de voorkant. Voor de rest vind ik ze wel heel mooi op de alp.

Zadel ben ik nog steeds erg blij mee. Ik neem aan dat de lip er nog aanzit, maar ik sleutel het zadel niet iedere week eraf om dat te controleren  :P .

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Keewhip

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #28 Gepost op: 16 april 2013, 13:46 »
Verschil aan de voorkant tussen PD06 en PD10 is volgens mij vooral de dubbele remschijf en hiermee ook de voorvork (buiten-)poten voor bevestiging remklauwen etc. Aan de geometrie en onderlinge afstanden is volgens mij niks gewijzigd.
Kan je aangeven of jouw voorpoten ongeveer evenveel door kroonplaat steken en of de bevestiging aan het frame ongeveer gelijk is?
Honda XRV750 '98
Aprilia RSV1000R Factory specs '06
KTM Adventure 990 '08

Offline The Headless Horseman

Re: Bevestiging RVS valbeugels
« Reactie #29 Gepost op: 16 april 2013, 17:25 »
Hoi Kasper,

Bij de motor hierboven (is van mijn vrouw) ook geen problemen met raken van het spatbord.
Gewoon met de standaard voorveren en de poten vlak met de bovenste kroonplaat.

Misschien remt mijn vrouw niet hard genoeg  ;)

Grtz.
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS