Auteur Topic: piston-remrEvisie  (gelezen 1627 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nader

piston-remrEvisie
« Gepost op: 08 februari 2012, 00:14 »
Beste leden,

Moet men bij remrevisie, ook de pistons eruit halen? Zoja hoe want als de piston ingedrukt is kun je haast geen waterpomptang erop zetten en daarmee kun je de zuigers toch beschadigen? Is er ook een andere manier om pistons eruit te halen behalve een compressor?

Ik ben gewoon benieuwd?
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2012, 01:45 door Dokterninja »

Offline Waffie

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2012, 02:47 »
De remzuigers moeten er inderdaad uit.

de afdichtring en de stofring diennen vervangen te worden alsmede dient de groef waar deze in zitten te worden schoongemaakt.


een waterpomp tang is funest
echter de volgende manieren zijn ook bruikbaar:
 als de remklauw nog aan de remslang hangt kun je de remdruk gebruiken om de remzuigers er zover mogelijk uit te drukken,
bijvullen met remvloeistof is meestal wel nodig
om alle remzuigers er zover mogelijk naar voren te drukken leg je bv een 12 mm steek/ring sleutel in de remklauw
dit zorgt er net voor dat de zuigers er net niet uitvallen en dus ook de druk wegvalt
hierna ga je met de remhendel pompen.

daarna verwijder je de ring sleutel en kun je meestal de zuigers  er wel uit halen met je vingers of een manier waarmee je van binnenuit grip krijgt op de zuiger
bijv 2 kleinerehaak/pen sleutels die je op een klemmende manier laat aangrijpen op de binnen zijde van de remzuiger.

een andere manier is bruikbaar mits de zuigers niet al te vast zitten

indien de remklauw is verwijderd van de remslang moet je  een doek tussen de zuigers en de remklauw plaatsen
dit om zo de zuigers op te vangen als ze er uit geschoten worden met perslucht

jezelf goed beschermen. maar je spuit dus  de luchtdruk door het gat van de slang aansluiting naar binnen.
deze methode is lastiger..

of de beste manier... een speciale binnenslag trekker voor remzuigers

maar methode 1 werkt het beste als je deze zuiger trekker niet hebt.
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2012, 12:58 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Hotel 317

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2012, 11:49 »
Een afgedankte seegeringtang (uitwendig) kan worden aangepast om grip te krijgen aan de binnenkant van de zuiger.

Zelf denk ik ook dat deze tang goed zou kunnen helpen: is in feite een waterpomptang met rubberen bekken.

Offline Rommit

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2012, 15:06 »
Je ziet dat men ook nog wel eens een vetspuit gebruikt :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/220943//

Offline Waffie

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2012, 18:44 »
Je ziet dat men ook nog wel eens een vetspuit gebruikt :

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/220943//
dat is juist , het wordt alleen lastig om al dat vet er weer uit te krijgen
olie en remvloeistof zijn nu niet direct de combinaties die je graag wenst

dus deze methode zie ik niet echt als geschikt
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Rommit

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #5 Gepost op: 09 februari 2012, 19:22 »
Ad , zoals in het topic werd aangegeven is de klauw los van de motor , en komt dus niet meer in aanraking met het overige remsysteem

En aangezien de klauw dus los is van de motor , kan je deze ook een nachtje in de benzine / diesel leggen om het vet op te lossen.

Daarna even goed schoonblazen / spuiten en je kan de klauw reviseren

Offline Neet

Re: piston-remrEvisie
« Reactie #6 Gepost op: 09 februari 2012, 20:33 »
Zoals gezegd, neem een M10 moer en draai een nippeltje uit iemand anders zijn motor, of koop er desnoods een.

Ik moest zooo lachen..... ;D ;D ;D